Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضل با بیان اینکه«تامی فلو» در حوزه بیمارستانی ارائه می شود، گفت: امروز جلسه ای با داروسازان استان گلستان برگزار می شود تا بتوانیم مشکل کمبود این دارو را برطرف کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» امروز (شنبه 17 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همکاری خوبی از سوی دستگاه های اجرایی به منظور پیشگیری از کرونا در استان اتفاق افتاده و بسیج ملی برای مقابله با کرونا به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: 761 بیمار در 9 بیمارستان استان بستری هستند که بیشترین آن در صیاد شیرازی گرگان بستری هستند و خوشبختانه 45 درصد بیماران حاد تنفسی و مشکوک به کرونا از استان مرخص شدند.

 

فاضل متذکر شد: 104 مورد از بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند به کرونا مبتلا بوده و متاسفانه از این میزان 24 نفر فوت کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: در دو سه روز اخیر میزان بستری های ما قابل کنترل بوده و امیدواریم با رعایت مسائل پیشگیرانه شاهد کاهش میزان ابتلا به کرونا در استان گلستان باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: به مردم تاکید داریم که توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و در منزل بمانند و خود قرنطینگی را جدی بگیرند و از حضور در اماکن پرجمعیت تفرجگاه ها خودداری کنند.

 

فاضل متذکر شد: راه اندازی نقاهتگاه ها تصمیم ملی بوده و برای اینکه چرخ انتقال شکسته شود و بیماری به خانواده ها منتقل نشود بحث نقاهتگاه ها مطرح شد و نخستین نقاهتگاه در استان هتل ورزش گرگان است.

 

وی از تبدیل خوابگاه ها و مساجد به نقاهتگاه ها در استان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم زنجیره انتقال را بشکنیم و این بیماری به خانواده منتقل نشود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بیان کرد: کرونا داروی درمانی خاصی ندارد و قطعا وقتی بیمار را بستری می کنیم سرم تراپی می شود و از آنتی بیوتیک استفاده می شود که در دسترس است.

 

فاضل متذکر شد: نگرانی ما در خصوص بیماران تنفسی است یک روش علمی رواج پیدا کرده که سه دارو شاید بتواند بیماران را بهبود ببخشد.

 

وی گفت: البته در این داروها محدودیت هایی وجود دارد برای مثال در دارویی به نام «تامی فلو» ابتدا تلاش می کنیم با توجه به این محدودیت ها سه تا پنج عدد قرص به بیمار بدهیم و اگر نیاز باشد و تب بیمار ادامه پیدا کند پنج قرص بعدی به بیمار ارائه می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: با کمبود این داروها در سطح ملی رو به رو هستیم و از سویی اثر 100 درصدی آن مشخص نیست.

 

فاضل با بیان اینکه این دارو در حوزه بیمارستانی ارائه می شود، بیان کرد: امروز جلسه ای با داروسازان استان داریم تا بتوانیم مشکل کمبود این دارو را برطرف کنیم و اگر بتوانیم این کمبود را جبران کنیم از طریق داروخانه معین به بیماران ارائه کنیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ویروس کرونا کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ارائه می شود نقاهتگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود

ایسنا/هرمزگان مدیر سابق مرکز اسلامی استان هرمزگان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید تمام ارکان جامعه اسلامی مشارکت کنند. نه شیعه و نه اهل سنت به تنهایی نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؛ بلکه باید با اتحاد برای تحقق این تمدن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه خود که در سالن جلسات حوزه علمیه بانوان برگزار شد، با ذکر این نکته که مسلمان باید بلند بیندیشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید حامی و پشتیبان یکدیگر باشند؛ اما متاسفانه امروز در مسئله غزه شاهد رفتاری غیر از این هستیم.

مدیر اسبق مرکز اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: هموارسازی مسیر برای عینت‌بخشی به وحدت موجود در استان هرمزگان از جمله اصول اساسی برنامه‌هایم در مرکز اسلامی بود.

در استان هرمزگان بیش از ۲۰ حوزه علمیه شیعه و حدود ۵۰ مدرسه دینی اهل سنت داریم که در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی فعالیت‌ می‌کنند.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت مرکز اسلامی، عنوان کرد:این مرکز در حوزه مساجد مانند مرکز رسیدکی به امور مساجد و در حوزه مدارس دینی مانند حوزه علمیه و مرکز خدمات فعالیت می‌کند که نشان دهنده حجم فعالیت‌ها است.

حجت‌الاسلام باوقار منشاء اختلاف را جهل دانست و اظهار کرد: اختلاف باعث عدم تحقق اهداف جامعه اسلامی خواهد شد و همین امر باعث شکست جبهه اسلام می‌شود به همین جهت باید وحدت اسلامی را عینیت بخشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • تبدیل ۴۶۳ فقره شناسه قدیم به شناسه جدید طی یک روز در گلستان
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان