Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک استفاده دولت ترکیه از ابزار پناهجویان برای پیشبرد اهداف سیاسی را رد و آن را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای از تصمیم ترکیه برای بازکردن مرزهای خود برای پناهجویان به سمت اروپا انتقاد و تاکید کردند که تصمیم آنکارا برای باز کردن مرزهای خود با یونان نادیده گرفتن توافق مهاجران در سال 2016 با این اتحادیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزرای خارجه اتحادیه اروپا که در زاگرب دور هم جمع شده بودند در بیانه خود اعلام کردند که این تصمیم آنکارا غیرقابل قبول است و استفاده از آن برای فشار سیاسی محکوم است. 

وزرای خارجه اروپایی همچنین نگرانی عمیق خود را درباره اوضاع مرزی یونان-ترکیه اعلام و استفاده ابزاری از پناهجویان برای اهداف سیاسی را رد کردند. 

در ادامه این بیانیه وزرای خارجه اتحادیه اروپا اعلام کردند، شرایط در مرزهای خاجی اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است و خطاب به آنکارا گفتند، مهاجران نباید به تلاش برای عبور غیرقانونی زمینی و دریایی تشویق و تحریک شوند. 

به دنبال عدم حمایت اتحادیه اروپا از تجاوز ترکیه در ادلب در سوریه، دولت آنکارا تهدید خود مبنی بر بازکردن مرزهای خود به روی پناهجویان آواره به سمت اروپا را عملی کرد. 

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه اخیرا در یک سخنرانی خود گفته بود که به این دلیل به پناهجویان اجازه داده از ترکیه به اروپا بروند، که ترکیه دیگر نمی‌تواند پذیرای موج جدید پناهجویانی باشد که از جنگ سوریه فرار کرده‌اند.

هجوم پناهجویان به سمت دروازه های اروپا باعث تشدید تدابیر مرزی از سوی یونان و برخی کشورهای دیگر از جمله بلغارستان شده است. دولت یونان نظامیان ارتش را به مرزهای خود در ترکیه فرستاده است و طی چند روز گذشته درگیریهای شدیدی میان نیروهای مرزبانی این کشور با پناهجویان گزارش شده است.

«اورسولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا اخیرا از یونان به‌عنوان «سپری» در برابر سیل پناه‌جویان سوری تقدیر کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، فن در لاین روز سه‌شنبه گفت: «این مرز فقط مرز یونان نیست، بلکه مرز اروپا است. از یونان به‌خاطر این‌که در این برهه سپر ما شده است تشکر می‌کنم».

این در حالی است که یونان برخلاف قطعنامه‌های بین‌المللی درخصوص پناه‌جویان، طی روزهای اخیر با استفاده از گاز اشک‌آور از ورود آن‌ها به داخل خاک این کشور جلوگیری کرده و به سمت قایق‌های حامل مهاجران که به سوی سواحل آن رفته‌اند، شلیک کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ترکیه پناهجویان سوریه وزرای خارجه اتحادیه اروپا غیرقابل قبول مرزهای خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم