Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران درباره تغییر زمان پایان سال تحصیلی گفت: ممکن است این اتفاق بیفتد؛ در حال بررسی است و هنوز تصمیم گیری در این باره انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سعید ربوشه معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران و مجری طرح مدرسه تلویزیونی دوره ابتدایی در برنامه پرسشگر درباره نحوه انتخاب معلمان برای تدریس تلویزیونی، اظهار کرد: خیلی از معلمان داوطلب بودند ولی به دلیل ملاحظاتی که در رفت و آمد وجود داشت، مدرسان از شهر تهران انتخاب شدند و عمدتاً مدرس و سرگروه آموزشی هستند و سال‌ها در این حوزه کار آموزش و طراحی دروس را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره روش‌های بازخوردی از تدریس معلمان گفت: یک هفته‌ای است که به صورت زنده تدریس‌ها پخش شده و تا کنون معلمان این تجربه را برای تدریس زنده نداشته‌اند؛ از طریق شبکه‌های مرسوم، سامانه پیامکی برنامه فرصت برابر و تماس‌های گرفته شده و انجمن اولیا و مربیان بازخوردهایی را دریافت کرده‌ایم.

مجری طرح مدرسه تلویزیونی دوره ابتدایی با بیان اینکه از رؤسای مناطق و معاونان آموزش ابتدایی مناطق و معلمانی که در مناطق می شناسیم بازخوردهایی را درباره روش‌های تدریس دریافت کرده‌ایم، ادامه داد: بعد از رونمایی از سند تحول، گفت‌وگوهای بسیاری پیرامون نگاه تحولی در یک تدریس فعال صورت گرفته است اما اینکه واقعا بخواهیم همه اینها را در یک هفته روی معلمانی که اجرا داشتند، پیاده کنیم مشکل است.

ربوشه اضافه کرد: از مدیر شبکه آموزش خواستم بعد از پشت سر گذاشتن این بیماری، روند آموزش تلویزیونی را متوقف نکنیم و این پدیده مبارک و ارزشمند است و تلاش کردیم نقدهای صورت گرفته را تا جای ممکن برطرف کنیم.

وی توصیه‌هایی به اولیا داشت و گفت: ویدئویی پخش شده است که در چین، بچه ها لباس‌های خاصی پوشیده و در خانه آداب مدرسه را رعایت می‌کردند و از تلویزیون آموزش را دنبال می‌کردند.

ربوشه افزود: پیشنهادم این است که والدین در بخش یادگیری و دانشی و آموزشی به فرزندانشان کمک کنند؛ فرصت خوبی فراهم شده تا در جزئیات آموزشی هم مداخله کنند و بچه‌ها را به موقع از خواب بیدار کنند تا جلوی تلویزیون بنشینند؛ در خانه‌ها شرایط خوبی فراهم شده تا اولیا از فضاهایی که معلمان محتوا تولید می‌کنند و تعامل دوطرفه هست در جزئیات یادگیری محتوای آموزشی بچه‌ها مداخله کنند.

مجری طرح مدرسه تلویزیونی دوره ابتدایی درباره تغییر زمان پایان سال تحصیلی گفت: ممکن است این اتفاق بیفتد؛ در حال بررسی است و هنوز تصمیم گیری در این باره انجام نشده است. هفته قبل روزی یک ساعت برنامه داشتیم و از این هفته روزی سه ساعت برنامه داریم و در واقع هر 6 پایه، برنامه آموزشی دارند و همه درس‌ها با رویکرد تلفیقی ارائه می‌شود و تمام تلاش ما این بوده است که تمام نکات تحولی روش‌های تدریس را به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه معلمان جدید هم انتخاب شده‌اند و به کادر قبلی اضافه می‌شوند، ادامه داد: در کنار حدود 40 معلمی که تدریس تلویزیونی را بر عهده دارند و در این شرایط ایثارگرانه خدمت می‌کنند در تهران 13 هزار آموزگار دولتی و 7 هزار آموزگار غیردولتی داریم.

ربوشه گفت: به علل مختلفی چون ویروس کرونا، برودت هوا، آلودگی هوا و ... تعطیلی‌های پی در پی داشتیم اما از روز اول مدرسه، معلمان کانال‌ها و راه‌های ارتباطی با والدین ایجاد کرده‌اند و محتواهای آموزشی تولید و ارائه می‌کنند.

وی افزود: در تلاشیم برنامه‌های شبکه آموزش را بهبود دهیم ولی درخواست می‌کنیم معلمان در استان و محل خود تکالیف مهارت محور را دنبال کنند و روش تدریس جدید و فعالانه‌ای را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش شهر تهران سال تحصیلی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری

اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته‌ شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) حداکثر به مدت چهار روز با مراجعه به درگاه my.medu.ir  بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری تمام اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند.

«ارزیابی تکمیلی و گزینش» شامل بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری ثبت‌نام، معاینات پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، سنجش و ارزیابی تکمیلی است.

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش پیش از این گفته بود که طبق برنامه ریزی انجام شده فرآیند «ارزیابی تکمیلی» شرکت‌کنندگان قرار است تا پایان اردیبهشت به سرانجام برسد و اواسط خرداد نیز «نتایج قطعی» و نهایی آزمون توسط سازمان سنجش اعلام و در نهایت حدود ۲۸ هزار نفر به کادر آموزشی در دوره ابتدایی جذب شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال فرآیند ارزیابی در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی کوتاه تر شده است؛ زمان تشکیل پرونده ارزیابی تکمیلی و بررسی «اسناد امتیاز آور» و بخشی از امور گزینش و بررسی‌های پزشکی بلافاصله پس از اعلام نتیجه اولیه و در زمان مراجعه به اداره کل آموزش‌وپرورش انجام می شود و در صورت تکمیل شدن پرونده، به حوزه ارزیابی معرفی و گروه‌های ارزیابی حرفه‌ای کار ارزیابی تکمیلی را انجام می دهند.

وی زمان تعیین شده برای جذب و استخدام و سازماندهی پذیرفته‌شدگان نهایی در مدارس را اوایل تیر اعلام کرده و گفته بود: ابلاغ آن ها و سازماندهی معلمان رسمی در مدارس دوره ابتدایی نیز در تیر انجام می‌شود تا نیازسنجی دقیق از کمبود نیروی انسانی بدست بیاید و به تفکیک استان، منطقه و مدرسه در طول تابستان کمبودها بررسی، جبران و از ابتدای مهر بدون مشکل وارد مدارس شوند.

زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت این معلمان نیز بلافاصله پس از تشکیل پرونده استخدامی در اواخر خرداد انجام می‌شود، کار آموزش پذیرفته‌شدگان از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال و دوره آموزشی به صورت فشرده از تابستان آغاز می‌شود و در صورت نیاز در حین خدمت نیز از مهر کار آموزش معلمان جدیدالاستخدام، ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • ۴۰۰برنامه هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز/پایان «ارزیابی تکمیلی»؛ آخر اردیبهشت‌
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری