Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@13:58:25 GMT

کشاورزان خواستار مقابله موثر با آفت ملخ هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۲۵۹۹

 به گزارش خبرنگار ایلنا، از مدتی پیش بار دیگر استان‌های جنوبی کشور درگیر آفت ملخ شده‌اند. این دومین بار در سال جاری است که ملخ‌ها به سطح وسیعی از اراضی کشاورزی در ایران حمله می‌کنند. پنج استان هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و خوزستان بیشترین درگیری را با این آفت دارند و باتوجه به اینکه در برخی مناطق این استان‌ها فصل برداشت محصولات کشاورزی، توجه ویژه به این مبارزه با ملخ‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورشاه ملازهی (رئیس نظام صنفی کشاورزی سیستان و بلوچستان) در گفتگو با ایلنا عنوان کرد: الان فصل برداشت در سیستان و بلوچستان است و هجوم ملخ‌ها و عدم مقابله موثر با این آفت می‌تواند دست رنج یک سال کشاورزان را از بین ببرد.

او عنوان کرد: فعالیت‌هایی برای مقابله با این آفت صورت گرفته، اما به نظر می‌رسد گستردگی هجوم ملخ‌ها نیازمند فعالیت‌های گسترده‌تر است. کشاورزان انتظار دارند مقابله با آفت ملخ‌ها تحت تاثیر شرایط خاص کشور که درگیر بیماری کرونا است، قرار نگیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کشاورزی ملخ هجوم ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت

عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در این سازمان به این گروه و اعاده عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شد.

حنفی همچنین خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

«حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: مسئله بهداشت غیرسیاسی است و در اولویت‌های این سازمان قرار دارد.

بلخی گفت: مسئله فراهم آوری کشت جایگزین برای کشاورزان افغانستانی را با سازمان جهانی بهداشت و سایر نهادهای مربوطه در میان خواهیم گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان