Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درپیامی خواستار متوقف شدن خشونت و سلب رفتار خشن نسبت به مسلمانان جامعه هند شد.

در پیام حجت الاسلام محمد مهدی تسخیری به پروفسور رامش چندرا سینها رئیس شورای تحقیقات فلسفی هند آمده است: هند را به عنوان کشوری که با تساهل مذهبی که هفتاد و دو ملت همیشه در کنار هم با آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند، می‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخباری که می‌شنویم بسیار نگران‌کننده است و امیدواریم هر چه زودتر به خشونت‌ها علیه مسلمانان در هندوستان خاتمه داده شود.

خشونتِ سازماندهی‌شده علیه مسلمانانِ مظلوم هندی و تصاویر مستند انتشار یافته از این صحنه‌های دلخراش، دل هر انسان آزاده‌ای را می‌آزارد.

دراین پیام تاکیدشده است؛ کشور بزرگ و پهناور هند به داشتن مردمانی با روحیه مدارا و تسامح، مهد فرهنگ‌ها و آیین‌های مختلف شهرت دارد. ادیان و آیین‌های متنوعی در هند ظهور و بروز کرده و میراث علمی و هنری فراوانی را نیز از خود به یادگار گذاشته‌اند. مسلمانان هند که درصد معتنابهی از جمعیت ملت بزرگ هند را تشکیل می‌دهند از این جمله‌اند که سهم بزرگی در پویایی و سرآمدی تمدن هندوستان در طول تاریخ به عهده داشته و دارند.

از سوی دیگر مقابله با افراط گرایی دینی، تروریسم و در نهایت ایجاد کشوری امن و باثبات با همکاری، مشارکت و همدلی تمام آحاد ملت هندوستان اعم از اقوام و پیروان ادیان مختلف همواره از شعارهای درست و امید بخش دولت حاکم بوده است.

در ادامه این پیام آمده است؛ جنابعالی به خوبی آگاهید که هند از زمان استقلال به صورت جدی با چالش‌های تفرقه افکنانه بر علیه این ملت عظیم روبه‌رو بوده و اتفاقات اخیر نیز که دل تمامی انسان‌های آزاده در سراسر جهان را رنجور ساخته، ادامه همان توطئه‌های تاریخی بر علیه وحدت و یکپارچگی ملت فهیم هندوستان است.

همچنین در پایان این پیام آمده است؛ اینجانب تاکید می‌کنم؛ شایسته است شورای تحقیقات فلسفی هند نیز با محکومیت این خشونت‌های روا داشته شده علیه هندیان مسلمان سهم خویش را در پایان بخشیدن به این خشونت‌ها ایفا کند.

کد خبر 4870958 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: هندوستان مسلمانان جنایت علیه بشریت ویروس کرونا گردشگری کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی بازار نشر ترجمه ادبیات ادبیات جهان انتشارات سروش ادبیات کودک و نوجوان نشر مرکز سیدهادی خسروشاهی فرهنگ عمومی خانه کتاب خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی ضمن استقبال از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، این هوشمندی سیاسی مقاومت را جلوه دیگری از قدرت میدانی آن توصیف کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، آزادی زندانیان فلسطینی، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از موافقت خود با پیشنهاد مصر و قطر درباره آتش‌بس خبر داد.

کد خبر 6098839

دیگر خبرها

  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت