Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور هرگونه مذاکره با سازمان بورس اوراق بهادار برای محدودیت نوسان قیمت سهام را تکذیب کرد. ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

محمد مسیحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ابهام تصمیم اخیر سازمان بورس در خصوص محدویت دامنه نوسان قیمتی انواع سهام در بازار بورس و فرابورس گفت: اساسا درباره این موضوع که دامه قیمت سهام به هر شکل محدود شود هیچ گونه مذاکره‌ای با سازمان بورس اوراق بهادار نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس ماده 143 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم، سازمان مالیاتی صرفا 0.5 درصد مالیات به صورت مقطوع از خرید و فروش سهام دریافت می کند.

این مقام مسئول در سازمان مالیاتی کشور تاکید کرد، اگر بورس اوراق بهادار  رونق داشته باشد و نقدینگی جذب این بازار شود سازمان مالیاتی درامد بیشتری به لحاظ مالیات ستانی کسب خواهد کردف بر این اساس مجددا باید تاکید کرد سازمان مالیاتی در این سیاست محدود کننده هیچگونه نقشی نداشته است.

وی با بیان اینکه، هم اکنون صرفا از نقل و انتقال مالیات که نرخ آن در قانون مالیاتهای مستقیم مشخص شده است، مالیات ستانده می‌شود، گفت: برای 2 تا 3 سال آینده هیچ برنامه‌ای برای اخذ مالیات جدید در حوزه سهام نداریم.

مسیحی در واکنش به اینکه، ابهاماتی در خصوص اخذ مالیات  در پیش نویس قانون مالیاتهای مستقیم درباره مالیات جدید از سهام مطرح شده است، گفت: هرچند طرحی برای مالیات جدید در حوزه سهام نداریم اما اگر هم در دولت و یا مجلس شورای اسلامی چنین بندی به قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم(مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد) اضافه شود تجربه نشان داده است که چنین فرایندی حداقل 2 تا 3 سال طول خواهد کشید پس درکوتاه مدت به هیچ عنوان فرضیه اخذ مالیات جدید از سهام مطرح نیست.

به گزارش تسنیم، در شامگاه روز چهارشنبه (14 اسفند) سازمان بورس و اوراق بهادار با ابلاغ تصمیمی دیگر همچون سایر تصمیمات چند روز قبل خود از جمله محدودیت در دریافت کد معاملاتی و تغییر حجم مبنا اعلام کرد، از روز شنبه(17 اسفند) دامنه نوسان قیمت همه نمادهای بورسی و فرابورسی از 5 به 2 درصد کاهش می‌یابد. ضمن این که امکان بازنگری هر سه ماه یکبار این تصمیم وجود داشته و دامنه نوسان شرکت‌های حاضر در بازار پایه قرمز هم همان یک درصد است.

بعد از این ابلاغیه برخی رسانه‌ها خبر دادند که "بازدهی بالای بورس باعث شده بود تا سازمان امور مالیاتی اصرار به دریافت مالیات از سرمایه گذراران این بازار داشته باشد."

معافیت برخی شرکت‌های دانش‌بنیان از مالیات و سود بازرگانی

 

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مالیات بر ارزش افزوده

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر ارزش افزوده قانون مالیاتهای مستقیم سازمان مالیاتی اوراق بهادار سازمان بورس مالیات جدید اخذ مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.
خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.
وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز همچنین در حاشیه مراسم رسمی واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها به دو هلدینگ بانکی و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته از محل ابربدهکاران مالیاتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول کردیم. وی گفت: مالیات معوقه ابربدهکاران شامل برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و مالیات خود بانک‌ها بود که وصول کردیم تا فشاری به مودیان مالیاتی کوچک وارد نشود.

دیگر خبرها

  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه