Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی علاالدین رئیس اداره نظارت بر تأمین و نگهداشت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، گفت: به منظور مدیریت توزیع در شرایط جاری کشور و جلوگیری از هرگونه اختلال در تأمین و ممانعت از توزیع خارج از شبکه و انباشت غیر مجاز و احتکار دستکش‌های معاینه و جراحی، بخشنامه توزیع نظام مند دستکش معاینه و جراحی، ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با مخاطب قرار دادن مدیرعامل شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات پزشکی، افزود:
پیرو بخشنامه شماره ۱۳۵۷۹۱/۶۶۴ مورخ ۰۸/‏۱۲/‏۹۸‬ به منظور مدیریت توزیع در شرایط جاری کشور و جلوگیری از هرگونه اختلال در تأمین و ممانعت از توزیع خارج از شبکه و انباشت غیر مجاز و احتکار دستکش‌های معاینه و جراحی، بدین وسیله جهت اجرا تا اطلاع ثانوی ابلاغ می‌گردد.

۱- فروش و توزیع دستکش‌های معاینه و جراحی تولیدی یا وارداتی صرفاً از طریق شرکت‌های توزیع کننده معرفی شده توسط این اداره کل مجاز می‌باشد.

۲- شرکت‌های پخش رازی، پخش البرز و دارو پخش جهت توزیع معرفی می‌گردند در صورت تغییر فهرست شرکت‌های پخش مجاز، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

۳- قیمت فروش به شرکت‌های توزیع کننده مذکور و مرکز درمانی می‌بایست مطابق قیمت‌های مصوب مندرج در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی باشد.

۴- واردکنندگان دستکش‌های پزشکی ملزم به به روز رسانی موجودی خود در سامانه توزیع اقلام مشمول ارز رسمی در پورتال imed.ir می‌باشند.

۵- تولیدکننده و شرکت‌های پخش مذکور ملزم به اعلام مستمر موجودی انبار به اداره کل تجهیزات پزشکی به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت آمار فروش و موجودی به آدرس Register.imed.ir (مطابق فایل پیوست) به صورت روزانه می‌باشند.

۶- تولیدکنندگان حداکثر ظرفیت کارخانه تولیدکننده نسبت به تولید اقلام مذکور اقدام نمایند.

۷- هرگونه صادرات اقلام مذکور از هر طریق و تحت هر عنوان و تعرفه گمرکی ممنوع است.

۸- هرگونه توزیع داروخانه‌ای توسط شرکت‌های پخش صرفاً تا سقف ۱۰ درصد امکان پذیر است.

۹- توزیع به مراکز درمانی تشخیصی و کلینیک‌ها و مطب‌ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تابعه می‌بایست انجام شود.

کد خبر 4871332

منبع: مهر

کلیدواژه: دستکش بخشنامه ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت سعید نمکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کیانوش جهانپور ماسک طبی تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو مسعود مردانی بیمارستان بیماری عفونی علیرضا رئیسی معاینه و جراحی شرکت های پخش اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مینا آژوغ  اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد