Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریعتی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر اخیر وزیر نفت به استان، گفت: در این سفر توان استان در بخش تولید اقلام مورد نیاز خط لوله کوره به جاسک مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان ورق تحویلی به شرکت ملی نفت ایران بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تن در ماه است که در نهایت قرار شد، با تعامل و همکاری بین مجموعه‌های فولاد اکسین و لوله‌سازی اهواز، این رقم به ۲۵ هزار تن در ماه افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پروژه خط لوله کوره به جاسک باید تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد، گفت: این پروژه از جمله اقداماتی است که در راستای اقتصاد مقاومتی و در جهت حفظ و پایداری تولید نفت کشور آغاز شده است.

اختصاص سهم بیشتر تولید لوله به اهواز

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه در ساخت لوله‌های مورد نیاز این پروژه شرکت‌های لوله‌سازی کشور نیز مشارکت داشتند، گفت: این درحالی است که شرکت لوله‌سازی اهواز با برنامه‌ریزی‌هایی که در قالب تولید انجام داده توانسته سهم بیشتری از ساخت لوله‌های موردنیاز این پروژه را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: در این بین شاهد چابکی در شرکت لوله‌سازی اهواز به منظور ایفای نقش فعال‌تر در تولید محصولات موردنیاز صنعت نفت هستیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: تولید محصولات مورد نیاز این خط لوله برای اولین بار در کشور و بدون نیاز به واردات در حال انجام است که این امر توانمندی صنایع استان در زمینه‌های مختلف را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، به واسطه تولید ورق عریض در استان، ساخت لوله‌هایی که از استاندارد لازم در انتقال گازهای ترش و نفت فوق سنگین را داشته باشند؛ برای اولین بار در کشور انجام شد.

طرح گوره به جاسک انجام پروژه خط انتقال نفت خام از جنوب غربی ایران به جنوب شرقی (گوره به جاسک) به طول هزار و ۱۰۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها غلامرضا شریعتی جاسک شرکت ملی نفت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی جاسک شرکت ملی نفت ایران غلامرضا شریعتی غلامرضا شریعتی جاسک شرکت ملی نفت ایران لوله سازی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد

داریوش حسن نژاد در بازدید از سد حوضیان گفت: پروژه شبکه انتقال آب حوضیان با هدف توسعه و تامین آب ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با سیستم آبیاری بارانی در دست اجراست.

وی اظهار داشت: طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای آن در مصارف کشاورزی ۱۳.۷ میلیون متر مکعب و جهت مصارف صنعت، ۲میلیون متر مکعب آب تخصیص در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه گفت: یکی از مهمترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تامین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

سد حوضیان که در یک کیلومتری شهرستان الیگودرز و بر روی رودخانه‌ای به همین نام قرار دارد با طول تاج ۵۳۳ متر، عرض تاج ۱۰ متر و ارتفاع ۷۳ متر از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است و بهره‌برداری رسمی از آن اردیبهشت ۱۳۹۵ آغاز شد که تکمیل شبکه آن از مصوبات سفر آذرماه ۱۴۰۰ آیت الله رییسی به لرستان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود