Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:56:38 GMT

آیین کاشت ۳۷۰۰ اصله نهال در دانشگاه مازندران

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۶۸۲۰

آیین کاشت ۳۷۰۰ اصله نهال در دانشگاه مازندران

ایسنا/مازندران هم‌زمان با فرا رسیدن روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی، آیین کاشت ۳ هزار و ۷۰۰ اصله نهال با حضور دکتر کوروش نوذری رییس دانشگاه مازندران، حجت الاسلام موسی مستقیمان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، معاونان، مشاوران، روسای دانشکده‌ها، مدیران ستادی و جمعی از دانشگاهیان در پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کوروش نوذری رییس دانشگاه مازندران در حاشیه این مراسم مهم‌ترین افتخار خود در این دانشگاه کاشت درخت در سه مقطع زمانی دانست و اظهار کرد: فاز اول آکاشت درخت در سال ۸۱ و ۸۲ در پشت ساختمان گروه فیزیک، اطراف یادمان شهدای گمنام و بخش‌های دیگر دانشگاه، فاز بعدی در سال ۹۳ و ۹۴ در اطراف دانشکده هنر و معماری، اطراف ساختمان سابق مرکز بهداشت و درمان دانشگاه و مجاورت بخشی از دیوار محیطی دانشگاه بود که این دو مقطع با حضور و حمایت‌های دکتر سیدخلاق میرنیا، مرحوم دکتر فخرالدین اصغری آق‌مشهدی و تلاش همکاران مجموعه امور اداری و پشتیبانی و مدیریت فنی و طرح‌های عمرانی دانشگاه همراه بوده است.

وی با بیان این نکته که امسال با اعتقاد راسخ و کامل بر  اینکه برای حفظ محیط زیست موظف به کاشت نهال هستیم، درخت‌کاری را یکی از راه‌های کمک به بشریت، حفظ محیط زیست و حفاظت از زمین به عنوان تنها سکونت‌گاه شناخته‌شده در منظومه شمسی خواند و گفت: کاشت قریب به ۳ هزار و ۷۰۰ نهال در تاریخ دانشگاه بی‌سابقه بوده است، حفاظت از این نهال‌ها را مهم‌‎تر از کاشت آن است و آبیاری قطره‌ای و سایر اقدامات لازم در این مسیر از برنامه‌های پیش‌بینی شده خواهد بود.

رییس دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم که ما باید یک جنگل سرسبز به نام پردیس داشته باشیم تا نسل‌های آینده زیر درخت‌های آن بر روی نیمکت‌هایی درس بخوانند و برای سرزمین خویش و کره زمین قدم‌های بهتری بردارند، تصریح کرد: دانشگاه مازندران به آن استانداردهایی که باور دارد در مسیر آن در حال حرکت بوده و امیدواریم به آن دست یابد.

حجت‌الاسلام موسی مستقیمان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت درخت‌کاری در آموزه‌های دینی، نقش آن را در حفظ محیط زیست بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: تلاش در راستای حفاظت از درختان و فضای سبز یکی از وظایف دینی و شرعی هر فرد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال

به گزارش جام جم آنلاین همدان، اسفندیار خزائی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی دارای همکاری هستند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای  فرهنگ سازی ، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز هنچنین توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد. 

وی بیان کرد: همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

خزائی ادامه داد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد، توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز