Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور هند در اولین گزارش رسمی خود از فاجعه کشتار مسلمانان، عملکرد پلیس را زیر سؤال برده کم‌کاری نیرو‌های انتظامی را عامل گسترش آتش ماجرا دانست. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از ملت تایمز؛ وزارت کشور هند با انتشار گزارش اولیه فاجعه کشتار مسلمانان این کشور در دهلی‌نو، پلیس پایتخت را یکی از مقصران اصلی حادثه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزارش‌ها حاکی است وزارت کشور هند تأکید کرده است پلیس دهلی‌نو در کنترل شرایط و ممانعت از آسیب رسیدن به اموال مسلمانان کاملاً ناموفق بوده است.

برخی کارشناسان قضایی معتقدند با توجه به گزارش وزارت کشور هند امکان این که علیه برخی افسران ارشد پلیس اقدام قضایی صورت بگیرد نیز وجود دارد.

در گزارش آمده است اخیراً رئیس پلیس دهلی‌نو عوض شده بود و ممکن است کم‌کاری نیرو‌های پلیس به این دلیل باشد که فرمانده جدید به جزئیات کار واقف نبوده است.

یکی دیگر از مطالب مهمی که در گزارش وزارت کشور هند آمده است پیش‌بینی احتمال حمله هندو‌های متعصب به مسلمانان است. این گزارش تصریح کرده سازمان‌های اطلاعاتی احتمال وقوع حمله هندو‌های متعصب به مسلمانان را پیش‌بینی کرده بودند.

وزارت کشور هند معتقد است پلیس برای کنترل حمله هندو‌های متصب به مسلمانان بسیار ضعیف عمل کرده و اجازه داده است هندو‌ها اموال مسلمانان را به آتش بکشند و آن‌ها را بکشند.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد هندو‌های متعصب از شهر‌های مختلف خود را به دهلی‌نو رسانده‌اند تا مسلمانان را مورد حمله قرار دهند.

گفتنی است در حمله هندو‌های متعصب به مسلمانان حداقل ۵۰ مسلمان کشته شدند و دست‌کم ۷۴۰ ساختمان متعلق به آن‌ها در آتش سوخت.

این حمله وحشیانه بیش از ۴۰۰ مسلمان را نیز به‌شدت زخمی کرد و انتشار تصاویری از مسلمانان زنده‌دفن‌شده باعث خشم فراوان مسلمانان در سراسر جهان شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشتار مسلمانان در هند وزارت کشور هند حمله هندو دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح سه شنبه در جمع اولیا ومربیان مدرسه شهید هندوزاده گفت: حضور شما در این جلسه نشان از آن است که به آینده فرزندانتان اهمیت می دهید.
فرمانده انتظامی استان، انتخاب صحیح دوست، رعایت اصول خود مراقبتی و اخلاقی در فاصله بین مدرسه و منزل، گزارش موارد مشکوک و خاص به مربیان و اولیا را از راه های مفید در زمینه پیشگیری از حوادث ناگوار و در برخی موارد غیر قابل جبران برای دانش آموزان دانست.

سردار فرشید اضافه کرد: کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه های استان این آمادگی را برای آموزش اقشار مختلف در حوزه های پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند.

وی، با مقایسه وضعیت تحصیل در زمان گذشته با حال حاضر و امکانات فراوان برای دانش آموزان کنونی تصریح کرد: کسب آگاهی و خود مراقبتی در حوزه استفاده از برنامه های فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس است که از گرفتار شدن و فریب خوردن افراد از سوی افراد سودجو، برداشت های اینترنتی غیرمجاز، هتک حرمت و خدشه به حیثیت افراد جلوگیری می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بر رعایت اصول خودمراقبتی از سوی همه شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع انواع سرقت تاکید و افزود: از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس در شرایط کنونی، نظارت جدی والدین بر معاشرت های فرزندان، نحوه رفتار و پوشش آنان و رعایت اصول ایمنی و امنیتی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر جرائم است که جا دارد از همکاری خوب والدین و عموم شهروندان قدردانی کنیم.

کد خبر 6093280

دیگر خبرها

  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود