Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از اجرای نخستین مرحله طرح مبارزه با آفت موش صحرایی در روستای خورزان خبر داد.

سید محسن طباطبائیان در حاشیه آیین آغاز این طرح اظهار کرد: این طرح به همت جهاد کشاورزی شهرستان و همکاری و مساعدت بخشداری امیرآباد با محوریت دهیاری روستای خورزان اجرا شد.

وی با بیان اینکه موش صحرایی جونده موذی و مخزن اصلی بیماری سالک است افزود: طرح مبارزه با آفت موش صحرایی در راستای این مهم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: طرح لانه کوبی و طعمه‌گذاری تاکنون بیش از ۸۰ هکتار از اراضی شهرستان را دربر گرفته است.

طباطبائیان افزود: تا پایان امسال طرح لانه کوبی و طعمه‌گذاری در محدوده برخی از روستاهای بخش تا شعاع حداقل ۵۰۰ متری منازل مسکونی اجرا می‌شود.

وی افزود: موش‌های جونده علاوه بر اینکه ناقل بیماری سالک هستند سبب آسیب‌های فراوان اقتصادی و زیست‌محیطی ناشی از تخریب انبار مواد غذایی، از بین بردن پوشش گیاهی و واردکردن خسارت به محصولات کشاورزی زراعی و باغی می‌شود.
به گزارش ایسنا- شهرستان دامغان و به ویژه برخی روستاهای این شهرستان سال هاست که با بیماری سالک دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دامغان سالك استان سمنان بیماری سالک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید