Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@15:57:01 GMT

۱۰۰ پرستار زنجانی در سنگر مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۲۵۰۱

۱۰۰ پرستار زنجانی در سنگر مبارزه با کرونا

ایسنا/زنجان کارشناس مسئول دفتر پرستاری استان زنجان گفت: ۱۰۰ پرستار زنجانی به بیماران مشکوک و مبتلا به کروناویروس در استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

ناهید کامکار در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تعداد پرستارانی که در استان زنجان مشغول خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا هستند، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ پرستار در استان در بخش مخصوص بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در حال خدمت‌رسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پنج بیمارستان از جمله بیمارستان ولی‌عصر (عج)، بیمارستان آیت‌الله موسوی، بیمارستان امدادی ابهر، بیمارستان خدابنده و یک بیمارستان دیگر برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا مشخص شده است، افزود: بیمارستان آیت‌الله موسوی در فیلد اطفال و مادران مشکوک به کرونا و بیمارستان ولی‌عصر (عج) نیز برای بیماران بزرگسال مشکوک به کرونا انتخاب شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر تعداد بیماران مشکوک به بیماری کرونا در استان افزایش یابد، تعداد بخش‌های بیشتری برای این بیماران اختصاص خواهد یافت، تصریح کرد: امید است با کمک مردم و کادر درمانی بتوانیم بیماری کرونا را در استان و کشور کنترل کنیم تا نیازی به افزایش بخش‌های بیمارستان نباشد.

کارشناس مسئول دفتر پرستاری استان زنجان، در پاسخ به این سئوال که آیا پرستاران کمبود تجهیزات دارند یا خیر، ادامه داد: اکنون وسایل حفاظت فردی روزانه به مراکز درمانی داده می‌شود و به‌صورت سهمیه‌بندی به پرستاران مشغول در بخش کرونا تحویل داده شده و استفاده می‌شود ولی نمی‌توان گفت که این موارد به وفور وجود دارد.

کامکار با اشاره به اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان همه تلاش خود را برای تهیه تجهیزات مورد نیاز در بخش‌ها می‌کند، اظهار کرد: پرستاران زنجانی با دل و جان مشغول خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا هستند. با توجه به اینکه برخی از این پرستاران فرزندان کوچکی دارند، عقب‌نشینی نکرده‌اند و برای کنترل و جلوگیری از همه‌گیری این بیماری تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فراخوان پرستاران از طریق خود وزارت بهداشت داده می‌شود، افزود: وزارت بهداشت نرم‌افزای در این خصوص طراحی کرده است و پرستارانی که شاغل نیستند و تمایل به همکاری دارند می‌توانند از طریق سامانه اعلام شده در وزارت بهداشت اقدام به ثبت‌نام کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم نباید استرس و اضطراب داشته باشند، خاطرنشان کرد: از همشهریان تقاضا می‌شود از مراجعه غیرضروری به بیمارستان‌ها بپرهیزند و با رعایت آداب تنفسی و نکات بهداشتی‌ که از طریق وزارت بهداشت اعلام می‌شود به پیشگیری و مقابله با این بیماری کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمارستان ولیعصر عج کرونا استانی اجتماعی زنجان پرستار مشکوک به کرونا وزارت بهداشت خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است

 نبی بامریان اظهار کرد: هزار و ۱۰۹ نفر از مراجعان بیمارستان امام خمینی(ره) خاش، در ۸ماه گذشته از خدمات مرکز ام آر آی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: این دستگاه، پیشرفته ترین دستگاه تولید شده در دنیا است که با راه اندازی آن علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات تشخیصی، از اعزام بیماران به سایر نقاط استان جلوگیری شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ام آر آی، مجهز بودن به هوش مصنوعی و همچنین امکان ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم است.

وی گفت: ارزش تقریبی این دستگاه ام آر آی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در خدمت مردم خاش است.

بامریان ادامه داد؛ به‌ منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، سامانه نوبت‌دهی از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://nobat.zaums.ac.ir/ نیز برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش فعال است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است