Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتشار گزارش روز گذشته خبرگزاری شبستان از هدررفت آب در محله سنگ کن غربی بندرعباس، عاقبت بی توجهی چهار ماهه متولیان بخش آب به درخواست های مکرر اهالی به پایان رسید و از صبح امروز عملیات تعویض خط انتقال در این محله آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزارش شبستان از بندرعباس، در پی تماس شهروندان ساکن در محله سنگ کن غربی مبنی بر اینکه حدود چهار ماه است که خط لوله اصلی آب شرب بلوار خلیج فارس در محله سنگ کن غربی شکسته و علی رغم پیگیری های مکرر اهالی، هنوز هیچ ماموری از آب و فاضلاب برای رفع اساسی این مشکل مراجعه نکرده است، خبرنگار شبستان ضمن بازدید میدانی از این محله، با تنی چند از اهالی نیز گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماحصل گپ و گفت شهروندان و مشاهدات عینی خبرنگار در قالب گزارشی در ساعت 13:32 دقیقه دیروز(چهارشنبه 14 اسفند) با تیتر« هدر رفت آب تصفیه شده در بندرعباس بی آب!/ بی تفاوتی مسئولان آبفا نسبت به شکستگی ۴ ماهه لوله آب در سنگ کن غربی » بر روی خروجی این رسانه قرار گرفت.

 

پس از گذشت 18 ساعت از انتشار این گزارش، عوامل زیرمجموعه آبفا به همراه دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز برای پیگیری و جلوگیری از هدررفت آب وارد سنگ کن غربی شدند و از صبح تاکنون در حال کندن کانال و لوله گذاری برای ایجاد خط جدید انتقال آب می باشند.

 

 

« مرتضی خراسی » از شهروندان ساکن در محله سنگ کن غربی در تماس تلفنی با خبرنگار شبستان ضمن قدردانی از پیگیری و انتشار گزارش هدررفت آب در این محله، گفت: طی چهار ماه گذشته بارها با شرکت آب و فاضلاب برای رفع این مشکل مراجعه کردیم و یا تماس گرفتیم اما متاسفانه اثربخش نبود.

 

وی افزود: پس از ناامید شدن اهالی از پیگیری مشکل از سوی متولیان آب، به ناچار دست به دامن رسانه ها شدیم که در این بین خبرگزاری شبستان با ورود به موقع، مسئولان مربوطه را مجاب به اقدامی عاجل و اساسی کرد.

 

 

این شهروند ساکن سنگ کن غربی عنوان کرد: از ساعت هشت صبح متوجه حضور کارگران زیرمجموعه شرکت آب و فاضلاب به همراه دستگاه ها و تجهیزات شدم.

 

وی افزود: طی چهار ماه گذشته هر بار که اهالی با آبفا تماس می گرفتند عوامل خدماتی این شرکت می آمدند و به چسب زدن محل شکستگی اکتفا می کردند و پس از رفتن آنها دوباره لوله انتقال به علت پوسیدگی از جای دیگری شکسته می شد و آب هدر می رفت.

 

با توجه به اینکه منابع آب شیرین روز به روز در حال کاهش است و از این رو نباید آب سالم را هدر دهیم بلکه باید آن را برای نسل های بعدی نیز ذخیره کنیم.

 

یکی از راه های مهم و موثر در جهت کاهش هدر رفت آب، اصلاح و بازسازی خطوط انتقال فرسوده است و ضرورت دارد که شرکت آبفا در یک پروسه زمانی مشخص نسبت به اصلاح و بازسازی این خطوط اقدام کند.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: خط جدید انتقال آب گزارش میدانی هدررفت آب بندرعباس خبرگزاری شبستان هدررفت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان

 مدیر طرح بازافرینی شهری شهرداری اصفهان در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان با بیان لزوم استفاده از مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

حسن سلمانی افزود: بازآفرینی محله جامی با اجرای همزمان ۵ طرح خدماتی و نوسازی شهرداری اصفهان با جدیت در حال انجام است.

او گفت: برای جلب رضایتمندی و امیدآفرینی هر چه بیشتر شهروندان ساکن در این محدوده و جلب مشارکت و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در محله جامی در جهت تحقق برنامه‌های بازافرینی محله  باید دفتر مشارکت محلی از طریق مدیریت شهری با محوریت شهروندان راه اندازی شود.

سلمانی با تشریح اقدامات پیشرو و ظرفیت‌های ایجاد شده از طریق ضوابط و تشریح ان‌ها برای شهروندان نسبت به مشارکت شهروندان در تحقق بازافرینی تاکید کرد و گفت: شهرداری  مزایا و تسهیلات خوبی  برای متقاضیان بازافرینی و نوسازی درنظر گرفته اما  نیاز است تمام ارگان‌های اجرایی در این امر مشارکت کرده و مردم به عنوان صاحبان شهر ، اصل جدایی ناپذیر این مشارکت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • نشت آب در خیابان الزهرا شهر قوشچی از زبان شهروند خبرنگار + فیلم
  • پیگیری و تسهیل رفع مشکلات اهالی کلاته محمدعلی پهلوان
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان