Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مجید موسوی رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: اقدامات گسترده بهداشتی انجام شده و تایید سلامت تمامی گوشت‌های تولیدی و آلایش‌های استحصالی این کشتارگاه به مجاوران و زائران حریم رضوی برای مصرف بدون نگرانی این مواد خوراکی اطمینان می دهیم.   او با اشاره به اضطرابی که بر اثر شیوع ویروس کرونا بر سر مردم عزیزمان سایه افکنده است، ادامه داد: اقداماتی بهداشتی و کنترلی گسترده ای، چون دراختیار گذاشتن محلول‌های اسپری ضد عفونی کننده به پرسنل تمامی واحد‌ها و شستشو و استریل کلیه سطوح خطوط کشتار در کشتارگاه صنعتی مشهد به صورت منظم انجام می‌شود و حیث رعایت موازین بهداشتی جای هیچ گونه نگرانی برای مصرف کنندگان باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: این اطمینان خاطر را به مصرف کنندگان و شهروندان عزیز مشهدی می دهیم که محصولاتی، چون انواع گوشت قرمز و آلایش‌های خوراکی از جمله جگر، دل، قلوه، کله پاچه را در صورتی که ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی و دارای بر چسب این موسسه باشد، با خیالی آسوده خریداری و مصرف کنند.   موسوی با بیان اینکه تمامی دام‌ها از لحظه ورود، ذبح و تا زمان خروج گوشت و استحصالات جانبی آن‌ها از کشتارگاه تحت نظر کارشناسان دامپزشکی و بهداشت استان قرار دارند، افزود: ناظران و کارشناسان بهداشتی در این کشتارگاه از هیچ کوششی در جهت شناسایی و پیشگیری از آلودگی گوشت‌ها و آلایش‌های دامی به باکتری و ویروس و آلودگی‌های ثانوی دریغ نمی‌کنند و تمامی دام‌ها از زمان ورود تا هنگام خروج محصول نهایی از موسسه، لحظه به لحظه توسط آن‌ها کنترل می‌شود.              

 او طرح شناسنامه دار کردن گوشت‌های استحصالی در این کشتارگاه به اجرا در آمده است، تصریح کرد: متاسفانه این باور نادرست در برخی از مردم وجود دارد که گوشت دام‌های ذبح شده در کنار جاده‌ها و یا حواشی شهر‌ها برای مصرف مناسب اند، ولی باید دانست که چنین تفکری امری کاملاً غلط بوده و باید با فرهنگ سازی صحیح از این تبلیغات نادرست جلوگیری کنیم تا تبعات منفی این امر کاهش یابد.   رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: توصیه می کنیم که مصرف کنندگان گوشت مورد نیاز خود را پس از رویت مهر دامپزشکی و لیبل الصاقی موسسه صنعتی گوشت مشهد از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.   موسوی با اشاره به سلامت و ایمن بودن تجهیزات، سالن‌ها و گوشت‌های تولیدی این کشتارگاه از ویروس کرونا، افزود: از آنجایی که گوشت باید در سالم‌ترین شرایط ممکن به دست مصرف کنندگان برسد علاوه برنظارت‌های دقیق بهداشتی، کلیه لاشه‌ها پس از شستشوی کامل در هنگام خروج ازسالن‌های ذبح دام به سالن‌های پیش سرد هدایت شده و به مدت ۲۴ساعت در دمای صفر تا چهار درجه به منظور از بین رفتن باکتری‌ها و ویروس‌ها از جمله  تب کریمه کنگو نگهداری و سپس جهت توزیع در مراکز عرضه با خودرو‌های یخچال دار مخصوص حمل فرآورده‌های خام دامی انتقال داده می‌شوند.

او با اشاره به انجام کنترل‌ها و آزمایشات دائم پرسنل شاغل در کشتارگاه توسط خانه بهداشت کارگری موسسه، ادامه داد: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در کشتارگاه صنعتی گوشت مشهد مشاهده نشده است و در صورت مراجعه افراد با علائم مربوطه بلافاصله با آمبولانس به مراکز بهداشتی اعزام می‌شوند.

رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: تمامی اقدامات ایمنی بهداشتی و نیز رعایت موازین شرعی در این کشتارگاه به کار گرفته شده و مردم از استفاده ی گوشت‌های فاقد مهر دامپزشکی و بر چسب شناسائی موسسه صنعتی گوشت مشهد خودداری کنند.   موسسه صنعتی گوشت مشهد بزرگترین کشتارگاه صنعتی ایران بوده که با داشتن سه خط کشتار مدرن و مراحل پیش سرد وبسته بندی، علاوه بر تامین بیش از ۸۵ درصد از گوشت قرمز مصرفی مردم مشهد در توزیع آن به سایر شهر‌های کشور نیز فعالیت چشمگیری دارد.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشت کشتارگاه صنعتی ویروس کرونا دامپزشکی مصرف کنندگان مصرف کنند گوشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تعداد کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی فاقد صلاحیت مصرف انسانی به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال، در بازرسی‌های فروردین ماه در سطح عرضه کشف و ضبط شد.

دکتر علی روحبخش افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف تأمین، نظارت و ارتقای کیفی و کمی خدمات دارویی، غذایی، آرایشی، بهداشتی، طبیعی، سنتی، ملزومات و تجهیزات مصرفی پزشکی در هفت حوزه فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال بیشترین تمرکز حوزه معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اجرای مأموریت‌های محوله در طرح نوروزی ١۴۰٣ بود و در این ایام، مرکز نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل بر فعالیت ١٢۶ داروخانه شبانه روزی در سطح دانشگاه و ٣۶ داروخانه روزانه مجاور حرم مطهر رضوی نظارت کرد.

دکتر روحبخش اضافه کرد: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در طی یک ماه اخیر می‌توان به صدور ٩٣ مجوز صادرات و واردات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، ٧٢ مورد بازرسی از خرده فروشی‌های گیاهان دارویی (عطاری‌ها) و باشگاه‌های ورزشی، ٧٩٧ مورد پاسخگویی به شکایات و تماس‌های تلفنی مرتبط با شیرخشک و غذا‌های ویژه، بررسی ٩٣ مورد نمونه دریافتی در آزمایشگاه کنترل غذاودارو و بررسی ١١ مورد نمونه دریافتی در این آزمایشگاه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد