Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس توافق آمریکا و طالبان قرار است که ۵ هزار زندانی طالبان از زندان‌های دولت افغانستان و هزار زندانی نیروهای امنیتی توسط طالبان آزاد شوند اما مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید که شمار زندانیان نیروهای امنیتی به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسد. ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در توافق آمریکا و طالبان که دهم اسفند در قطر به امضا رسید آمریکا متعهد شده تا روند آزادی 5 هزار زندانی طالبان و هزار زندانی نیروهای امنیتی افغان را تسهیل کند که این موضوع با مخالفت دولت افغانستان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افغانستان تصریح می‌کند که مسئله آزادی این زندانیان از صلاحیت‌های دولت این کشور است و توافق آمریکا با طالبان برای آن‌ها تعهدی در این باره ایجاد نمی‌کند.

«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در اظهارنظری جدید درباره مسئله تبادل زندانیان گفت که شمار نیروهای امنیتی که اسیر طالبان هستند در حال حاضر به 100 نفر نیز نمی‌رسد.

محب در گفت‌وگو با «تلویزیون ملی» اظهارداشت که دولت در عملیات متعدد بر زندان‌های طالبان نیروهای امنیتی و دیگر زندانیان را آزاد کرده است و اکنون شمار نیروهای امنیتی اسیر طالبان کمتر از 100 نفر است.

بیش از یک هزار نظامی افغان در اسارت طالبان هستنداصرار روزنامه آمریکایی و انکار دولت افغانستان؛ چند نظامی توسط طالبان اسیر شدند؟

پیش از این اما «محمدعوض» ژنرال بازنشسته افغان گفته بود که بیش از هزار نظامی افغان در جریان درگیری‌ها توسط طالبان به اسارت گرفته شده‌اند. براساس گزارش‌های طالبان این اسیران را در مناطق مختلف افغانستان و حتی شماری از آنها را در خارج از مرزهای افغانستان نگهداری می‌کند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان نیروهای امنیتی هزار زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان‌ قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دلار با بازرگانان افغانستان امضا کرده است.

این توافق در سفر سه روزه هیأتی از بازگانان افغانستان به تاشکند به‌دست آمده است.

تاشکند و طالبان در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک شورای تجارت ازبکستان-افغانستان هستند که ۱۸ شرکت افغانستانی‌ را در میان اعضای خود خواهد داشت.

واردکنندگان افغانستان درخواست‌شان بیش‌تر به محصولات کشاروزی، موادغذایی پروسس شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، ازبکستان‌ از جمله کشورهایی بوده که با این گروه روابط نزدیک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی