Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابنده گفت:تعطیلی کلاس های درس به منظور کاهش اجتماعات دانش آموزان در مدارس و مراقبت بیشتر است تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود و شرایط کشور و استان بحرانی تر نشود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، «قاسمعلی خدابنده» در برنامه زنده تلویزیونی اشاره سیمای خراسان رضوی گفت: تعطیلی کلاس های درس به منظور کاهش اجتماعات دانش آموزان در مدارس و مراقبت بیشتر است تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود و شرایط کشور و استان بحرانی تر نشود، در شرایط فعلی ضروریست در خانه، خود قرنطینه ای ایجاد کنیم و در منزل بمانیم و از ترددهای غیرضروری خودداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه تعطیلی مدارس بخشی از تقویم آموزشی را حذف کرد و نگرانی در دبیران دانش آموزان و اولیاء در خصوص اتمام نشدن محتواهای اموزشی و دروس و عقب افتادگی درسی بوجود آمد، آموزش و پرورش درصدد ارائه محتواهای آموزشی در قالب برگزاری کلاس های مجازی برآمد و توانست فرصتی را در مقابل این تهدید آموزشی ایجاد کند.

 

خدابنده تصریح کرد: معتقدیم مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان و خانه هم مدرسه اول آن ها محسوب می شود، چرا که بخشی از تربیت و یادگیری درمنزل اتفاق می افتد به همین علت با توجه به شرایط ‌موجود تصمیم گرفته شد تا کلاس های درس به منازل برده شود، در همین راستا در استان بستر مناسبی ایجاد شد تا آموزش های مجازی به خانه ها برود، البته پیش از این اقدام ملی و استانی، معلمین و دبیران در مدارس بسترها و کلاس ها، و آموزش های مجازی را تشکیل داده اند و حتی در بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته این اقدام شکل گرفته است.

 

وی افزود:وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن اداره کل آموزش و پرورش استان تلاش کرد با برنامه ریزی به این مسئله ورود پیدا کند تا آموزش های مجازی به صورت هدفمند پیگیری شود و اهداف تربیتی و آموزشی که در محتواهای اموزشی مدنظر قرار گرفته، محقق شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: البته معتقدیم آموزش مجازی هر چقدر هم با کیفیت ارائه شود نمی تواند جای معلم را پر کند و نقش تربیتی حضور فیزیکی معلم در کلاس غیر قابل انکار است، آموزش های مجازی بیشتر به این دلیل برنامه ریزی شده است که فرآیند آموزش در این شرایط آسیب نبیند.

 

وی عنوان کرد: به آموزش های مجازی در سه سطح ملی، استانی و کلاس های مجازی آنلاین ورود پیدا کرده ایم، در سطح ملی به صورت متمرکز آموزش های لازم از شبکه آموزش در اختیار دانش اموزان قرار می‌گیرد، در سطح استانی محتواهای آموزشی آماده شده و در سامانه آموزش های مجازی بارگذاری شده و یا در قالب دی وی دی در اختیار ادارات قرار خواهد گرفت البته برخی از شهرستان ها که خود ظرفیت تولید اینگونه محتواها را دارند نیز نسبت به این مسئله اقدام کرده اند.

 

خدابنده ادامه داد: در سطح سوم نیز کلاس های مجازی آنلاین دایر که‌ در این کلاس ها همکاران به صورت آنلاین تدریس می کنند و دانش آموزان به صورت مجازی در کلاس حضور دارند ، البته در حال حاضر با توجه به بستر اینترنتی که در اختیار ماست امکان حضور یک هزار دانش آموز را به طور همزمان در این کلاس ها داریم که پیگیر افزایش این ظرفیت هستیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر اساس‌ تصمیم کمتیه ملی مبارزه با کرونا‌ تمام مدارس تا پایان اسفند ماه تعطیل خواهد بود و اداره کل آموزش و پرورش استان نیز تابع این تصمیمات است لذا تا نیمه فروردین فرصت یک ماهه ای داریم تا دانش اموزآن از این آموزش های مجازی بهره مند شوند، اگر تعطیلات مدارس به هر علتی ادامه پیدا کرد این روند ادامه پیدا خواهد کرد و اگر‌تعطیلات ادامه پیدا نکند و کلاس های درس تشکیل شد ما از این برنامه ها به عنوان مکمل های درسی و جبران دروس حتما استفاده خواهیم کرد.

 

وی افزود: اصراری بر حضور معلمین در مدارس نداریم این در حالی ست که بسیاری از همکاران در این روزها کلاس های مجازی خود را با حضور در کلاس ها و مدارس تشکیل می دهند، البته مدیران محترم مدارس باید تدابیر لازم در خصوص حضور ارباب رجوع احتمالی را بیاندیشند و به نحو لازم پاسخگو باشند و معلمین نیز در کنار مدیران باید نظارت کامل بر فرآیند آموزش دانش آموزان داشته باشند.

 

خدابنده تاکید کرد: در نهایت شیوه مدیریت و نظارت بر آموزش های مجازی به دانش‌ آموزان و حضور و یا عدم حضور کادر اجرایی در مدرسه بر عهده مدیران مدارس است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: طی تفاهم نامه امضاء شده با صداوسیمای مرکز استان انشاالله از هفته آینده آموزش های مجازی از طریق شبکه استانی هم پخش خواهد شد. با برنامه ریزی کرده صورت گرفته آموزش دروس فارسی، ریاضی و علوم مقطع ابتدایی برای پخش از شبکه استانی در اولویت خواهد بود.

 

وی افزود: اپلیکیشنی با همکاری دانشگاه فردوسی طراحی و تهیه شده است و قابلیت نصب روی تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر را دارد که به زودی در اختیار معلمین، دبیران و دانش آموزان قرار خواهد گرفت، دانش آموزان با شماره دانش آموزی و کد ملی می توانند وارد این نرم افزار شده و به تمام مطالب و محتواهای مورد نیازشان به سهولت دسترسی پیدا کنند.

 

خدابنده ادامه داد: علاوه بر مواردی که ذکر شد وزارت آموزش و پرورش شبکه ای اجتماعی ویژه دانش آموزان و معلمان را طراحی کرده است، دانش آموزان کل کشور می توانند در این شبکه عضو شوند و از مطالب و محتواهای آموزشی و تربیتی بهره برداری و استفاده کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مکاتبه ای با اداره کل فناوری ارتباطات استانداری انجام شده است تا در صورت امکان با طراحی ساز و کاری حجم اینترنت مورد استفاده دانش آموزان رایگان محسوب شود که امیدواریم این اتفاق بیافتد.

 

وی عنوان کرد: با توجه به شروع تازه در شیوه آموزش مجازی قطعا نواقصی وجود دارد، همکاران و مخاطبین ما برای بهتر شدن این رویه نظرات و پیشنهادات خودرا در اختیار ما قرار بدهند تا این نواقص کاسته شود.

 

خدابنده گفت: در شرایط فعلی ضروری است اولیاء محترم مراقب سوء استفاده های احتمالی سایت ها، کانال ها و شبکه های مجازی غیرمجاز باشند و اطلاعات دانش آموزان را در اختیار این افراد نگذارند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برنامه زنده آموزش و پرورش مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی آموزش های مجازی کلاس های درس کلاس های مجازی دانش آموزان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری

به گزارش خبرنگار مهر، نادر کریمی بیرانوند پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته معلم اظهار کرد: سنندج از امروز تا دهم اردیبهشت ماه شاهد برگزاری نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه‌روی است که در راستای ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی همچنین از برگزاری دوره توانمندسازی مدیران مدارس غرب کشور برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در استان خبر داد و گفت: از راهکارهای سند تحول بنیادین مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است و هر دانش‌آموز باید تا پایان دوره تحصیلی یک مهارت که منجر به اشتغال شود را بیاموزد و این دوره برای مدیران مدارس در راستای تحقق این مهم برگزار می‌شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ساحت اقتصادی که در شش ساحتی که برای آموزش دانش‌آموزان وجود دارد بدرستی تبیین نشده تا دانش‌آموز بتواند وارد بازار کار شود.

کریمی بیرانوند خاطرنشان کرد: چهارشنبه هفته گذشته در دولت بحث مهارت‌آموزی در مدارس نظری تصویب شد و ردیف اعتباری برای این مهم درنظر گرفته می‌شود.

وی یکی از مشکلات مهارت آموزی در مدارس نظری را نبود ساعت درسی مهارت‌آموزی دانست و گفت: تغییر ساختار آموزشی در حوزه متوسطه در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش است تا بتوان زمانی در برنامه درسی دانش آموزان برای مهارت آموزی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: برای دانش‌آموز در قالب ۳۰۰ ساعت در طول سه سال تحصیلی متوسطه مهارت‌آموزی گنجانده می‌شود تا منتج به شغل شود.

مدارس شبانه روزی ظرفیتی برای آموزش مهارت آموزی هستند

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مدارس شبانه‌روزی اوقات فراغت خوبی برای دانش‌آموزان دارد و می‌توان با استفاده از فضای این مدارس سعی می‌شود مهارت به دانش‌آموزان این مدارس آموزش داده شود.

کریمی بیرانوند اذعان کرد: تا زمانیکه ساحت اقتصادی رشد نکند و دانش‌آموز توانمندی ورود به بازار کار را نداشته باشد نمی‌توان به تحقق این ساحت آموزشی دست یافت.

وی با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اعلام کرد: از مشکلات آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی است، در چند سال اخیر استخدام جدی شد و از کل ظرفیت تربیت معلم استفاده می‌شود و اگر دانشگاه فرهنگیان نتوانست نیرو تربیت کند از طریق آزمون و مصاحبه نیرو جذب می‌شود.

وی عنوان کرد: کردستان سال گذشته ۹ هزار ساعت در حوزه متوسطه نظری به صورت غیرموظف از بازنشستگان و دانشجو معلمان ترم هفت، برای جبران کمبود نیرو استفاده کردیم.

اجرای طرح «شهیدمحمودوند» برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت پوشش تحصیلی دور دوم متوسطه در کشور و چگونگی شناسایی دانش‌آموزان ترک تحصیل بیان کرد: در پوشش تحصیلی متوسطه دوم، بسیاری از دانش آموزان بدلیل اینکه جذب بازار کار می‌شوند ترک تحصیل می‌کنند اما براساس اجرای طرح «شهید محمودوند» دانش‌آموزانی که در سامانه سیدا ثبت نام نکردند با بررسی کد ملی آنها دانش‌آموزان ثبت نام نشده شناسایی شدند و مسؤولان استان‌ها موظف شدند تا افرادی را برای پیگیری این دانش‌آموزان موظف به کار کنند.

وی اضافه کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته تعدادی از دانش‌آموزان از طریق تحت پوشش قراردادن در کمیته امداد و بهزیستی به چرخه تحصیل بازگشتند و عده‌ای نیز به دلیل مهاجرت یا فوت ثبت نام نکرده بودند که شناسایی شدند.

کریمی اذعان کرد: سال گذشته ۶۰ هزار نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش و پرورش برگشتند.

وی یکی از مسائل آموزش و پرورش را حضور کمرنگ دانش‌آموزان پایه دوازدهم بعد از تعصیلات نوروز دانست و گفت: این آسیب بزرگی برای دانش‌آموزان است چرا که در این زمان دانش‌آموز با نحوه طراحی سوال آزمون نهایی آشنا می‌شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امتحانات پایه دهم و یازدهم هم از امسال نهایی هستند و آزمون آنها در حوزه‌های اجرا و تصییح آن به صورت الکترونیکی است.

کد خبر 6089831

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری