Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:06:24 GMT

کاشت نهال به یاد ۵۰ دانش آموز شهید ابرکوه

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۷۴۸۷

کاشت نهال به یاد ۵۰ دانش آموز شهید ابرکوه

امام‌جمعه ابرکوه در این مراسم گفت: فرهنگ‏ سازی برای حفظ منابع طبیعی با بهره‏ گیری از آموزه ‏های اسلامی از جمله موضوعاتی است که مورد تاکید دین مبین اسلام بوده و هست.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود : درختکاری از علایق سنتی ملت ایران است که توجه خاصی از زمان گذشته تاکنون به فرهنگ درختکاری داشته و دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه  ادامه داد: اقدامات مؤثری برای حفظ منابع طبیعی علاوه بر برنامه ‏ریزی ‏های نهادی و سازمانی، افزایش مشارکت همگانی از طریق فرهنگ ‏سازی و ترویج فواید توجه به حفظ منابع طبیعی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه هم گفت : به مناسبت هفته منابع طبیعی افزون بر ۱۰ هزار اصله نهال رایگان بین مردم ، اداره ها و نهادها  توزیع می شود.

مرتضی سعیدی افزود: در راستای توسعه فضای سبز تا پایان هفته منابع طبیعی همچنان توزیع نهال از گونه‌های سازگار با محیط منطقه در بین شهروندان ادامه دارد.

افزون بر ۹۰ درصد مساحت ابرکوه شامل ۴۸۰ هزار هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می دهد که  شامل اراضی بیابانی و مرتعی است که با توجه به شرایط اقلیمی ۲۵۳ هزار هکتار آن اراضی بیابانی و ۲۲۷ هزار هکتار آن مرتع است.

همچنین امسال به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، در استان یزد ۲۰۰ هزار اصله نهال رایگان شامل سرو، سنجد، اقاقیا و دیگر گونه های سازگار با منطقه توزیع می شود

هدف از توزیع نهال ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت نهال به اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری استان مراجعه کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها روز درختکاری ابرکوه منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز درختکاری ابرکوه منابع طبیعی روز درختکاری ابرکوه منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال