Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته با حضور وزیر میراث فرهنگی درحالی برگزار شد که تصمیم‌های جالبی در آن گرفته شد. علی اصغر مونسان در این جلسه پیشنهاد جبران خسارت فعالان گردشگری را داد همچنین وضعیت هتل‌ها و مراکز اقامتی و آژانس‌های مسافرتی کشور را در این وضعیت تشریح کرد.

در این جلسه پیشنهاد شده بود تا مراکز اقامتی و هتل‌ها پیرو جلوگیری از سفر مردم در پی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و دورکاری کارمندان در مدت مشخصی تعطیل شوند اما وزیر میراث فرهنگی با آن مخالفت کرد و در نهایت این موضوع مصوب نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی در عین حال این وزارتخانه پیشنهاد کرد مراکز اقامتی غیر مجاز تعطیل شوند همان مراکز اقامتی غیرمجازی که وزارت میراث فرهنگی هیچ وقت نتوانسته بود نظارتی روی فعالیت و یا عدم فعالیت آنها داشته باشد. همچنین قرار شد تا زائرسراها و یا مهمانسراها و اماکنی که باز هم وزارت میراث فرهنگی نظارتی روی آنها ندارد تعطیل شوند.

مهمترین پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی برای خروج از بحران در شرایط کنونی این بود که پس از فروکش کردن بیماری، برای جبران خسارت فعالان گردشگری تعطیلات چند روزه‌ای برای سفر مردم فراهم شود که این موضوع مورد قبول اعضای ستاد کرونا قرار گرفت ولی تصمیم گیری برای آن به زمان دیگری موکول شد.

البته پس از این جلسه نمکی وزیر بهداشت در یک نشست خبری از این پیشنهاد به عنوان کوپن سفر یاد کرد و درباره آن گفت که باید تسهیلاتی به مردم داده شود تا پس از این مدت بتوانند به سفر بروند.

تصمیمی که هنوز جزئیات آن مطرح نیست تا زمانی که بحران کرونا حل شود. البته در اذهان عمومی کوپن سفر همان کارت سفر شکل گرفته است کارتی که هیچ وقت به کمک سفر نیامد!

در این جلسه پیشنهاد دیگری نیز مطرح شده بود مبنی بر اینکه چون مراکز اقامتی دچار خسارت زیادی شده‌اند وزارت بهداشت با آنها قراردادی امضا کند تا هم وسایل بهداشتی و مراقبتی لازم را تأمین کنند و هم اینکه بیماران دوره نقاهت خود را در یک فضای ما بین خانه و بیمارستان طی کنند. این فضاها می‌تواند مراکز اقامتی و هتل‌ها باشد. اما باید دید آیا چنین کاری مورد تأیید هتلداران هم هست یا نه. موضع جامعه هتلداران که تا پیش از این اعلام می‌کرد جریمه لغو سفر را از مردم خواهد گرفت یک بار با این پیشنهاد تغییر کرده و گفتند که ما پول مردم را به آنها برمی گردانیم!

اما پیشنهاد گذراندن دوره نقاهت در هتل‌ها گویا به پختگی بیشتری نیاز داشت. چون اولاً چه تعداد بیمار که نیاز به دوره نقاهت داشته باشند لازم است در هتل‌ها اقامت کنند؟ تا این لحظه بیش از ۷۰۰ نفر بهبود یافته‌اند. این تعداد افراد در چند هتل می‌خواهند اقامت کنند. کدام هتل‌ها؟ مگر چه تعداد از آنها لازم دارند در چنین اقامتگاه‌هایی باشند و آن ۷۰۰ نفری که مرخص شده‌اند کجا هستند؟

آیا این پیشنهاد باعث تردید مردم در استفاده از هتل‌ها نخواهد شد؟ چون جامعه هتلداران در نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی نوشته بود که مواد ضد عفونی کننده در اختیار ندارند از طرفی در ستاد کرونا اعلام شد که بیماران نقاهت شأن را در هتل‌ها بگذرانند بنابراین پس از این بحران مردم برای اقامت در هتل‌ها تردید خواهند کرد.

کد خبر 4871400 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری علی اصغر مونسان هتل داری ویروس کرونا گردشگری کتاب و کتابخوانی بازار نشر رایزنی فرهنگی ترجمه ادبیات ادبیات جهان انتشارات سروش ادبیات کودک و نوجوان نشر مرکز سیدهادی خسروشاهی فرهنگ عمومی خانه کتاب وزیر میراث فرهنگی مراکز اقامتی هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد