Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا یک گروه کاری مخصوص برای مقابله با کرونا تشکیل داده و امیدوار هستیم که ایران همکاری مشترک برای کمک به این کشور را قبول کند.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد،‌ افزود: «به دنبال کمک به کشورهای دیگر هستیم و امیدوار هستیم که ایران دریافت کمک های انسانی و پزشکی را قبول کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پامپئو به توافق صلح میان آمریکا و طالبان اشاره کرد و گفت: «مسیر صلح در افغانستان طولانی و سخت خواهد بود و تشدید خشونت‌ها در این کشور که از دو روز پیش آغاز شده غیرقابل قبول بوده و باید کاهش یابد.»

وزیر خارجه آمریکا به فضاسازی اخیر آژانس بین الملل انرژی علیه ایران اشاره کرد و گفت: «ایران باید تمامی تاسیسات هسته ای خود را به روی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بازگشایی کرده و به تعهدات خود به آژانس پایبند باشد.»

پامپئو در ادامه فرافکنی های خود افزود: «ایران باید دروغ گویی درباره پرونده هسته ای خود را همانند دروغ گویی درباره کرونا متوقف کند.»

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «شورای امنیت سازمان ملل باید به اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران فکر کند و تهران با پنهان سازی موادی که برای ساخت سلاح هسته ای به کار می رود، تعهدات خود ضمن معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای را نقض کرده است.»

وی در ادامه گفت: «باید به انزوای ایران ادامه دهیم تا نظام این کشور مجبور به تغییر رفتارش شود.»

گزارش جدید مدیرکل آژانس درباره راستی آزمایی اجرای برجام دیروز (سه‌شنبه) ۱۳ اسفند ماه منتشر شد. در این گزارش ادعا شده است آژانس ذرات اورانیوم طبیعی ساخت بشر در مکانی که توسط ایران به آژانس اظهار نشده بود، شناسایی کرده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با شرکت در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران در اصفهان به سخنرانی پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ظهر امروز، سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران حضور پیدا کردند و سخنانی را ایراد کردند.

ظهر امروز رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با شرکت در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران در اصفهان سخنرانی کرد.

وی در این کنفرانس گفت: در سال‌های گذشته با چالش‌های جدی در حوزه‌های سلامت، انرژی و… مواجه شدیم. انرژی اتمی می‌تواند به بسیاری از چالش‌های حال حاضر پاسخ دهد.

مدیرکل آژانس افزود: سیل‌ها و افزایش دمای هوا می‌تواند بر همه چیز اثر منفی بگذارد. چند ماه پیش در اجلاس کاپ 28 در دبی تاکید شد که باید مصرف کربن به صرف برسد.

گروسی ادامه داد: در خصوص بیماری‌ها مانند سرطان که یکی از جدی‌ترین چالش‌ها است، سالانه با بیش از 4 میلیون کیس سرطان مواجه هستیم.

مدیر کل آژانس با اشاره به اینکه به علت چالش‌های سیاسی، از همکاری دانشمندان هسته‌ای ایران و جهان محروم شده‌ایم، گفت: این کنفرانس می‌تواند به ما کمک کند که این مشکلات حل شود. دیروز و امروز در تهران و اصفهان در خصوص مواجه با چالش‌ها گفت‌وگو کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ما دیروز در تهران و امروز در اصفهان نشست‌هایی داشتیم برای گام‌های عملیاتی در جهت حل چالش‌ها و رسیدن به جریان آزاد تعامل بین ایران و سایر کشورها از حوزه هسته‌ای. این منطقه تنش‌های زیادی دارد و همه به اروپا چشم دارند اما در اروپا نیز نیازمند این فناوری‌ها هستیم و امروز ما این توان را داریم برای گام‌های مثبت حرکت کنیم و امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد.

در حال تکمیل...

اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیمگروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری به ایران ارائه دادماسلامی: ایران و آژانس برای تداوم همکاری‌ها برنامه دارندرایزنی گروسی و اسلامی در اصفهان

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • کنفرانس اصفهان می‌تواند به همکاری هسته‌ای ایران و جهان کمک کند
  • گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی
  • بازتاب حضور گروسی در اصفهان در رسانه‌های بین المللی
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان