Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@10:49:07 GMT

لاریجانی: حوادث اخیر با روح تمدن هند ناسازگار است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۲۴۴۰

خرداد: رییس مجلس شورای اسلامی حوادث و تنش‌های اخیر در هند را با روح فرهنگ و تمدن دیرین این کشور ناسازگار دانست و از دولت هند خواست تا از تمامی ظرفیت‌ها برای پایان دادن به حوادث اخیر و حل و فصل تنش‌ها به شیوه مسالمت آمیز اقدام کند.
به گزارش خرداد ،علی لاریجانی صبح  امروز - پنج شنبه - با ابراز نگرانی از وقوع حوادث اخیر در هند افزود: هند سرزمین نژادها، زبان‌ها، مذاهب، آیین ها و فرهنگ های مختلف بوده و هست و بروز چنین مسائل و  موضوعاتی با روح  فرهنگ و تمدن  هندی سازگاری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  ادامه داد: برداشت و تصویری که از قانون جدید موسوم به حقوق شهروندی در هند وجود دارد، بیانگر ایجاد محدودیت‌هایی برای مسلمانان است و همین مساله، نگرانی‌هایی را به وجود آورده است این در حالی است که مسلمانان، بخشی از فرهنگ و جامعه هند هستند و در پیشبرد و توسعه این کشور نقش مهمی دارند.رییس نهاد قانونگذاری در گفت و گو با خانه ملت تاکید کرد: از دولت هند انتظار داریم از همه ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و امکانات برای پایان دادن به درگیری ها و حل و فصل مساله به شیوه مسالمت آمیز اقدام کند.لاریجانی با یادآوری اهمیت روابط دو کشور ایران و هند، تقویت گفت و گو و همزیستی همه اقوام و مذاهب را در این کشور ضروری خواند.
به  گزارش ایرنا، اصلاح قانون  شهروندی هند  در تاریخ  ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده‌اند می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود.
اصلاح قانون شهروندی باعث شکل گیری اعتراضات گسترده در سرتاسر هند شده است. معترضان معتقدند که این اصلاحات به همراه طرح ملی ثبت نام شهروندان سبب هدف قرار گرفتن مسلمانان و تبعیض علیه آنان خواهد شد. برچسب ها: لاریجانی ، هند

منبع: خرداد

کلیدواژه: لاریجانی هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی بلوری‌نوین بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران ورزشی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۱ هزار نفر از شهروندان همدانی در ورزش شهروندی شهرداری مشارکت کردند.

وی افزود: در رشته‌های فوتبال، فوتسال، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، ورزش صبحگاهی، ژیمناستیک، هندبال، دارت، تیراندازی با کمان، تکواندو، کاراته و بازی‌های بومی محلی مسابقات و جشنواره‌های متعددی برگزار شد.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به درخشش در مسابقات کلانشهرها گفت: در رشته فوتبال مقام دوم، مسابقات دارت مقام سوم، پینگ‌پونگ مقام سوم، کشتی مقام سوم و در مجموع در کلانشهرهای کشور شهرداری همدان مقام چهارم کشور را کسب کرد.

بلوری‌نوین خاطرنشان کرد: ورزش شهروندی شهرداری همدان در کشور یکی از قطب‌ها و الگویی برای تمام استان‌ها است.

وی با اشاره به آکادمی‌های باشگاه شهرداری همدان بیان کرد: ما در ۴ رشته فوتبال، کاراته، کشتی و کبدی فعال است.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: در رشته فوتبال هادی گل‌محمدی از مربیان شاخص استان به عنوان مدیر آکادمی و در کشتی حسین بختیاری به این پست منصوب شدند.

بلوری‌نوین با اشاره به اختتامیه مسابقات ورزش شهروندی شهرداری همدان در سال ۱۴۰۱ گفت: ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با تولد امام رضا (ع) اختتامیه ورزش شهروندی شهرداری همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین همزمان افتتاحیه ورزش شهروندی در سال ۱۴۰۲ با نام شهروند قهرمان برگزار می‌شود.

کد خبر 6098285

دیگر خبرها

  • آخرین آمار مصدومان حوادث جوی ۱۴۰۳
  • فوت ۴ نفر بر اثر اصابت صاعقه در سال ۱۴۰۳
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است