Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد سطح عالی حوزه فلسفه بلا و مصیبت را روی آوردن انسان به خدا دانست و گفت: خداوند مسبب الاسباب است و بی شک با دعا و تضرع، بلاها را از ما دفع می‌ کند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن سعیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با بیان این که مسأله شیوع بیماری و مشکلات این چنینی در تاریخ و البته در کشور ما بی سابقه نبوده است، گفت: از قدیم الیام در تواریخ بحث رواج بیماری ها بوده که در قرآن کریم هم نمونه هایی از آن مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: در طول این چهل ساله انقلاب اسلامی نیز بارها درگیر این گونه مسائل از جمله وبا بوده و ما آنها را پشت سرگذاشته و تجربه های خوبی از آنها به دست آورده ایم که خود همین مسأله موجب تسکین و آرامش وضعیت روانی جامعه می شود

 

وی با اشاره به آیه «وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَبِيٍّ إِلَّا أَخَذْنَا أَهْلَهَا بِالْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ» اظهار داشت: هدف از بلاها و مصائب روی آوردن انسان به خدا است، از این رو در این گونه بلاها علاوه بر این که باید مسائل بهداشتی را رعایت کنیم نباید از ذکر و یاد خدا غافل نباشیم چون خداوند مسب الاسباب است.

 

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز نگرانی از خالی شدن مساجد و حرم های اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: بله همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید به دستورات بهداشتی التزام و تعبد داشته باشیم ولی این نباید به آن معنا باشد که مساجد به صورت کلی تعطیل شود.

 

وی بلاها و مصائب را زمینه ساز تکامل انسان دانست و تصریح کرد: در روایت داریم وقتی بلاها سراغ شما می‌ آیند به مساجد بروید و به درگاه خداوند دعا و استغاثه کنید؛ بنابراین هرچند تجمعات سنگین با بهبودی شرایط منافات داشته باشد اما می‌ توان تدابیری اندیشید که حداقل حضور در مساجد و اماکن مذهبی و اعتقادی حفظ شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با ابراز تأسف از این که برخی در این شرایط نیز برای مردم کیسه دوخته اند، گفت: یک مشت لاشخور زالو صفت حتی در این شرایط به دنبال احتکار لوازم بهداشتی از قبیل ماسک و الکل بوده اند که باید با آنها برخورد جدی شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسانی که خود را به خدا نزدیک کند، اعمال خوبی داشته باشد و از مرگ هراس و ترسی نداشته باشد مطمئنا از این ویروس هم نمی ترسد و با توکل به خدا و ایمان و دعا، از این بلاها عبور می‌ کند./1330/

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیماری کرونا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب است

احمد نادری در مطلبی دستگیری استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا را نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو٬ احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در پیام رسان ایکس نوشت: دستبند بر دستان استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا نمود و نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب؛ که البته بسی پیچیده و پنهان اعمال می‌شود و اکنون پرده پنهان کاری فروافتاده و کوس رسوایی آن به صدا درآمده است.

دیگر خبرها

  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • فلسفه نام‌گذاری ماه‌های شمسی چیست؟
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • واکنش مورایس به ازدواجش در ایران و روی آوردن به اسلام
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • دستگیری استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب است