Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل شیلات گیلان از کاهش میزان صید ماهیان استخوانی در سواحل این استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: صید ماهیان استخوانی از دریای خزر ۴۷۱ میلیارد ریال درآمد نصیب صیادان گیلانی کرد. ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

عظیم مدبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از کاهش میزان صید انواع ماهیان استخوانی در سواحل استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه شرایط جوی نامساعد و طوفانی بودن دریا از مهم‌ترین علل این موضوع است اظهار داشت: صید ماهیان استخوانی از دریای خزر تاکنون معادل 471 میلیارد ریال درآمد نصیب صیادان گیلانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل شیلات گیلان با تأکید اینکه ماهی سفید و کفال بیشترین نوع ماهیان صید شده از دریای خزر توسط صیادان این استان بوده است عنوان کرد: صیادان گیلانی تاکنون هزار و 34 تن انواع ماهی استخوانی از بستر دریای خزر صید کرده‌اند که این میزان در مقایسه با آمارهای سال گذشته کاهش داشته است.

مدبری از کاهش 31 درصدی صید انواع ماهیان استخوانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و در تشریح جزئیات بیشتری از صید امسال توسط صیادان و شرکت‌های تعاونی پره استان گیلان نیز تصریح کرد: ماهی سفید با 622 تن و کفال با 330 تن بیشترین ماهی بود که امسال توسط صیادان از بستر دریای خزر صید شده است.

گیلان| صید ماهیان استخوانی از دریای خزر امسال 27 درصد کاهش یافتچرا صید ماهیان استخوانی ‌‌25 درصد کاهش یافت؟صید ماهیان استخوانی 256 میلیارد ریال سود نصیب صیادان گیلانی کرد

وی فعالیت چیزی حدود 4 هزار صیاد گیلانی عضو 49 شرکت تعاونی پره استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: روند آغاز فعالیت‌های صید و صیادی در گیلان امسال از 20 مهر آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده صیادان استان تا 15 فروردین سال آینده می‌توانند در دریای خزر ماهی صید کنند.

سرپرست اداره کل شیلات گیلان سفید، کفال، سیم و سوف را بیشترین نوع ماهیان استخوانی که توسط صیادان صید می شود اعلام کرد و بیان داشت: تولید و رهاسازی بچه ماهی در سطح رودخانه‌های منتهی به دریا با هدف اقتصادی کردن و پایدار نگهداشتن فعالیت‌های صید و صیادی از اقدامات مجموعه شیلات گیلان محسوب می‌شود.

وی استان گیلان را در زمینه بازسازی ذخیره انواع ماهیان استخوانی و خاویاری، مرکزی پیشتاز در سطح کشور دانست و خاطرنشان کرد: مجموعه شیلات استان گیلان تاکنون در این راستا توانسته ضمن تدوین یک برنامه‌ریزی خیلی دقیق گام‌های بسیار مؤثری در حوزه آبزی‌پروری و پایدار کردن فعالیت‌های صید و صیادی بردارد.

سرپرست اداره کل شیلات گیلان برنامه بازسازی ذخایر ماهی و حفظ ذخایر ژنتیکی آبزیان را یکی از اهداف عالیه سازمان شیلات ایران به ویژه استان‌های ساحلی تلقی کرد و بیان داشت: مجموعه شیلات استان گیلان نیز در راستای سیاست‌گذاری‌های کلان انجام شده برای تحقق هر چه بیشتر اهداف مورد اشاره برنامه‌ریزی می‌کند.

مدبری با بیان اینکه برنامه بازسازی و حفظ ذخایر ژنتیکی آبزیان به پایداری انفال در حوزه دریا و آب‌های داخلی کمک می‌کند اظهار داشت: استان گیلان از یک سو قدمت و پیشینه بسیار خوبی در سطح کشور دارد و از سوی دیگر داشتن مراکز مهم بازسازی ذخایر آبزیان از اهمیت بسیار بالای این خطه در بخش شیلات حکایت دارد.

به گزارش تسنیم موقعیت مناسب دریای خزر با 371 هزار کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگ‌ترین دریاچه دنیا، محیط مناسبی را برای رشد انواع آبزیان به‌ویژه ماهیان به‌وجود آورده است، به‌طوری‌که با بهره‌گیری از آب رودهایی که به آن سرریز می‌شود و رسوبات حاصل از آن‌ها محیط مناسبی برای افزایش پلانکتون‌ها، نرم‌تنان، سخت‌پوستان و ماهیان به‌وجود آمده است.

در حال حاضر شیلات شمال با وجود دریای خزر و تنوع رودخانه‌های مختلف و گوناگونی ماهیان موجود در آن همواره یکی از پرکارترین مناطق شیلاتی کشور محسوب می‌شود تا جایی‌که از نظر اقتصادی نه‌تنها در زندگی مردم منطقه بلکه حتی فراتر از آن در سطح ملی و بین‌المللی نیز اهمیت داشته و دارد.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صید ماهیان استخوانی دریای خزر استان گیلان توسط صیادان انواع ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی

با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و تعدادی از مسئولان استانی آیین کلنگ زنی طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی بخش الموت غربی برگزار شد.

این طرح توسط شرکت تعاونی توسعه زیست آکام الموت اجرایی و منجر به اشتغال زایی ۲۰۰ نفر خواهد شد.

طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی با ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار راه اندازی خواهد شد و می تواند منجر به تولید بیش از هزار تُن انواع ماهی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • رقابت بیش از ۲۷ هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی