Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:46:24 GMT

پیشگیری عامل اصلی شکستن چرخه کروناست

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۰۹۷۶

پیشگیری عامل اصلی شکستن چرخه کروناست

دکتر حمیدرضا رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر مردم اصول بهداشتی را در پیشگیری از این ویروس رعایت نکنند، ممکن است ۱۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون نفری این استان وارد مرحله درمان شده و به خدمات بیمارستانی و بستری نیاز پیدا کنند.
وی ادامه داد: بر همین اساس شکستن چرخه شیوع این ویروس با اصول پیشگیری بهترین کار قابل انجام است و ساده ترین کار در پیشگیری نیز شست و شوی دست‌ها و رعایت اصول بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: علایم این ویروس و شیوع آن همانند فراگیری آنفلوآنزای فصلی است و بسیاری از مردم که به پزشک مراجعه می‌کنند مبتلا به کرونا نیستند بلکه دارای آنفلوآنزای فصلی هستند.  
دکتر رحیمی افزود: عمر ویروس کرونا حدود ۸۰ روز است و همه گیری آن نیز بسیار زیاد است با این حال رفتار این ویروس در اثر گرمای هوا هنوز مشخص نیست به همین دلیل با چند روز گرم شدن هوا نباید انتظار از بین رفتن این ویروس را داشته باشیم.
وی با اشاره به دستورالعمل رعایت اصول بهداشتی توسط اصناف ادامه داد: رعایت این اصول باید مطالبه مردمی شود و رعایت آن وظیفه همه است.
وی گفت: نظارت بر اجرای این دستورالعمل در حال انجام است و همه باید با عزم ملی و مردمی در اجرای مفاد آن بکوشیم و مطالبه گر اجرای آن باشیم زیرا همکاران مجموعه بهداشت و درمان با توجه به شرایط موجود بیشتر درگیر امر درمان هستند و کمتر فرصت نظارت دارند.
دکتر رحیمی افزود: در این راستا اصناف مختلف باید دستگاه کارتخوان داشته باشند و این دستگاه در دسترس مردم نیز قرار گیرد زیرا مبادله پول و اسکناس می‌تواند یکی از عوامل انتشار ویروس باشد.
وی با اشاره به ضرورت ورزش و فعالیت بدنی در منزل ادامه داد: افزایش سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا ضروری است و باید به کودکان و افراد مسن نیز توجه بیشتری شود.  
وی گفت: باید فرزندان را در منزل سرگرم نمود و از تنش بین اعضای خانواده نیز جلوگیری کرد.
دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه ماندن در منزل بسیار مناسب است افزود: بر همین اساس در روزهای آتی به آموزش این مسائل از طریق رسانه‌ها پرداخته خواهد شد تا آموزش‌های لازم در اختیار مردم قرار گیرد.
وی به مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا در خراسان‌ رضوی اشاره کرد و گفت: از مسافران نوروزی خواسته می‌شود تا پس از پایان تعطیلات نوروز به این استان سفر نکنند و خودداری از سفر یک حرکت منطقی برای جلوگیری از شیوع  ویروس کروناست.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون نتیجه آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی مثبت بوده است.
بنا به اعلام مسوولین بهداشتی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا در این استان از ۲ روز گذشته آغاز شده و از این رو در مقطع حساسی قرار داریم لذا مردم از خانه بیرون نیایند و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.
شستن مرتب دست‌ها، پرهیز از قرار گرفتن در تجمع ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخورگی توصیه جدی وزارت بهداشت به مردم است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد بهداشت و سلامت ویروس کرونا مشهد بهداشت و سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛به‌مناسبت هفتهٔ سلامت و به‌منظور تشویق متصدیان به رعایت مسایل بهداشتی، واحد بهداشت محیط مه ولات از سه نفر از متصدیانی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به رعایت مسائل بهداشت فردی و بهداشتی محیط محل کسب خود تلاش بیشتری نموده و بیش‌ترین همکاری را با واحد بهداشت محیط داشته‌اند، با اهدای لوح، قدردانی کرد.

سرپرست شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان مه ولات گفت: نظارت، پایش و کنترل مستمر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و کنترل سلامت و نیز رعایت بهداشت مواد غذایی تضمین کنند سلامت مصرف کنندگان خواهد بود؛ لذا دستیابی به یک زندگی سالم تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائهٔ خدمات صحیح بهداشت محیط فراهم می‌شود.
جواد جوانی افزود: شاخص‌های بهداشتی این واحد‌های صنفی، رعایت بهداشت فردی، بهداشت فردی و ابزار کار و توجه به تذکرات ارائه شده و همکاری مناسب با بازرسین مرکز بهداشت بود و این واحد‌ها همهٔ موارد بهداشت محیطی را در واحد صنفی خود به دقت رعایت کردند و در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اخطار، شکایت تلفنی و حضوری و تماس با ۱۹۰ توسط مراجعین نداشتند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند