Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:01:08 GMT

جوانان اردبیلی ربات جایگزین پرستار ساختند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۴۶۱۵

جوانان اردبیلی ربات جایگزین پرستار ساختند

به گزارش خبرگزاری مهر، جوانان اردبیلی برای نخستین بار در خاورمیانه ربات جایگزین پرستار ساختند.

مدیر شرکت الکترونیک پردازش سبلان در این خصوص گفت: این ربات در طول چهار روز به منظور حمایت از جامعه پرستاری استان و کشور طراحی و ساخته شد.

بهزاد کهنمی افزود: این ربات در راستای پیشگیری از ویروس کرونا و خدمات دهی در بیمارستان‌ها ساخته شده و به تولید انبوه می‌رسد و از هفته آینده در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل مستقر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهنمی ادامه داد: این ربات به عنوان دومین ربات پرستار که به نام حکیم نام گذاری شده است، بعد از چین در ایران توسط فناوران اردبیل ساخته شد.

وی یادآور شد: از قابلیت‌های ربات پرستار حکیم متصل به شبکه اینترنت وایرلس، شارژی و مجهز به دوربین مدار بسته، مجهز به میکروفون و بلندگو، فرمان پذیری از طریق کامپیوتر و موبایل، مجهز به تب سنج لیزری، سرعت بالای عملیاتی، حمل دارو و غذا، ارتباط صوتی و تصویری آنلاین است.

کد خبر 4870801

منبع: مهر

کلیدواژه: ربات پرستار اردبیل ویروس کرونا انتخابات 98 بوشهر ایلام سیلاب گرگان قزوین شهرکرد مجلس شورای اسلامی بارش باران تعطیلی مدارس ماسک طبی شیراز بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در لرستان سوله بحران نداریم و قرار است در کنار بیمارستان نیایش، ساختمان اورژانس، پد آشیانه برای بالگرد و سوله بحران ایجاد کنیم.

بهرام دلفان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، ۷۱ پروژه در قالب ۴۰ هزار و ۶۲۸ مترمربع با اعتبار ۳۱۸۰ میلیارد ریال تکمیل شده است. همچنین ۵۰ پروژه عمرانی در قالب ۱۶۷ هزار مترمربع شامل بیمارستان‌، در دست احداث است.

وی ادامه داد: با هدف رسیدگی به سلامت مردم، سه فروند بالگرد امدادی به‌صورت اجاره‌ای در استان مستقرند و برای اجاره هر ماه دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود و برای هر ماموریتی هزینه آن پرداخت می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت لرستان به سمت سالمندی پیش می‌رود، یکی از ضرورت‌های این استان ایجاد بیمارستان توانبخشی است.

دلفان افزود: اکنون سه بیمارستان نیایش، رازی و گهر در شهرهای خرم‌آباد، کوهدشت و دورود در دست ساخت است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند