Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@13:00:44 GMT

شیوع بیماری کرونا ممکن است چند ماه طول بکشد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۵۰۱۱

شیوع بیماری کرونا ممکن است چند ماه طول بکشد

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران طرح گندزدایی معابر شهری را اقدامی علمی و منطقی و نمادی از مشارکت مجموعه شهرداری در مقابله با کرونا برشمرد.

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا،دکترعلیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از مراحل گندزدایی خیابان ها و معابر پرتردد از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه شهر تهران روز جمعه ۱۶ اسفندماه بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این برنامه را نمادی از مشارکت مجموعه شهرداری در امر مبارزه ملی با کرونا برشمرد و با اشاره به فعالیت حجم زیادی از نیروهای مدیریتی و خدماتی کارکنان در عرصه شهری در طرح گندزدایی معابر شهر تهران این طرح را اقدام بسیار ارزنده در راستای صیانت از سلامت آحاد شهروندان برشمرد و  از زحمات مجموعه شهرداری تهران در این راستا تقدیر کرد.

وی با بیان این مطب که امیدواریم این گندزدایی به کاهش سطح آلودگی در سطح شهر تهران کمک کند، کاهش ترددهای درون شهری را بهترین اقدام در این راستا دانست و به مردم توصیه کرد در منازل خود بمانند.

گندزدایی معابر شهری؛ اقدامی علمی و منطقی

زالی، گندزدایی معابر شهری را یک اقدام علمی و منطقی ذکر کرد و افزود: گرچه امروز کالبد شهری را ضدعفونی می‌کنیم ولی اگر مردم کماکان با همان آهنگ سابق در شهر حضور یابند تمام این اقدامات می‌تواند ابتر باشد. بنابراین از مردم می‌خواهیم با این برنامه همکاری داشته باشند تا بتوانیم زنجیره انتقال و سرایت ویروس راقطع کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح تنظیف و ضدعفونی مکانها و وسایل نقلیه عمومی از روزهای گذشته در تهران خاطرنشان کرد: طرح تنظیف و ضدعفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی، قطارهای مترو، پایانه های شهری، محیط های اطراف بیمارستان ها و حتی محوطه  بیمارستانها از روزهای قبل به صورت روتین در حال اجراست؛ اما امروز با توجه به تعطیلی روز جمعه و کاهش ترددهای شهری طرح  گندزدایی مکانهای پرتردد و خیابان‌های اصلی از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه شهر تهران اجرا می شود.

 دکتر زالی مهمترین موضوع برای این که زیرساختها در مقابله با این بحران از کفایت لازم برخوردار باشد را همکاری مردم دانست و افزود: اگر تمامی زیرساختهای موجود در کشور را بسیج کنیم اما همکاری اولیه مردم وجود نداشته باشد نمی‌توانیم بر میزان سرایت و شیوع بیماری در سطح شهر تهران فائق بیاییم.

وی با اشاره به دیدار خود با نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در خصوص کنترل بیماری کرونا در عرصه جهانی خاطرنشان کرد:  براساس نظر سازمان جهانی بهداشت این بیماری نوپدید و ناشناخته در جهان ممکن است چندین ماه طول بکشد و همه کشورها و از جمله ایران باید آمادگی بیشتری درخصوص این بیماری نسبت به رخدادهای نظیر سیل و زلزله داشته باشد.

طرح گندزدایی معابر نمادی از مشارکت مجموعه شهرداری در مقابله با کروناست

دکتر زالی ضمن تقدیر از زحمات مجموعه مدیریتی و خدماتی شهرداری تهران از روزهای آغازین شیوع کرونا در تهران گفت: در حال حاضر در سطح شهر تهران به صورت منظم و مستمر تنظیف و ضدعفونی ناوگان اتوبوسرانی و قطارهای مترو روزانه دو بار از سوی آنان انجام می‌شود  که اغلب در ساعات شب صورت می گیرد.

وی همچنین از ضدعفونی مستمر پایانه های شهری در ساعات شب و آلودگی زدایی نقاط پرخطر براساس نقشه بهداشتی شهر تهران خبر داد و گفت: امروز با توجه به تعطیلی روز جمعه و کاهش ترددهای درون شهری نقاط پرتردد علاوه بر نقاط معمول مورد گندزدایی قرار می‌گیرند.

گندزدایی نقاط پرخطر

وی خاطرنشان کرد: در روزهای آتی نیز نقاطی که پرخطر و داغ از نظر سرایت بیماری تلقی می‌شوند نظیر محوطه اطراف بیمارستانهایی که بیماران کرونایی دارند، دستگاههای خودپرداز، پایانه های اتوبوس و پایانه های شهری، پارکهای عمومی، وسایل بازی بچه ها در پارکها و مواردی از این قبیل شناسایی شده و ضدعفونی می شوند.

به گفته دکتر زالی، در این طرح فقط یک خیابان گندزدایی نمی‌شود بلکه با برنامه ریزی قبلی نقاط پرخطربر روی نقشه مشخص شده است تا توسط همکاران گندزدایی شود و طرح مذکور در روزهای آتی نیز بصورت مستمر انجام می پذیرد که بخش عمده آن شبانه است.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا با اشاره به درگیر بودن تعداد زیادی از عوامل مدیریتی و خدماتی در اجرای طرح مذکور، از مردم خواست برای این که زیرساختها دچار اشکال نشود و انرژی برای اداره شهر کماکان محفوظ باشد نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم میزان سرایت بیماری را در شهر کاهش دهیم .

دکتر زالی مهمترین راهبرد در این راستا را عدم تردد شهری غیر ضروری برشمرد و به شهروندان تهرانی توصیه کرد در منازل خود بمانند و با ماندن در منزل و اجتناب از سفرهای درونشهری غیرضروری حلقه و چرخه انتقال ویروس را در هم بشکنند.

مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده کمترین آثار زیست محیطی را داراست

 فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در ادامه خاطرنشان کرد که این طرح با استفاده از مواد ضدعفونی کننده و گندزدایی توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود و به مردم اطمینان داد که این مواد کمترین آثار زیست محیطی را دارا هستند.

دکتر زالی در این خصوص گفت: ماده‌ای که امروز برای گندزادیی معابر شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد آب اکسیژنه ۳ درصد است و از کمترین آثار زیست محیطی و بیولوژیکی برخوردار است و یک گروه مهندسی با وسواس خاصی میزان غلظت این مواد را تحت نظارت دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، به گفته وی، غلظت و رقت سایر مواد ضدعفونی کننده نظیر هیپوکلرید سدیم که در شرایط فعلی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز  بر اساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی تهیه می‌شود که ویروس را از بین می برد اما آثار بیولوژیک بر انسان ندارد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا در تهران گندزدایی معابر شهر مقابله با کرونا مجموعه شهرداری معابر شهری دکتر زالی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممکن است فاجعه بم تکرار شود !

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محمد آئینی ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شوراها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی‌که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به رسمیت شناخته شده و به منظور نوسازی واحدهای مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.


آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی، بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقیمانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحدهای مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

کد خبر 847896 منبع: تسنیم برچسب‌ها بافت‌ فرسوده خبر مهم

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون