Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:51:40 GMT

افزون بر ۲ هزار اصله درخت در پاکدشت توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۷۷۴۱

افزون بر ۲ هزار اصله درخت در پاکدشت توزیع شد

کوروش میرزایی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی، بیش از ۲ هزار اصله درخت میوه و غیر میوه سازگار با آب و هوای منطقه شامل زبان گنجشک، اقاقیا، سرو خمره ای، ارغوان، افرا، توت، سنجد، بادام، صنوبر، ون، افرا و زیتون تلخ تهیه و بین مردم توزیع گردید.
وی اظهار داشت: علاوه بر توزیع درخت بین مردم، عوامل شهرداری نیز نسبت به کاشت درخت در مناطق مختلف شهر اقدام کردند تا شاهد افزایش سرانه فضای سبز شهر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزایی خاطرنشان کرد: فرون آباد دروازه ورودی شهرستان پاکدشت و در نزدیکی تهران واقع شده که این همجواری باعث می‌شود تا هوای این شهر متأثر از آلودگی پایتخت و کارخانه سیمان می‌شود از این رو کاشت درخت می‌تواند در پاکیزگی هوا و جلوگیری از افزایش میزان آلاینده‌ها بسیار مؤثر باشد.
وی با اشاره به این که محدوده شهر فرون‌آباد ۱۶۱ هکتار و حریم شهر یک هزار و ۳۳۹ تعیین شده اظهار کرد: موقعیت خاص این شهر در نزدیکی به تهران و مجاورت با محور ترانزیتی شرق کشور باعث شده بیش از یک هزار و ۳۵۰ واحد صنعتی در آن مستقر و عملا این منطقه به یک شهر صنعتی تبدیل شود بنابراین شهرداری این شهر تلاش دارد تا درتمامی ایام سال نیست به کاشت درخت اقدام کند.
شهردار فرون‌آباد همچنین از آغاز طرح استقبال از بهار در این شهر خبر داد و افزود: در اجرای این طرح، بخش‌های مختلف شهرداری در آماده‌باش کامل به سر برده و مشکلات موجود در شهر را تا پایان اسفندماه برطرف می‌کنند.
وی از ترمیم روکش آسفالت، نوسازی مبلمان شهری، نصب ست‌های ورزشی، رنگ آمیزی جداول، نصب پایه چراغهای روشنایی، لایروبی جویها و تعویض و نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی ترافیکی معابر و آماده سازی بوستان‌ها و گلزار شهدای گمنام به عنوان بخشی از فعالیت‌های ستاد استقبال از بهار فرون‌آباد یاد کرد.
میرزایی با تأکید بر لزوم مراقبت‌های ویژه به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: در این ایام تلاش شده تا با ارائه خدمات شهرداری از طریق بستر الکترونیک، حذف ثبت اثر انگشت در ورود و خروج روزانه به کارکنان شهرداری، حذف کلیه جلسات و بررسی روزانه وضعیت سلامت کارمندان و کارگران خدمات شهری و فضای سبز، از شیوع این بیماری بین کارکنان و مراجعین پیشگیری شود.
این مسئول یادآور شد: طی هفته گذشته، در دو نوبت صبح و عصر عوامل شهرداری زیر نظر کارشناسان شبکه بهداشت نسبت به ضدعفونی کردن کلیه معابر عمومی، بوستان‌ها، مبلمان شهری، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، ناوگان حمل و نقل عمومی، ورودی ادارات، نهادها و بانک‌ها اقدام کرده‌اند تا بهترین شرایط برای مردم به وجود آید.
فرون‌آباد دروازه ورودی شهرستان پاکدشت است که با بیش از ۲۲ هزار نفر جمعیت در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها فرون آباد روز درختکاری منابع طبیعی پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرون آباد روز درختکاری منابع طبیعی پاکدشت فرون آباد روز درختکاری منابع طبیعی پاکدشت فرون آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: 50 هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری 50 هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز 300 هکتار اراضی چهارباغ

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • خوش‌شانسی دو موتورسوار از سقوط درخت (فیلم)