Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نظارت بر تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توزیع 500 کیت حفاظت فردی در بیمارستان‌های استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج شیرزادیان در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: با ابلاغ بخشنامه رئیس کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در سه روز گذشته توزیع ملزومات مصرفی حفاظت فردی کرونا ویروس میان شرکتهای پخش دارویی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این توزیع سراسری اولویت با مراکز درمانی دانشگاهی، اورژانس‌ها و مرکز بهداشتی بوده و چنانچه تعداد ماسک و ملزومات مصرفی به قدر کفایت باشد با نظر مساعد دانشگاه در اختیار مراکز غیر دانشگاهی داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت؛ هرچند سهمیه ناچیز است و تنها پاسخگوی مصرف سه روزه یک بیمارستان بزرگ مانند بیمارستان امام رضا (ع) است.

مدیر نظارت بر تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با این حال با استفاده از توان داخلی استان در صدد جبران این کمبودها هستیم بر همین مبنا هفته گذشته در حوزه دارو و محلول‌های مصرفی و مواد ضد عفونی مجوزهایی صادر شد.

این مسئول عنوان کرد: در حوزه ماسک دو مجوز به یک شرکت دانش بنیان در تولید ماسک n۹۵ و یک شرکت متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه داروسازی برای تولید ماسک سه لایه داده شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که فاز دوم مرحله دوزندگی و خیاطی ماسک با مشکل مواجه نشود از هفته آینده ظرفیت تولید ماسک n۹۵ به یک هزار و ۵۰۰ عدد در روز و ماسک سه لایه به ۲۰۰۰ عدد در روز خواهد رسید.

شیرزادیان تصریح کرد: استاندار دستور تأمین پارچه مخصوص تولید ماسک را صادر کرده تا خط تولید ماسک در کرمانشاه راه‌اندازی شود.

مدیر نظارت بر تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: همچنین با مراجعه یکی از تولیدکنندگان ملزومات مصرفی که تجهیزات پیشرفته وی وارد کشور شده در کارخانه مستقر خواهد شد و با ظرفیت تولید ۳۶۰ هزار ملزومات مصرفی، وضعیت استان و غرب کشور متحول می شود.

این مسئول با بیان اینکه درصدد تأمین ماسک بخش خصوصی و داروخانه‌ها هستیم، گفت: امیدواریم هرچه زودتر به وضعیت پایداری از نظر تأمین ماسک و ملزومات مصرفی در سطح استان برسیم.

وی بیان داشت: در صورتی که از سوی شرکتهای پخش دارو سهمیه داده شود و در بیمارستان‌ها به مشکل برنخوریم ماسک و ملزومات مصرفی در اختیار داروخانه‌ها و مراکز خصوصی قرار می‌گیرد تا نگرانی مردم مرتفع شود.

شیرزادیان تصریح کرد: در صورتی که مسئولان ظرفیت استان را با چانه زنی افزایش دهند هفته آینده تعدادی ماسک میان داروخانه‌ها توزیع خواهد شد البته استفاده از ماسک برای همه توصیه نمی‌شود و ماسک n۹۵ هم به طور مطلق توصیه نخواهد شد.

مدیر نظارت بر تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ازنظر تولید لباس حفاظتی مخصوص به صورت سراپا و با شیلدهای حفاظتی مخصوص به خودکفایی رسیده ایم و مشکلی از نظر تأمین این لباس‌ها که یکی از ارکان اصلی مبارزه با ویروس کرونا برای کادر درمانی است، نداریم.

این مسئول افزود: تا کنون چهار هزار عدد ماسکn ۹۵ و ۲۰۰ هزار ماسک سه لایه همچنین یک هزار و ۵۰۰ کیت حفاظت فردی در بیمارستان‌های استان توزیع شده و ۶ مجوز تولید محلول‌های ضدعفونی کننده صادر شده است.

شیرزادیان تصریح کرد: در حال حاضر برای تأمین ماسک n۹۵ جهت استفاده کادر درمانی و ماسک سه لایه برای مردم مشکلاتی وجود دارد همچنین در تلاش هستیم دستکش مورد نیاز برای کادر درمان تأمین شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمارستان ها ملزومات مصرفی ماسک سه لایه داروخانه ها تولید ماسک حفاظت فردی ماسک n۹۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی گفت: در پی احتمال استفاده از دستگاه ماینر در یک واحد مسکونی در روستای دودهک دلیجان، ماموران انتظامی در منطقه حضور یافتند.

وی ادامه داد: پس از بازرسی هشت دستگاه ماینر (مبدل ارز دیجیتال) کشف شد که در این زمینه پرونده تشکیل و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: جمع آوری ماینرهای غیرمجاز در دستور کار جدی قرار دارد و مردم در صورت مشاهده و آگاهی از فعالیت ماینرهای غیرمجاز می‌توانند مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱و سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ اعلام کنند و ضمن رعایت سطح محرمانگی، از پاداش‌های مربوطه بهره‌مند شوند.

محمودی تاکید کرد: استفاده غیرمجاز از شبکه برق برای استخراج رمز ارزها باعث اختلال در تامین برق‌رسانی به مشترکان و خسارت به لوازم برقی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۱۷ هزار دستگاه ماینر تاکنون در استان شناسایی و جمع آوری شده است که بار مصرفی آنها معادل ۴۸ مگاوات به میزان پنج درصد پیک بار مصرفی و معادل برق مصرفی سه شهر تفرش، آشتیان و کمیجان بوده است

کد خبر 6093119

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه