Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@03:34:02 GMT

مقابله با کرونا به روش ورزش خانگی

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۵۷۹۱

مقابله با کرونا به روش ورزش خانگی

به گزارش همشهری آنلاین رشید حیدری مقدم روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی مواردی که در این شرایط باید توجه کرد حفظ آرامش روانی جامعه و دوری از استرس و تنش های روانی است و در این راستا باید سیستم ایمنی افرادی که شانس درگیری به این ویروس را دارند افزایش داد.

وی اضافه کرد: شایع ترین عواملی که می تواند در کاهش عملکرد سیستم ایمنی نقش داشته باشد استرس، اضطراب، بی خوابی، دریافت نامناسب غذا و مایعات، کم تحرکی و چاقی، مصرف سیگار و الکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: اگر خواب افراد مناسب و استراحت کافی باشد و استرس ها را مدیریت کرده، بدن غذای مناسب و مایعات داشته باشد در کنار ورزش مناسب می توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد.

حیدری مقدم گفت: با توجه به اینکه مدارس و دانشگاه تعطیل بوده و علوم پزشکی نیز تاکید بسیار جدی بر خارج نشدن افراد از منزل و نرفتن به مسافرت و کاهش ترددها دارد، در این شرایط باید فعالیت فیزیکی در درون منزل را جدی گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش بیان کرد: انجام حرکات ورزشی در کنترل استرس و اضطراب، افزایش اعتماد به نفس، بهتر شدن تصویر ذهنی ما از بدنمان، افزایش سوخت و ساز انرژی و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآوری کرد: ورزش آرام و مداوم (متوسط) می تواند تاثیر موثری در افزایش عملکرد ایمنی بدن داشته باشد ولی ورزش شدید برعکس عمل کرده و سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر منفی قرار می گیرد.

حیدری مقدم بیان کرد: در  ورزش های خانگی راحت ترین کار پیاده روی در داخل خانه است که ابتدا باید بدن را با حرکات  کششی سبک، گرم کرده سپس پنج دقیقه پیاده روی سبک، پنج دقیقه پیاده روی تند و پنج دقیقه پیاده روی آرام داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: اجرای سه نوبت ۱۵ دقیقه ای این روش در طول روز پیشنهاد می شود چراکه این نوع ورزش باعث بالا رفتن ضربان قلب شده و سلامت بدن را ارتقا می دهد.

وی بیان کرد: همچنین می توان از دیگر وسایل ورزشی نظیر توپ های ورزشی بزرگ، کش های پیتلاس و کش های تی.آر.ایکس برای انجام حرکت های ورزشی در منزل استفاده کرد.

طبق آخرین گزارش ارائه شده از سوی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا ۱۴ اسفند ۲ هزار و ۹۲۲ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۹۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۵۵۲ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

کد خبر 489865 برچسب‌ها استان همدان كرونا در ايران ورزش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان كرونا در ايران ورزش سیستم ایمنی علوم پزشکی پیاده روی ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت

سردار فداکار مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: غروب امروز یک مورد آتش سوزی در سه راه سیدنظام مهاباد به این سازمان گزارش شد و تیم اطفای حریق پایگاه مرکزی این شهرستان خود را به محل رساندند.

وی اضافه کرد: در بررسی اولیه مشخص شد که این مرد کهنسالی (حدود ۷۵ سال) که با استفاده از ماده مشتعل تینر در حمام مشغول شستشو دستانش بود، بر اثر اشتعال تینر دچار آتش‌سوزی شده و پس از ریختن این ماده بر بدنش سایر قسمت‌های بدن وی نیز صدمه شده دیده بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد ادامه داد: ماموران آتش‌نشانی ضمن مهار این حریق از گسترش آن به سایر بخش‌های این خانه و خانه‌های اطراف جلوگیری کردند.

وی اظهار کرد: در این حادثه این مرد کهنسال به شدت آسیب دید و توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد منتقل شد و به سقف و قسمتی از خانه نیز خسارتی وارد شد.

وی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۵، این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، بیش از ۴۵ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

کمال آهمند جانشین مسئول اورژانس و فوریت‌های پزشکی مهاباد نیز گفت: پس از اعلام مصدومیت شدید یک مردم کهنسال در یکی از محلات این شهر، آمبولانس فوریت‌های پزشکی اعزام شد و با توجه سوختگی شدید بالای ۸۰ درصد مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: این مصدوم دقایقی بعد از رسیدن به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

آهمند اضافه کرد: علت اصلی این حادثه توسط نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های مرتبط در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن