Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر امیری، نویسنده نمایش «چیزی شبیه اقبال لاهوری» از اجرای رادیویی این کار 24 اسفند ماه خبر داد و گفت: این نخستین نمایشی است که با موضوع تخصصی زبان فارسی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، سریال نمایش رادیویی چیزی شبیه اقبال لاهوری به نویسندگی امیر امیری، کارگردانی رضا عمرانی، تهیه کنندگی زهرا عبدالله زاده و بازی عمار تفتی و شیوا رفیعیان از 24 اسفند ماه ساعت 24 در رادیو نمایش اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر امیری نویسنده این کار در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس عنوان کرد: این نمایش رادیویی که با صدای بازیگرانی چون عمار تفتی و شیوا رفیعیان تولید شده است به موضوع آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بر زبان فارسی می پردازد.این نمایش رادیویی در پی صحبت های رهبری در خصوص حفظ زبان فارسی در دیدار شعرا تولید شده است.

وی در ادامه افزود: در این سریال به موضوعاتی چون اعتیاد به اینترنت، جعل اشعار و مطالب علمی و ادبی، غلط نویسی و فراموشی رسم الخط فارسی در اثر رواج شبکه های اجتماعی و ... پرداخته شده است.

 ‏به گفته امیری نویسنده این اثر، شاعران پارسی زبان سمبل عظمت و شکوه زبان فارسی هستند و علت نامگذاری این مجموعه بدین خاطر است که بدانیم با تضعیف زبان فارسی وسیله همبستگی چندین ملت بزرگ را تضعیف می کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: ‏متاسفانه زنگ خطر تخریب و تحریف زبان فارسی به صدا در آمده و به جز مقام معظم رهبری که بارها بر لزوم پاسداری از زبان تاکید کرده اند، هیچ فرد دیگری در کشور دلسوز زبان فارسی نیست، پس از تاکیدات ایشان در دیدار ماه رمضان با شعر این نمایش نامه را نوشته و به چند ارگان هنری ارایه دادم تا به روی صحنه ببرم ولی مورد بی عنایتی دوستان واقع شدم تا اینکه کار را به رادیو نمایش ارائه دادم و با لطف دوستان تولید شد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اقبال لاهوری امیر امیری زبان فارسی رادیو شبکه های اجتماعی زبان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ «مهدی خواجه‌امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به اهمیت راهبردی دریا اظهار کرد: در قرآن کریم بارها بارها نام «بحر» آمده است و همین موضوع، گویای اهمیت دریا است.

وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس افزود: خلیج فارس بزرگ‌ترین گذرگاه انتقال انرژی جهان است و بیش از ۳۰ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند؛ بنابراین توجه به دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی آن می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجه برای کشورمان شود.

امیر خواجه‌امیری گفت: دریا، منبع قدرت و ثروت است و کشورهایی که به دریا راه دارند، منابع غنی قدرت و ثروت را دارند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تاکید کرد: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان، صادرات نفت و… از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها بر اهمیت خلیج فارس برای ملت ایران و ملت‌های منطقه، تاکید داشته و دارند.

امیر خواجه‌امیری گفت: ویژگی دیگر خلیج فارس که به این منطقه اهمیت می‌بخشد، سهولت حمل و نقل در آن است.

کد خبر 6091847 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش