Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@22:43:04 GMT

دیکتاتور شوروی سابق به روایت رهبر انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۲۶۱۰

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، صفحه اینستاگرامی تاریخ ایران و جهان منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای با انتشار عکس نوشته‌ای به روایت دیدگاه رهبرمعظم انقلاب در رابطه با جوزف استالین پرداخت. در متن کامل این پست آمده است:

استالین از زبان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
۱-«شما بیست سال بعد از انقلاب اکتبر - یعنى سال ۱۹۳۷ - شوروى را نگاه کنید! این‌ها را من و امثال من یادمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیکتاتورى سیاه «استالین» بر شوروى در آن بیست سال حاکم بود که صد‌ها هزار آدم به جرم مخالفت با حکومت استالین - یا توهم مخالفت - اعدام و نابود شدند و چند برابر آن به سیبرى تبعید شدند و چه بلا‌ها بر سرشان آمد. تمام رؤساى سطح اول انقلاب، یکسره به‌وسیله‌ى کسانى‌که بعدا وارث آن‌ها بودند، اعدام، یا فرارى شدند و عده‌اى در تبعید کشته شدند!» ۱۵/۱۲/۱۳۷۷‌
2- «شما خود شوروى را هم که در سال ۱۹۳۷ نگاه کنید، مى‌بینید که زمان اوج دیکتاتورى سیاه استالین است. این دیکتاتورى، با حفظ مبانى انقلاب نبوده؛ یعنى استالین، یک تزار واقعى بود. فقط از خانواده‌ى «رمانف» نبود، فرد دیگرى بود؛ اما یک تزار و یک پادشاه مطلق بود! من گمان نمى‌کنم هیچ پادشاهى که در قصر «کرملین» حکومت کرده بود، به قدر استالین پادشاهى کرده باشد! چون او هم در همان قصر و با همان تشریفات و همان امکانات و همان زندگى و این‌ها بود.» ۱۵/۱۲/۱۳۷۷‌

3- «استالین، تنها چیزى که از انقلاب حفظ کرد، آن نیم تنه‌اى بود که تا آخر عمرش به شکل یک فرم مى‌پوشید که تا بالا تکمه مى‌خورد! آن را هم به مجردى که مرد، اعقابش - همان چند نفرى که بودند - کنار گذاشتند و هیچ چیز دیگر نماند؛ تمام شد! از انقلاب، فقط اسمش ماند؛ اگرچه از اول هم که انقلاب شد و سر کار آمده بودند، حکومت کارگرى فقط اسم بود! این هم انقلاب شوروى، بعد از بیست سال!» ۱۵/۱۲/۱۳۷۷‌

4- «امروز در دنیا هر کس را بخواهند به گردن‌کلفتى و زورگویى و ظلم و بى‌ملاحظگى و دورى از انسانیت متهم کنند، به استالین تشبیه مى‌کنند! درست هم هست؛ استالین واقعا مظهر این صفات بد بود. حکومت به اصطلاح کارگرى، که براى طبقات ضعیف تشکیل شده بود، به حکومت استبداد مطلق فردى تبدیل شد!» ۰۹/۱۲/۱۳۷۹‌

۵-«استالین حتى به #حزب_کمونیست هم که در نظام شوروى همه‌کاره بود، اجازه نمى‌داد که در زمینه‌هایى تصمیم‌گیرى کند. با آن وضعیت خشن و عظیم، استالین یک حکومت مطلقه‌ى سى‌وچند ساله را ادامه داد؛ هیچ کس هم جرأت نداشت اعتراض کند.» ۰۹/۱۲/۱۳۷۹»
جوزف استالین رهبر دیکتاتور جمهوری های سوسیالیستی شوروی از سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۵۳ بود که تحت رهبری وی، اتحاد جماهیر شوروی از یک جامعه رعیتی به یک ابرقدرت صنعتی و نظامی تبدیل شد.
«اسفند ۱۳۳۱، مرگ جوزف استالین، دیکتاتور اتحاد شوروی سابق‌
 

صدا و سیما

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دیکتاتور شوروی رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رهبر انقلاب: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد

رهبر معظم انقلاب: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • تصویری از بوسه حسن روحانی بر پیشانی رهبر انقلاب + عکس
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • فیلم| روایت دیدار آینده‌سازان با رهبر انقلاب
  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • (تصاویر) دیدار معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب
  • فیلم/ رهبر انقلاب: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت