Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، حداکثر نرخ فروش به مصرف‌کننده نهایی هر عدد ماسک سه لایه ۴۲۰ تومان است و با متخلفان و گران فروشان برخورد می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ماسک N95 نیز به دلیل مصارف مورد نظر در مراکز درمانی عرضه می شود و همه داروخانه‌ها و مراکز عرضه مکلف به رعایت سقف قیمت تعیین شده در فروش انواع ماسک سه لایه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 براساس تصممیات کارگروه تنظیم بازار، هرگونه افزایش قیمت انواع ماسک به بهانه شرایط فعلی کشور ممنوع خواهد بود و بدیهی است این سازمان ضمن رصد و پایش بازار و کسب اطلاعات از کلیه مراکز تولید کننده، توزیع کننده و خرده فروش با هرگونه افزایش قیمت برخورد خواهد کرد.

این گزارش حاکیست؛ باتوجه به پتانسیل امکان تامین اقلام مذکور در داخل کشور از سوی تولیدکنندگان، در حال حاضر مشکلی برای تامین اقلام مذکور وجود نداشته و تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت خود در حال فعالیت هستند، لذا از هموطنان تقاضا می‌شود از خریدهای غیرضروری و بیش از نیاز خودداری کنند.

ضمن اینکه براساس هماهنگیهای صورت گرفته با سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به این پرونده ها در اولویت برخورد و صدور رای خواهد شد.

با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث لزوم استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف برای پیشگیری از ابتلا شده، با آن دسته از توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگانی که با سوء‌استفاده از این شرایط نسبت به عدم عرضه و احتکار اقدام می‌کنند به عنوان اخلال در نظام توزیع، بدون چشم پوشی و برابر قانون برخورد می شود.

این اطلاعیه به منزله ابلاغیه رسمی تلقی شده و اجرای آن برای تمامی واحدهای اقتصادی ذینفع الزامیست.

ضمناً از عموم هموطنان درخواست می گردد ، در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف در این زمینه ، مراتب را به سامانه 124 سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها در سراسر کشور برای پیگیری گزارش نموده تا سریعاٌ به آن رسیدگی و با متخلفین برابر قانون برخورد شود .

همچنین با هدف جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی در عرضه ماسک‌های تقلبی در بازار، کلیه داروخانه‌ها و عرضه‌کنندگان موظفند از شبکه مجاز تعیین شده خرید خود را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا قیمت ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام محسنی مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه‌ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6096945

دیگر خبرها

  • ابزارهای قانونی برخورد با اخلالگران بازار مسکن تدوین شد
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • جدیدترین قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه یک گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای