Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شیرینی‌های سبک و جذاب که در روز‌های منتهی به عید نوروز، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب می‌شود، شیرینی نخودچی است. تهیه این شیرینی در خانه آنقدر‌ها هم آسان نیست، اما می‌تواند تجربه جذابی را برای شما ایجاد کند.

مواد لازم:

آردنخود چی: نیم کیلو
هل سبز: یک قاشق مربا خوری
پودر قند: ۲۵۰ گرم
روغن جامد (نوع طلایی آن): ۲۵۰ گرم

طرز تهیه و دستور پخت:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کار‌های مهم ابتدایی برای طبخ این شیرینی الک کردن آرد نخودچی با پودر قند به صورت جداست، سعی کنید این کار را با دقت زیادی انجام دهید، چرا که رو بافت شیرینی شما تا حد زیادی اثرگذار است.

۲. در قدم بعد پودر قند و روغن جامد را باهم مخلوط کنید و ورز دهید. ورز دادن زیاد در این مرحله اهمیت دارد و سعی کنید از روغن مایع یا کره استفاده نکنید چراکه ممکن است در پایان شیرینی شما تردی لازم را نداشته باشد.

۳. در قدم بعدی وقتی پودر قند و روغن جامد به خوبی باهم ورز داده شدند، آرد نخودچی را در دو مرحله به مواد اضافه کنید و به اندازه کافی ورز دهید.

۴. خوب ورز دادن مواد در مراحل طبخ مهم است و در حین ورز دادن هل را به مواد اضافه کنید

۵. وقتی مواد آماده شد آن‌را داخل ظرف در بسته بگذارید و به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت اجازه دهید مواد در دمای منزل (نه در یخچال) بماند.

۶. یکی از مراحل سخت پخت این شیرینی اینجاست. پس از استراحت مواد، آن را با وردنه در قطر دوسانت پهن کنید و با قالب‌های کوچک و مناسب برای شیرینی نخودچی آن‌ها را آماده کنید.

۷. بعد از قالب زدن کاغذ روغنی روی سینی فر پهن کنید و آن‌ها را در فاصله‌های مناسب قرار دهید.

۸. فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده‌ایم به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در قسمت وسط فر قرار دهیم.

۹. توجه داشته باشید که در مدت طبخ این شیرینی در فر بالای سر آن باشید تا حرارت زیاد باعث سوختی شیرینی‌ها نشود و تردی آن از دست نرود.

۱۰. در پایان می‌توانید شیرینی‌های خود را با خلال پسته و بادام تزئین کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر شیرینی خانگی آشپزی شیرینی نخودچی پودر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین

رضا معروفی افسرکشیک سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: طی تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در ساعت ۱:۳٠ دقیقه بامداد جمعه ۷ اردیبهشت از آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی واقع در خیابان شهدای قزوین خبر داده شد، که بلافاصله ستادفرماندهی این سازمان ۱ اکیپ اطفاء حریق از ایستگاه ۳مولوی این سازمان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شدند.

معروفی اضافه کرد: آتش نشانان با سرعت عمل با ورود به داخل مغازه و شناسایی کانون حریق نسبت به خاموش کردن آتش با کمترین خسارت ممکن و تخلیه دود از مغازه اقدام کرده و محل حادثه را ایمن سازی کردند.

وی افزود: علت بروز آتش سوزی از سوی کارشناسان علل حریق سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در دست بررسی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد