Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درپیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین خلفی را تسلیت گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع، متن کامل پیام آیت الله صادق آملی لاریجانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون  .  خبردرگذشت مرحوم مغفور حجت الاسلام والمسلمین آقای" حاج شیخ علی خلفی " موجب تاسف وتاثرعمیق اینجانب گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ایشان از قضات فاضل، خوشنام وباتجربه وانسانی وارسته ،سلیم النفس، متقی وازمحبین اهل بیت علیهم السلام بود. درمدت قریب به ده سال که مسئولیت حوزه ریاست اینجانب درقوه قضاییه رابه عهده داشت ازنزدیک شاهدخدمات وتلاش های ارزنده وبدون وقفه ایشان بودم. برای ارتقای دستگاه قضایی وحل وفصل مشکلات قضات شریف و عزت آنان درجهادی مستمربود وازهرگونه تظاهر وتبلیغات دوری می کرد.دراین مدت مدیداز وی جز صدق وصفا ومروت ودلسوزی وخلوص وایثار مشاهده نکردم.تواضع واخلاصش عبور از انانیت رابرای وی سهل کرده بود. باطنی سلیم و نورانی داشت وخصوصادراین ماههای پایانی عمرشریفش، دست وپنجه نرم کردن بابیماری های طولانی وصعب العلاج، برنورانیت اوافزوده بود، وی را قبل از ارتحالش به عوالم دیگر سیر داده بودندومواقف عجیبی راشهودکرده بود که هضمش برای بسیاری شاید دشوار باشد واجمال آن سیر بهت آور را برای این فقیر نقل کرده بودطُوبَىٰ لَهُ وَحُسْنُ مَآبٍ . وبدا به حال کسانی که دراین اواخر اورا آزردند وباسخنان ناصواب واعمال ناصحیح خویش وی را رنجاندند" وَ اللَّهُ مِنْ وَرائِهِمْ مُحیطٌ". اینجانب ضمن تسلیت این مصیبت به محضر حضرت بقیه الله الاعظم عج ومقام معظم رهبری مدظله العالی وهمه همکاران ایشان و خصوصاً بیت شریف وفرزندان مکرم آن بزرگوار وطلب صبربرای بازماندگان ، دراین نیمه شب جمعه وماه مبارک رجب به محضر حق تعالی عرض می کنم: الهی وربی وسیدی ومولایی قدنزل بک عبد صالح وفی وانت خیرمنزول به، فاغفرله وارحمه وسهل علیه المسیر،اللهم یاحمیدیامجید ویاقریب یا مجیب صعد روحه الی السماء ونور مضجعه واجعلها روضه من ریاض الجنه واحشره فی زمره محمد وآل محمد وارزقه من عندک بغیرحساب ان الله یرزق من یشاء بغیر حساب والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین صادق آملی لاریجانی  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

رجایی آذری، مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری -دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- در دیدار با رجایی آذری -موسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه- اظهار کرد که مجمع تقریب حدود سی‌سال پیش توسط مقام معظم رهبری تأسیس شد.

وی در این باره توضیح داد: در مصر نیز در زمان «شیخ محمد عبده» یک مجمع تقریب وجود داشت و آنها قصد داشتند تا تقریب مذاهب اسلامی را ایجاد کنند که به دلیل وقوع اتفاقاتی در مصر، این پروژه در جغرافیای این کشور متوقف شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در ادامه افزود: مقام معظم رهبری مانند دیگر علما از جمله آیت الله بروجردی به تقریب مذاهب اسلامی اعتقاد دارند، لذا این مؤسسه را تأسیس کردند که از اولین مسئولان آن آیت‌الله تسخیری بود.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای مسئولیت من، اپیدمی کرونا به وجود آمد. ما در آن زمان با تأکید بر مسئله تقریب کتاب مختصری را در رابطه با امت واحده اسلامی تألیف کردیم و در آن شرح دادیم که چگونه می‌توانیم به امت واحد دست یابیم.

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه سخنان خود گفت: پیامبر اسلام (ص) امتی دارد و همه بزرگانی که در محضر پیامبر (ص) بودند، تلاش کردند، وحدت امت اسلامی را حفظ کنند؛ اما بعد اتفاق‌هایی افتاد که مذاهب اسلامی از یکدیگر جدا شدند.

وی با تأکید بر این که اشتراکات مذاهب اسلامی بیش از اختلافات آنهاست و ما باید بر این اشتراکات تمرکز کنیم، گفت: دشمن اسلام که همان استکبار جهانی است، قصد دارد با مطرح کردن مسائلی در خصوص خانواده یا همجنس‌گرایی و این دست موضوعات، اسلام و احکام اسلامی را از میان ببرد و ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

رجایی آذری -امام جماعت مقدونیه- نیز در این دیدار با بیان این که من برای نخستین بار است به ایران سفر می‌کنم، گفت: من از دیدن ایران شگفت زده شدم. غرب و رسانه‌های غربی روایت دیگری از ایران دارند و می‌خواهند چهره ایران را مخدوش نشان دهند.

وی تصریح کرد که ایران، عشق را به انسانیت تقدیم می‌کند در حالی که غرب با عناوینی چون دموکراسی عشق و خانواده را به نابودی کشانده است. رجایی آذری در ادامه سخنان خود خواستار معرفی صحیح ایران در خارج از کشور و مقابله با روایت غلط در این باره شد.

وی با بیان این که مسلمانان ۲۸ درصد از مردم مقدونیه را تشکیل می‌دهند، گفت: ما فعالیت‌های مختلفی در خصوص موضوعات اسلامی و دوره‌های قرآنی در این کشور داریم.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه رئیس قوه قضائیه به قضات در هرمزگان
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت