Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@22:29:59 GMT

حدود ۱۰۰ شهر به کرونا آلوده شدند؛ مسافرت نکنیم

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۴۷۹۱

دکتر حمید سوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: اگر مردم به توصیه‌های متخصصان و مسوولان در مواردی مانند سفر نکردن، قرنطینه خانگی و عدم حضور در اماکن عمومی و شلوغ توجه کنند، مانع گسترش روند این بیماری خواهند شد.

وی اظهار داشت: گرچه سرعت گسترش اپیدمی بیماری کرونا در کشور کمتر شده ولی هنوز لازم است تمهیدات محافظتی و پیشگیری بیماری بسیار جدی گرفته شود و این نکته به معنی کم رنگ شدن اقدامات پیشگیرانه تلقی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوری تاکید کرد: باید کنترل بیشتری در مبادی ورودی و خروجی شهرهایی که هنوز این ویروس منتشر نشده انجام گیرد و از ورود افرادی که علائم اولیه بیماری مانند تب و سرفه را دارند، جلوگیری شود؛ این کار سبب می شود تا این مناطق از ابتلا به بیماری کرونا مصون بمانند.

عضو ستاد مدیریت کرونا با اشاره به اینکه ارزش زمان در اپیدمی های حاد بسیار بالاتر از شرایط  عادی است، گفت: شجاعت و سرعت تصمیم‌گیری در این مواقع یک نکته کلیدی در کم کردن بار ناشی از این اپیدمی ها از جمله کوروناویروس جدید است.

مسافرت نکنیم

وی ادامه داد: علیرغم محدودیت های ترافیکی از روز گذشته در محورهای شمال کشور و توصیه های اکید مسؤولان، متاسفانه شاهد افزایش موج سفرها هستیم، این کار می تواند اپیدمی کرونا را گسترش دهد که باید از این کار خودداری شود.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از اعمال محدودیت تردد برای برخی خودروها در محورهای ورودی به استان گیلان و مازندران خبر داد و اعلام کرد که برابر تصمیمات اتخاذ شده و با هماهنگی استانداری محدودیت تردد در محورهای ورودی دو استان گیلان و مازندران اعمال شده و براین اساس، تنها خودروهای دارای پلاک همان استان اجازه ورود به این استان ها را دارند.

وی ادامه داد: سفر مردم سبب می‌شود تا شهرهای عاری از آلودگی هم در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار گیرند که برای پاک نگهداشتن این شهر باید از مسافرت خودداری کنیم.

سوری با اشاره به اینکه جلوی ورود افراد مبتلا به مکان های عمومی باید گرفته شود، گفت: مردم در ارتباطات باید فاصله را حفظ کنند، با رعایت این موضوع می توان چرخه انتشار ویروس را قطع کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ارسال لینک‌های آلوده

رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با اشاره به فرارسیدن تعطیلات سه روزه در کشور گفت : تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته نشان می‌دهد که مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته یا منتهی به تعطیلات چند روزه در کشور، اقدامات مجرمانه خود در فضای مجازی را افزایش داده و اقدام به کلاهبرداری از کاربران با روش‌های مختلف می‌کنند. 

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوند‌های آلوده با عناوینی نظیر «دریافت کالابرگ»، «ابلاغیات قضایی»، و ... مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آنان هستند. گاهی این افراد با لینک‌های آلوده به اطلاعات خصوصی شهروندان نیز دسترسی پیدا کرده و از این طریق دست به اخاذی از آنان می‌زنند.

وی با بیان اینکه ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها اعم از بومی و غیر بومی و گروه‌ها و کانال‌هایی که شهروندان در آن عضویت دارند ممکن است، گفت:‌حتی گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند.

پاشایی اضافه کرد: علاوه بر لینک‌های آلوده، شیوه دیگر مجرمان سایبری، کلاهبرداری و دریافت وجه نقد و ... از کاربران است که لازم است در این خصوص نیز شهروندان هوشیاری لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا در همین راستا به مردم و به خصوص کاربران فضای مجازی وتلفن‌های همراه هوشمند هشدار داد که در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکرده و از باز کردن لینک موجود در آن خودداری کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • (ویدئو) فراموش نکنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • طعنه مدیر بایرن: باز اشتباه نکنیم، رئال را می‌بریم