Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@16:59:10 GMT

اخبار مشروح ۱۳ جمعه، ۱۶ اسفند ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۳۲۴۳

آغاز اجرای آزمایشی طرح ملی مقابله با کرونا در 4 استان، اجرای نهایی از یکشنبه در سراسر کشور، محدودیت های تردد در محورهای شمالی، از جمله مهمترین خبر‌های امروز هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهمترین عناوین اخبار مشروح ۱۳ امروز اختصاص دارد به:   آغاز آزمایشی طرح بسیج ملی شکست کرونا در استان‌های قم، گیلان، مازندران و گلستان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون وزیر بهداشت گفت این طرح پس از رفع اشکالات اولیه از یک شنبه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

آخرین اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده برای مقابله با کرونا.

وزیر میراث فرهنگی وگردشگری گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا، با همکاری نیروی انتظامی، مراکز غیرمجاز،  مهمانسرا‌های دولتی، زائرسرا‌ها و اماکنی که تحت نظارت کامل این وزارت نیستند تعطیل می‌شوند.

وزارت آموزش و پرورش هم در اقدامی هماهنگ با ستاد ملی مبارزه با کرونا، طرح اسکان نوروزی فرهنگیان را در سراسر کشور لغو و توصیه کرد فرهنگیان هم از سفر کردن خودداری کنند.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اطلاعیه‌ای از همه کتابخانه‌ها را تا پایان سال تعطیل اعلام کرد.

شورای اطلاع رسانی مازندران هم اعلام کرد: مسیر‌های ورودی به استان مازندران مسدود است. فقط خودرو‌های حامل سوخت و مواد غذایی اجازه تردد خواهند داشت

استاندار گیلان هم گفت: برای کنترل شیوع کرونا هیچ مسافری را در ایام نوروز پذیرا نیستیم. به گفته آقای زارع، افرادی هم که مجبور به سفر هستند در ورودی و خروجی گیلان غربالگری می‌شوند و در صورت وجود علائم مشکوک، قطعاً ۲ هفته قرنطینه می‌شوند.

پلیس راه البرز هم اعلام کرد تا اطلاع بعدی، جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال از سمت تهران و کرج، بسته است.

استانداران اصفهان، سمنان، همدان، کرمانشاه، هرمزگان و کرمان و چند استان دیگر هم جداگانه اعلام کردند تا اطلاع بعدی از پذیرش مسافر و گردشگر، معذورند

در فرودگاه امام خمینی هم غربالگریِ حرارتی انجام می‌شود تا افراد مبتلا به کرونا، شناسایی شوند و از ورود آن‌ها جلوگیری شود.

*همه این روز‌ها منتظر شنیدن یک خبر هستیم تا خیالمون راحت و دلمون خوش بشه. خبری که به اصطلاح ما خبری‌ها، فقط زمانش عقب یا جلو خواهد شد، اما حتما اعلام میشه.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی با توجه به وضع این روز‌های بازار، اعلام کرد: حداکثر درآمد مشمول مالیات بنگاه‌های کوچک، برای اشخاص حقیقی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان و حقوقی از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. آقای پارسا همچنین گفت اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک قطعی شده و شنبه ابلاغ خواهد شد.

*این روز‌ها که کسب و کار بسیاری از هموطنان تحت تاثیر کرونا کم رونق شده، با همدلی بیشتر می‌توان این عزیزان را در این وضعیت کمک کرد. البته در این سرزمین بار‌ها ثابت شده که: چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضو‌ها را نماند قرار.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*علاوه بر همدل شدن برای شکست کرونا، کابرای فضای مجازی، تاکید دارن، ترس و شایعه، شاید از خود کرونا هم خطرناک‌تر باشه. شوخی‌های جالب با کرونا و همچنین، روش‌هایی که مردم، در اماکن مختلف، برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، به کار میبرن، هم در فضای مجازی، زیاد به اشتراک گذاشته میشه.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
خبر‌هایی از شیوع کرونا در ۹۰ کشور جهان... از بهبود ۶۶ درصد مبتلایان چینی تا دو برابر شدن شیوع بیماری در آلمان و ثبت اولین مرگ کرونایی در انگلیس.   تعداد روزانه مبتلایان به کرونا در بیرون از چین ۱۸ برابر بیشتر از داخل چین شده است.   در سراسر چین، ۱۴۶ مورد ابتلای جدید گزارش شده.   چینی‌ ها موفق به بهبود ۶۶ درصد از مبتلایان شده‌اند و از هشتاد هزار و ۵۵۵ مبتلا، توانسته‌اند حال ۵۳ هزار و ۸۷۰ نفر را بهبود دهند.

کشور بوتان در جنوب آسیا نودمین کشوری است که ابتلا به کرونا را گزارش کرده است.   به گزارش مقامات بهداشتی بوتان، فرد مبتلا، گردشگر ۷۶ ساله آمریکایی بوده که از هند عازم بوتان شده بود.

نمودار شیوع در کوه جنوبی همچنان سیر صعودی دارد. در این کشور ۵۱۸ ابتلای جدید ثبت شده و تعداد مبتلایان به ۶۲۸۴ مورد رسیده است. چهل مبتلای کره‌ای هم تاکنون جان باخته‌اند.

ژاپن ۳۶۴ مبتلا و ۶ جان‌باخته را گزارش کرده و در روز‌های اخیرشیوع بیماری کمتر شده. بورس توکیو تحت تاثیر شیوع کرونا ۳ دردصد سقوط کرد.

در آمریکا، با ثبت ۱۲ ابتلای جدید و جان باختن دو نفرِ دیگر، تعداد مبتلایان به ۲۳۳ نفر و تعداد جان‌باخته‌گان به ۱۴ نفر رسیده است.   نوزده ایالت آمریکا، تاکنون گرفتار ویروس کرونا شده‌اند. مایک پنس، معاون ترامپ و فرمانده مستقیم بحران کرونا در آمریکا گفت: تعداد کیت‌های تست کرونا در این کشور جوابگوی موارد تقاضا‌ها در این زمینه نیست.   فرافکنی ترامپ دربراه کمبود کیت‌های تشخیص کرونا مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت.

شیوع کرونا بر شاخص بورس نیویورک تاثیر گذاشت. هم در پایان معاملات دیروز در بورس نیویورک، شاخص سهام این بازار پولی و مالی آمریکا، به شدت سقوط کرد به طوری که با کاهش ۳.۸ درصدی شاخص داو جونز مواجه شد.

اما در اروپا سطح هشدار در ایتالیا و آلمان بیشتر از دیگر مناطق است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶۹ ابتلای جدید و ۴۰ جان‌باخته در ایتالیا ثبت شده است. ایتالیا تاکنون ۳۸۵۸ مبتلا و ۱۴۷ جان‌باخته را گزارش کرده است.

شیوع بیماری در آلمان هم چشمگیر بوده و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان حدودا دو برابر شده و از ۲۶۲ مبتلا به ۵۴۵ نفر افزایش یافته است. خوشبختانه در آلمان موردی از جان باختن مبتلایان کرونا ثبت نشده است.

نشریه بیلد آلمان نوشت اطلاع‌رسانی از تعداد مبتلایان برای مقامات بهداشتی مقدور نیست.   شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از لغو ۷۱۰۰ پروزا خود تا ده فروردین خبر داد. اتحادیه صنایع آلمان هم از احتمال رکود اقتصادی و کاهش رشد اقتصادی به نیم درصد خبر داده است.

اما در انگلیس اولین مورد از مرگ بر اثر بیماری کرونا اعلام شده است. تعداد مبتلایان در انگلیس هم از ۹۰ نفر به ۱۱۶ نفر رسیده است.   نخست وزیر انگلیس در نشست خبری به مردم کشورش گفت: کشور ما در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد؛ دستان خود را بشوئید.

تاکید می‌کنم دستانمان را با آب و صابون بشوئیم. ببخشید که این جمله را تکرار می‌کنم و می‌گویم که دستان خود را با صابون و آب گرم بشوئید.

سازمان علمی فرهنگی ملل متحد، یونسکو با اشاره به خانه‌نشین شدن ۳۰۰ میلیون دانش آموز و دانشجو در ۱۲ کشور، از مقامات جهان خواسته برای مقابله با کرونا اقدامات فوری در دستور کار قرار دهند.

آخرین خبر‌ها بود از اوضاع کرونا در دیگر کشور، اما، در این روز‌ها، که مهمترین اقدام همه ما، برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، ماندن در خانه است، هموطنان خوش ذوق یزدی، با هر توانایی و هنری که برای گذران بهتر وقت و خندوندن مردم دارن، برای کمک دست به کار شدن.

امروزه با به روز شدن کارخانجات تولیدی، می‌توان هر نوع تولید قدیمی را با نیازء روز مردم هماهنگ کرد و با رونق تولید بازار داخلی و خارجی را در دست گرفت.

فردا آخرین فرصت شرکت در کنکور ۹۹. با توجه به تمدید دوباره فرصت ثبت نام در کنکور سال ۹۹، داوطلبان کنکور تا ساعت ۲۴ شنبه ۱۷ اسفند ۹۸ فرصت دارند تا در آزمون سراسری ثبت نام کنند.

دانشگاه پیام نور مهلت انتخاب واحد این دانشگاه را یک ماه دیگر یعنی تا ۱۵ فروردین ۹۹ تمدید کرد.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت: ۲ میلیون تُن ذرت به منظور تأمین نیاز صنایع وابسته، وارد بنادر شده است.   سیامک خواستار تامین ارز برای ترخیص این محصول شد.

حسین شیخ الاسلام از دیپلمات‌های با سابقه کشور و از دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا درگذشت.   مرحوم شیخ الاسلام از سال ۷۷ تا ۸۲ سفیر ایران در سوریه و در دوره هفتم مجلس، نماینده مردم تهران بود. رئیس مجلس و وزیر امور خارجه درگذشت حسین شیخ الاسلام را تسلیت گفتند.

معافیت ایران از تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت.   وزیر نفت ایران که در وین به سر می‌برد پس از نشست اوپک گفت: وزرای نفت اوپک توافق کرده‌اند ۱/۵ میلیون بشکه دیگر از تولید نفت این گروه کم کنند که ایران همچنان از این کاهش تولید معاف است.   آقای زنگنه افزود: اوپک از کشور‌های غیر عضو اوپک خواسته است ۵۰۰ هزار بشکه از این ۱/۵ میلیون بشکه را بر عهده بگیرند.

رئیس جمهور سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا ۲۴ گفت: اروپایی‌ها سیاستشان را به سیاست آمریکا گره زده اند، به همین علت دمشق دیگر وقت خود را با صحبت درباره نقش اروپا در آینده سوریه تلف نمی‌کند.   دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد توافق میان روسیه و ترکیه به آتش‌بس فوری و پایدار در شمال غرب سوریه منجر شود.   آنتونیو گوترش بازگشت به روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل مورد تایید در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت را خواستار شد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از برقراری آتش بس روسیه - ترکیه در ادلب استقبال کرد.

سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم گفت: توافق روسیه و ترکیه در اصل توافق برای نجات آبروی رئیس جمهور ترکیه و دور شدن موقتی از رویارویی نظامی بود. عبدالباری عطوان افزود: برقراری آتش بس به معنای باقی ماندن نیرو‌های ارتش سوریه در صد‌ها کیلومتر مناطق آزاد شده از جمله شهر راهبردی سراقب است.

روسای جمهور روسیه و ترکیه پس از سه ساعت مذاکرات در مسکو درباره تنش‌های بوجود آمده در ادلب سوریه برای برقراری آتش بس در این منطقه توافق کردند. آتش بس از بامداد امروز برقرار شده است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: طبق مفاد آتش بس، روسیه و ترکیه یک راهگذر امنیتی در شش کیلومتری شمال و نیز شش کیلومتری جنوب جاده متصل‌کننده لاذقیه به حلب ایجاد می‌کنند.   سرگئی لاوروف افزود: گشت‌های مشترک دوکشور از ۲۵ اسفند نزدیک شهر سراقب که در کنترل ارتش سوریه قرار دارد، آغاز خواهد شد.   همچنین بر اساس بیانیه مشترکی که روسای جمهور ترکیه و روسیه امضاء کردند، مختصات این منطقه امنیتی تا یک هفته دیگر تبیین و رسانه‌ای می‌شود.

همزمان با ازاد سازی مناطق اشغالی غرب حلب و استقرار امنیت، ساکنان به منازلشان بازگشته و بازسازی‌ها را شروع کرده اند

اینجا خانه من است. به همت ارتش سوریه این مناطق آزاد شده و ما برگشته ایم و منازل خود را می‌سازیم.

از حدود شش سال پیش و پس از ورود تروریست‌ها منزل خود را ترک کردیم. الان برگشته ایم و خانه‌های خود را از نو خواهیم ساخت. ان شاء الله خدمات شهری هم برقرار می‌شود

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و یکی از سران جهادی این کشور
هدف حمله تروریستی قرار گرفت.

بنا بر اعلام وزارت کشور افغانستان در این حمله تاکنون هجده غیرنظامی زخمی شدند.   در پی وقوع انفجار در محل برگزاری این مراسم در کابل، نیرو‌های امنیتی افغانستان با مهاجمان درگیر شدند که این درگیری تاکنون ادامه دارد.
پیش از تیراندازی عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت افغانستان در این مراسم سخنرانی کرد و هنگام تیراندازی موفق به ترک این محل شد.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان حمله به مراسم گرامیداشت عبدالعلی مزاری را بشدت محکوم کرد.

طالبان اعلام کرد: حمله به مصلای شهید مزاری کار این گروه نبوده است.

یونان اعلام کرد مانع عبور حدود ۳۵ هزار تن از آوارگان از خاک ترکیه به این کشور شده است.   دولت یونان همچنین از برنامه ساخت دیوار در مرز با ترکیه و اعمال محدودیت بر کشتی رانی در دریای اژه با هدف جلوگیری از ورود آوارگان خبر داد.
وزیرکشور ترکیه نیز از استقرار هزار پلیس ویژه در مرز این کشور با یونان برای جلوگیری از بازگشت آوارگان خبر داد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با برگزاری تجمع در اردوگاه جبالیا اقدامات آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) را محکوم کرد. آنروا اخیرا خدمات خود به آوارگان فلسطینی را کاهش داده است.

دادگاه عالی انگلیس با صدور حکمی «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی را به ربودن و ارعاب دو دختر و همسر سابقش متهم کرد.   بر اساس شواهد ارائه شده در دادگاه، حاکم دبی بهار سال گذشته همسر سابقش را تهدید کرد که در انگلیس در امان نخواهد بود. همسر سابق حاکم دبی فروردین پارسال به همراه دو دخترش به لندن گریخت شد.

شماری از فعالان محیط زیست با تنظیم شکایت علیه پپسی و کوکاکولا اعلام کردند؛ ادعای این شرکت‌ها درخصوص قابل بازیافت بودن ظروف بکارگرفته شده آن‌ها برای تولید نوشابه دروغ است.

صد‌ها نفر از اعضای اتحادیه‌های فرانسه علیه طرح تغییرات قانون کار و بازنشستگی و مستمری در مارسی تظاهرات کردند.   در این طرح، افزون بر افزایش مالیات‌ها و افزایش زمان بازنشستگی، از حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران کاسته می‌شود. ضمن اینکه بسیاری از نیرو‌ها بیکار می‌شوند.

دانشمندان می‌گویند: زمستان امسال، گرم‌ترین زمستان اروپا در تاریخ این قاره است.   دمای هوای زمستان امسال در اروپا حدود ۳ و نیم درجه سانتیگراد بیشتر از متوسط زمستان‌های گذشته این قاره است.

یک آکروبات باز در نیم ساعت از دهانه یک کوه آتشفشانی در نیکاراگوئه عبور کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین تعداد مبتلایان روسیه و ترکیه ابتلای جدید شیوع کرونا روز ها جان باخته آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران و در برخی نقاط وقوع رعد و برق خبر داد.   صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (۱۱ اردیبهشت) در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد.    وی اضافه کرد: این وضعیت چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از استان‌های بوشهر ، کرمان، هرمزگان همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی‌ می‌شود.   رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در ادامه گفت: پنجشنبه (۱3 اردیبهشت) به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر ، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد.    وی افزود: جمعه (۱4 اردیبهشت) نیز در جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.   ضیاییان اضافه کرد: شنبه (۱5 اردیبهشت)در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق ، شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.      رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در ادامه گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه توفانی خواهد بود. دریای عمان نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.   وی ادامه داد: طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.   رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید، از بعد از ظهر افزایش ابر و با احتمال رگبار. رعد و برق با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.   ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۶ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۷ و ۳۲ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت