Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروز ملاطفی‌نیا روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: تاکنون در سطح بیش از ۲۱ هزار هکتار عملیات مربوط به شبکه‌های آبیاری فرعی با موفقیت و شتاب و دقت اجرا شده و آماده بهره‌برداری است و افزون بر ۲۳ هزار هکتار نیز در دست اجرا می‌باشد.
وی اظهارداشت: در حال حاضر نیز بیش از ۱۵ هزار هکتار از این اراضی مستعد در مناطق مختلف این استان در شرایط توپوگرافی و آب و هوایی مختلف شناسایی شده که بزودی جهت مطالعات تکمیلی در اختیار مشاوران قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بنا به ارزیابی وزارت جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بین سازمان‌های تابعه در کشور در اجرای آبیاری تحت فشار با صعود ۲۰ پله‌ای از رتبه ۲۹ به رتبه ۹ کشوری ارتقا یافته که در ۳۰ سال گذشته در نوبه خود بی‌نظیر است.

ملاطفی‌نیا اظهارداشت: در سال جاری ۱۷۴ میلیارد ریال اعتبار از محل‌های اعتباری مختلف برای اجرای ۶۰ طرح و پروژه عمرانی در بخش آب و خاک استان تخصیص یافته که ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از مجموع این اعتبار به خلخال تخصیص یافته که برای اجرای ۱۱ طرح و پروژه در بخش آب و خاک این شهرستان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به نیمه‌کاره رها شدن چند پروژه احداث سدهای معیشتی کشاورزی در استان اردبیل از جمله شهرستان خلخال افزود: علت این امر ممنوعیت ادامه عملیات اجرایی طرح‌های سدسازی فاقد کار مطالعه شده و شروع شده از سال‌های گذشته از سوی وزارت جهاد کشاورزی است.

او گفت: در حال حاضر با اجرای طرح مطالعات تعدادی از این سدها زمینه برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه‌ها در مناطق مختلف استان فراهم شده و با پایان کار مطالعه مجدد این طرح‌ها عملیات اجرایی آنها از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: سدهای نیمه‌کاره رها شده سجن کلور در بخش شاهرود و روستای بلیل در بخش مرکزی شهرستان خلخال از جمله طرح‌های دوباره مطالعه شده در بخش آب و خاک است که مقدمات کار برای عملیات اجرایی این ۲ پروژه از اول سال آینده در این شهرستان فراهم شده و این پروژه‌ها در سال آینده تکمیل و به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.
 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آبیاری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آبیاری اردبیل وزارت جهاد کشاورزی آبیاری اردبیل عملیات اجرایی جهاد کشاورزی آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان شطرنج ایران یادواره شهید آرمان علی‌وردی در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

لیگ برتر شطرنج بانوان ایران که با حضور ۸ تیم باشگاه‌های نخبگان، افلاک، پیشگام نوین رایمند شهرضا، پیشگام نوین تهران، اندیشه نوین ساری، فیل خوب اراک، ابتکار لنگرود و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد در نهایت با قهرمانی باشگاه نخبگان گیلان به پایان رسید

ملیحه احمدی شطرنج باز شیروانی به همراه تیم نخبگان گیلان ضمن قهرمانی لیگ برتر، مدال طلا انفرادی در میز خود نیز کسب کرد.

کد خبر 6088270

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد