Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ العربیه نوشت: در حالی که همه جهان درگیر ویروس کرونا شده است، اتیوپی شاهد ظهور ویروس کشنده‌تری است که تا کنون جان بیش از دو هزار نفر را در این کشور گرفت.

 العربیه در ادامه نوشته است: مبتلایان به این ویروس که هنوز هیچ اطلاعی درباره آن وجود ندارد و نامی برایش تعیین نشده، دچار خونریزی از چشم، دهان و بینی شده و جان می‌بازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبگاه dailymedicalinfo مردم کشور آفریقایی و فقیر اتیوپی در پی مرگ چند هزار شهروند این کشور به دلیل یک بیماری ناشناخته در ترس و نگرانی شدید به سر می‌برند.

در افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند، سفیدی چشم به رنگ زرد تغییر کرده و کف دستانشان نیز زرد می‌شود. پس از مدتی چشم، دهان و بینی این افراد خونریزی کرده و به بی‌خوابی و بی‌اشتهایی مبتلا شده و پس از آن می‌میرند.

این علائم برای اولین بار در میان ساکنان روستایی در نزدیکی یک پروژه گاز طبیعی دیده شد. این پروژه را یک شرکت چینی در منطقه متعلق به سومالی در خاک اتیوپی اجرا می‌کند.

در روزهای گذشته تعداد زیادی از افرادی که در نزدیکی این پروژه زندگی می‌کنند، دچار این علائم شده و جان باخته‌اند.

از این شرکت اکتشاف و حفاری نفت و گاز طبیعی به عنوان مرکز انتشار این بیماری یاد شده، به ویژه اینکه پسماندهای شیمیایی این شرکت آب شرب منطقه را آلوده کرده و این سموم می‌تواند در فصل بارش باران بیشتر هم شود.

بیشتر بخوانید:کرونا در ایران؛ چه خواهد شد و چه باید کنیم؟/ بررسی وضعیت پیش‌بینی آینده کرونا در ایران

براساس آمارها از زمان آغاز به کار این پروژه در سال 2014 تا کنون بیش از 2000 نفر در گروه‌های سنی مختلف در منطقه با علائم مشابه جان باخته‌اند. روزنامه گاردین گزارش کرده که شکایت‌های بسیاری از مرگ و میر در منطقه و جایی که این پروژه نفت و گاز در حال اجراست، دریافت کرده است.

این روزنامه نوشت که شرکت چینی از نوعی مواد شیمایی استفاده می‌کند که به سلامت شهروندان و مردم منطقه آسیب می‌زند.

این بیماری‌ بخشی از سلسله بیماری‌های ناشناس است که به تازگی در این منطقه دیده شده و پیش از آن در اتیوپی مشاهده نشده بود. کشور اتیوپی به دلیل آب و هوای ویژه‌ای که دارد و با توجه به نرخ بالای بی‌سوادی مردمانش مستعد انتشار بیماری‌های ویرویسی است.

علاوه بر این و به دلیل فقر و بیکاری، مردم این کشور دسترسی اندکی به امکانات آموزشی و بهداشتی دارند. پیش از این بیماری‌هایی چون تب زرد، بیماری عفونی چیکونگونیا و بیماری وبا جان هزاران نفر از مردم این کشور را گرفت.

منبع: انتخاب لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rln خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم گفت: توسعه فضای سبز در بافت فرسوده منطقه سه یکی از برنامه‌های سال 1403 است.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از پروژه‌های سال ۱۴۰۳ ساخت فضای سبز در بافت فرسوده است که عددی بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده‌شده و امسال زمینی را برای آن تملک خواهیم کرد.

وی به پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این پروژه سال‌های است به خاطر مخالفت‌های بخش‌های مختلف اجرایی نشده که نیاز است به آن پرداخته‌شده و اجرایی شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم ادامه داد: در مورد نورپردازی و زیباسازی خیابان امام خمینی (ره) نیز امسال پروژه‌ای را اجرا کرده و سیما و منظر این خیابان را ارتقا خواهیم داد.

روحانی وزیری هزینه نگهداری فضای سبز منطقه را عددی برابر ۶۰ میلیارد تومان محاسبه کرد و گفت: بخشی از هزینه نگهداری از فضای سبز منطقه مربوط به آبیاری و نگهداری و هرس فضای سبز بیمارستان‌ها است.

وی از کاشت ۱۵ هزار نهال در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه خبر داد و بیان کرد: همچنین آب‌نماها و بهسازی زمین‌های بازی بوستان ولایت نیز در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه انجام‌شده است.

روحانی وزیری ادامه داد: همچنین کف سازی و پیاده‌روسازی بوستان بنیادی نیز انجام‌شده و اقدامات لازم برای خرید وسایل بازی و ست‌های ورزشی در بوستان بنیادی در حال پیگیری است.

کد خبر 750354

دیگر خبرها

  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن