Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:22:05 GMT

آموزش ۷۲۵ ملایری در رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۰۷۷۰

آموزش ۷۲۵ ملایری در رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی

ابراهیم جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سال جاری و از ابتدای سال با مساعدت معاونت صنایع دستی و سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و بخش خصوصی بیش از ۷۲۵ نفر در رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان ملایر آموزش دیده و گواهی آموزشی دریافت کرده‌اند.

جلیلی گفت: هنرمندان و صنعتگران در شهرستان ملایر در بیش از ۱۵ رشته صنایع دستی به ویژه مبلمان منبت، مروار بافی و قلمزنی روی مس فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه صنایع دستی در ملایر دارای برند جهانی مبلمان منبت است و بعد از کشاورزی دومین حوزه اشتغال زا محسوب می‌شود ۱۳.۵ درصد اشتغال مستقیم شهرستان ملایر و بیش از ۳۱.۸ درصد اشتغال غیر مستقیم ملایر متعلق به صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

رئیس میراث فرهنگی ٬ گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر از رشد قابل توجه صدور مجوزهای صنایع دستی نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: دریافت برند شهر جهانی مبلمان منبت، برگزاری جشنواره‌ها و تبلیغات تلویزیونی باعث ارتقا کمی و کیفی این هنر صنعت در شهرستان ملایر شده و امسال ۱۷۰ پروانه تولید انفرادی ،۲۷ پروانه تولید کارگاهی، ۹۰ کارت شناسایی و ۶ جواز تأسیس در این شهرستان صادر شده است.

جلیلی افزود: امسال بیش از ۲۸۰ مورد پروانه‌های صنایع دستی پس از بازرسی میدانی و انجام مراحل قانونی تمدید اعتبار شده و با توجه به دریافت عنوان جهانی و ایجاد بازار مناسب اقتصادی تقاضا برای احداث کارگاه و دریافت پروانه تولیدی بالا رفته است.

وی گفت: این امر می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان ملایر بوده و حیات اقتصادی شهرستان را تحت تأثیر قرار دهد و در کنار هنر منبت که به طور مستقیم باعث ایجاد شغل می‌شود، اشتغال‌های غیر مستقیم نیز شامل پارچه و رنگ و رویه کوبی و احداث نمایشگاه فروش‌های مجازی به وجود آمده است.

کد خبر 4872071

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی ابراهیم جلیلی ویروس کرونا بوشهر ایلام سیلاب گرگان قزوین بارش باران شهرکرد ماسک طبی شیراز ستاد مقابله با کرونا بیرجند احتکار مشهد صنایع دستی شهرستان ملایر صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی مشهدی اظهار کرد: گل محمدی و گلاب، ۲ محصول استراتژیک منطقه روستای شهابیه شهرستان خمین است.

وی بیان کرد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین تصریح کرد: بر این اساس من بعد هر سال، این جشنواره در روزهای نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان روز گل محمدی و گلاب برگزار خواهد شد.

وی هدف از ثبت این رویداد در تقویم گردشگری کشور را تحقق و ساماندهی و حرفه‌ای سازی گردشگری و همچنین ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این امر مهم می‌تواند در جهت رونق صنعت گردشگری، و حضور بیش‌ازپیش مسافران و توریست‌ها به شهرستان کمک شایانی بکند.

مشهدی افزود: جشنواره گل و گلاب شهابیه هر سال به مدت سه روز در تاریخ‌های ۱۹ لغایت ۲۱ اردیبهشت در محل روستای شهابیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: نمایشگاه گل، صنایع دستی، نمایشگاه گلاب، مراسم آئینی، گل غلتان کودکان از برنامه‌های جشنواره گل و گلاب شهابیه است.

کد خبر 6094096

دیگر خبرها

  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر