Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش های مجازی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه تمامی کلاس های آموزشی این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می شود، گفت: براساس محاسبات صورت گرفته قرار است در طول هفته تعداد ۴۱۶۵ کلاس مجازی توسط ۹۰۰ هیات علمی ارائه می شود که با توجه به ۱۹ هزار دانشجو شاغل به تحصیل، در مجموع ۶۳ هزار ۷۲۳ کلاس-دانشجو خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر ناظمی مدیر آموزش های مجازی دانشگاه شهید بهشتی به تشریح روند برگزاری کلاس های آموزش مجازی و غیر حضوری این دانشگاه پرداخت و گفت:  اولین دوره‌های مجازی در دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۸۵ راه‌اندازی شد که تولید نسخه الکترونیکی دروس دانشگاهی و تولید محتوای الکترونیکی از طریق برون سپاری و با نظارت و ارزیابی دانشگاه صورت پذیرفت.

 وی‌ در ادامه تصریح کرد: مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یکی از اولین مراکز آموزش الکترونیک در بین دانشگاه های ایران، بعد از ۶ سال فعالیت در سال ۱۳۹۱  افتتاح شد. این مرکز با بهره‌مندی از زیرساخت سخت‌افزاری و نرم افزاری مناسب و نیروی انسانی متخصص، همچنین حمایت دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشکده‌های مختلف، روند رو به رشدی را در سالهای اخیر طی کرده است.

وی، به فعالیت‌های مرکز اموزش مجازی اشاره کرد و گفت: در این مرکز در حال حاضر ۲۸ رشته در مقطع کارشناسی ارشد از طریق دانشکده‌های مهندسی و علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مدیریت و حسابداری، علوم تربیتی و روانشناسی، اقتصاد و علوم سیاسی، علوم ورزشی و تندرستی، عمران، آب و محیط زیست و مکانیک و انرژی ارائه می‌شود.

مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاه شهید بهشتی افزود: تاکنون ۳۹۰۰ دانشجو در این مرکز از طریق سازمان سنجش پذیرش شده که از این تعداد ۲۳۰۰ نفر فارغ التحصیل و ۱۱۰۰ نفر درحال تحصیل هستند.

ناظمی گفت: برگزاری دوره‌های توانمندی سازی و بالندگی اعضای هیئت علمی دانشگاه خدمت دیگری است که توسط این مرکز ارائه می شود، این دوره‌ها دارای امتیاز فرهنگی در تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی جوان است، همچنین در این مرکز دوره‌های کوتاه مدت و میان مدت مهارتی برای بازآموزی و ارتقاء مهارت کارکنان سازمانهای مختلف برگزار می‌شود.

مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص برگزاری کلاس های درس دانشگاه به صورت مجازی طی روزهای اخیر گفت: با شیوع ویروس کرونا مقامات مسئول در کشور به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس دانشگاه‌ها را تعطیل نمودند. پس از این اقدام، با توجه به زیرساخت‌های مرکز آموزش مجازی و توانمندی این مرکز، بنده با همفکری با معاون آموزشی دانشگاه، طرحی برای برگزاری کلاس‌های دانشگاه به صورت برخط به هیئت رئیسه دانشگاه ارائه دادم و اعلام نمودم که این مرکز از شنبه ۱۰ اسفندماه آمادگی لازم برای برگزاری تمامی کلاس‌های نظری دانشگاه به صورت آنلاین را دارد.

وی ادامه داد:طرح فوق پس از بررسی توسط هیات رئیسه دانشگاه تصویب شد و برنامه‌ریزی‌های لازم در روزهای پایانی هفته انجام شد و براساس محاسبات صورت گرفته مشخص شد ۴۱۶۵ کلاس در طول هفته در دانشگاه توسط ۹۰۰ هیات علمی ارائه می شود که با توجه به ۱۹ هزار دانشجو شاغل به تحصیل، ۶۳ هزار ۷۲۳ کلاس-دانشجو خواهیم داشت.

وی گفت: هماهنگی‌ها لازم برای اختصاص پهنای باند موردنیاز و دخیره‌سازها با مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شد؛ سازماندهی و تقسیم وظایف تیم داخلی در مرکز صورت گرفت.

ناظمی تاکید کرد: دستورالعمل و فیلم‌های آموزشی برای بهره‌برداری از سامانه مدیریت یادگیری « LMS» تهیه و برای اعضای هیئت علمی ارسال شد و در اختیار دانشجویان نیز قرار گرفت و از روز شنبه ۱۰ اسفند برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری از طریق سیستم آموزش الکترونیکی آغاز شد.

دکتر ناظمی در خصوص زیرساخت های مورد نیاز برای آموزش های مجازی نیز  گفت: در این دوره‌ ۸ سرور، نرم افزارارهای آنلاین را پشتیبانی می‌کند که دو سرور جایگزین خارج از دانشگاه نیز به عنوان پشتیبان به این طرح اختصاص یافته است.
به گفته وی، براساس پیش‌بینی‌های انجام شده برای اجرای موفق دوره، بیش از یک گیگابایت پهنای باند در اختیار مرکز قرار گرفت که البته در هفته اول اجرای طرح در پرترافیک‌ترین زمان که ۱۷۸۴ کاربر هم زمان در کلاس های مجازی شرکت کردند، ۲۰۰ مگابایت پهنای باند استفاده شد.

مدیر مرکز آموزش های مجازی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص میزان مشارکت دانشکده ها و پژوهشکده ها در اجرای کلاس هاس غیرحضوری تصریح کرد: با پایش اطلاعات مشخص شد حوزه دانشی فنی مهندسی بیشترین استقبال را از این طرح داشته است. دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، مدیریت و حسابداری و علوم تربیتی و روانشناسی در حوزه دانشی علوم انسانی حضور فعال‌تری داشته‌اند و کم‌ترین مشارکت به دانشکده‌های فیزیک، علوم زمین، حقوق و معماری اختصاص دارد که دانشکده معماری و شهرسازی به دلیل دارا بودن تعداد قابل توجهی کلاس کارگاهی از این لیست خارج می شود، اگرچه تماس‌هایی از سوی برخی استادان دانشکده معماری داشتیم که درخواست نموده بودند به منظور ممانعت از ایجاد وقفه طولانی در فرآیند آموزش و یادگیری دانشجویان، کلاس‌های کارگاهی در سیستم فعال شود تا بخش تئوری این کلاس‌ها از طریق مجازی تدریس شود.
 
دکتر ناظمی به چالش‌های پیش روی مرکز آموزش مجازی اشاره و تاکید کرد:  جذب نیروی انسانی مورد نیاز بزرگترین چالش پیش‌روی مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه شهید بهشتی برای گسترش و توسعه فعالیت‌ها است.

وی گفت: در حال حاضر اغلب کارکنان این مرکز به‌صورت شرکتی و پروژه‌ای مشغول به فعالیت هستند که جذب نیروی انسانی متخصص به صورت پایدار و ثابت و تبدیل وضعیت نیروی انسانی موجود عامل مهمی در ارتقاء و پیشبرد برنامه‌های آینده مرکز محسوب می‌شود. حوزه زیرساخت‌ها چالش مهم دیگر این مرکز است؛ برای راه‌انداری سیستم پایدار و مستمر باید سرورها توسعه یابد و تجهیزات ارتقاء یابد، در حال حاضر این مرکز دارای سیستم برق اضطراری مطمئن نیست که این نقیصه به راحتی می‌تواند ارائه خدمات برخط را با بحران روبرو می‌کند.

مدیر مرکز آموزش های مجازی دانشگاه شهید بهشتی در پایان تاکید کرد: برای چابک‌سازی و توسعه فعالیت‌های مرکز آموزش الکترونیکی باید چارت سازمانی و ساختار مرکز نیز اصلاح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس دانشگاه شهيد بهشتي آموزش های مجازی دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه شهید بهشتی آموزش الکترونیکی مرکز آموزش مجازی مدیر مرکز آموزش دانشگاه به صورت برگزاری کلاس ها نیروی انسانی ارائه می شود دانشکده ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری، ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: آموزش و پژوهش از عناصر مهم در آموزش و پرورش و همه حوزه‌های کاری است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی که معلم باید در بخش آموزش داشته باشد، دلسوزی است، خاطرنشان کرد: اگر معلمان دلسوز باشند اثربخشی روی دانش‌آموزان و آینده کشور بی‌نظیر خواهد بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید وزن کارهای فرهنگی در کارهای آموزشی و پرورشی بالا رود، تصریح کرد: برای اثر بخشی روی دانش‌آموز باید برنامه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تجربه نشان می‌دهد برگزاری اردو تأثیر بالایی در امور تربیتی دارد و یک اردوی ۲۴ ساعته می‌تواند نقش یک برنامه ۲۴۰ ساعته را ایفا کند.

طاهری با بیان اینکه برگزاری یک اردوی مفید و خروجی مطلوب از طریق داشتن برنامه محقق می‌شود، ابراز کرد: در چنین شرایطی نتیجه کار قابل مقایسه با برنامه‌هایی مثل سخنرانی و همایش نیست.

وی برخورداری از اردوگاه خوب، مربی توانمند و محتوای مناسب را لازمه برگزاری اردوهای دانش‌آموزی خواند و گفت: قرارگیری این مولفه‌ها در کنار هم می‌تواند اثربخشی لازم در کارهای آموزشی و پرورشی را داشته باشد.

کد خبر 6098110

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا/ اعلام سن ثبت‌نام
  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • برگزاری مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بیرجند
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی