Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@04:28:04 GMT

اقدامات ذوب‌آهن برای مبارزه باکرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۸۴۵۹

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان از اقدامات ویژه این شرکت برای مقابله با کرونا در سطح کارخانه خبر داد. ناطقان: به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، این شرکت به عنوان یک صنعت پیشگام در مقابله با شیوع بیماری کرونا اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه و درمانی مختلفی در عرصه‌های گوناگون انجام داده است که در این خصوص منصور یزدی‌زاده اظهار کرد: با شروع اولین مباحث در خصوص شیوع کرونا در کشور، ذوب‌آهن اصفهان با تشکیل ستاد بحران با محوریت بیمارستان شهید مطهری اقدامات موثر و گسترده‌ای با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگ با سایر مراجع ذیربط از سوم اسفند ماه آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: در این ستاد بحران معاونین مدیرعامل شرکت، بیمارستان شهید مطهری، مدیریت‌های HSE، خدمات و امور اجتماعی، روابط عمومی، بازرسی، حراست و امور شهری و پسماند عضویت دارند و کلیه فعالیت‌ها بر اساس مصوبات آن انجام می‌شود.   

وی افزود: بیمارستان شهید مطهری ذوب‌آهن اصفهان پیش از اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران‌، فعالیت‌هایی را آغاز کرد و هم‌اکنون در این راستا بخشی را کاملاً به صورت آماده باش به بیماران ‌تب‌دار و مشکوک به کرونا اختصاص داده است؛ در بخش ورودی اورژانس هم بیماران به دو بخش جداگانه بیماران تب‌دار و غیر تب‌دار تفکیک می‌شوند.

یزدی‌زاده عنوان داشت: همچنین مدیریت خدمات شهری و امور پسماند ذوب‌آهن، گندزدایی و ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی شرکت، ساختمان‌های اداری، رختکن‌های کارگاهی و سرویس‌های بهداشتی، آسانسورهای ساختمان‌های شرکت، ساختمان‌های سایر ارگان‌های مستقر در کارخانه، سمپاشی و ضد عفونی محیط و تامین و پخش مواد شوینده (مایع صابون، الکل، وایتکس، جوهر نمک و ... ) برای نظافت ساختمان مدیریت‌های را جهت کنترل ویروس کرونا انجام داده است.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب‌آهن در راستای مقابله با ویروس کرونا، برخی دیگر از اقدامات انجام شده را بدین شرح بیان کرد:  ابلاغ حذف ثبت اثر انگشت و استفاده از کارت جهت ثبت حضور و غیاب و رستوران‌ها، حذف وعده ناهار جهت پرسنل روزکار و توزیع غذای شیفت در ظروف یکبار مصرف و تعطیل شدن پرسنل روزکار،  استقرار پزشکان در ترمینال آزادگان جهت معاینه پرسنل مشکوک به کروناویروس، معاینه پزشکی روزانه پرسنل رستوران‌ها و مرکز پخت، لغو معاینات طب کار در سطح کارخانه در جهت جلوگیری از تجمع پرسنل در آن مرکز از این اقدامات است.

وی ادامه دا:حذف کلاس‌های آموزشی و سمینارها و همایش‌های داخل و بیرون سازمانی،  لغو مراسم تجلیل از دانش‌آموزان در جهت حفظ سلامت پرسنل و خانواده ها،  ممنوعیت حضور کارکنان در سالن‌های ورزشی سربسته، ضد عفونی و گندزدایی روزانه  تمامی سطوح تماس کارکنان از جمله حمام، سرویس بهداشتی، رختکن‌ها، میزهای اداری، کلید و پریز، دستگیره درب ها و غیره و آموزش پرسنل خدماتی،  نصب بنر و پوستر با موضوعات آموزشی در سطح کارخانه‌، ارسال پیامک‌های بهداشتی با محتوای آموزشی، انجام ا قدامات کنترلی در رستوران‌های کارخانه و آموزش‌های بهداشتی به پرسنل مرکز پخت، ضد عفونی سطوح دسترسی کارکنان در سرویس‌های ایاب و ذهاب و خودرهای جمعی، طراحی پوستر، بروشور، تیربرد جهت مقابله با کرونا، تهیه بروشور و تراکت های آموزشی جهت شهرستان لنجان، تمرکز کلیه فعالیت‌های رسانه‌ای بر آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص مقابله با کرونا، راه‌اندازی ایستگاه سلامت در ترمینال آزادگان، برپایی غرفه ستاد فرعی مقابله با انتشار ویروس کرونا در شهرستان لنجان توسط گروه جهادی فولادمردان ذوب‌آهن، تهیه کلیپ‌های آموزشی و هشداری در خصوص مقابله با بیماری کرونا، استقرار کلیپ سیار طب کار برای تشخیص کرونا، انتشار ویژه‌نامه آموزشی جهت آگاهی بخشی به پرسنل در راستای پیشگیری از این بیماری از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل ذوب‌آهن از اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه به مدیران و کارکنان شرکت در خصوص اقدامات لازم برای کنترل بیماری کرونا، ارائه مطالب آموزشی و غیره در رسانه‌های این شرکت خبر داد و گفت‌: خوشبختانه مدیریت و کارکنان ذوب‌آهن اصفهان‌، با بهره‌گیری از فرهنگ کار و تلاش در این شرکت‌، نسبت به رعایت موارد بهداشتی و ایمنی نهایت دقت را دارند و خط تولید این شرکت با همت همه تلاشگران و مسؤولان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. منبع: فارس برچسب ها: اقدامات ویژه ، ذوب آهن ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اقدامات ویژه ذوب آهن کرونا ذوب آهن اصفهان ویروس کرونا فعالیت ها ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اقدامات این شرکت را در راستای حفظ محیط زیست تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا به عنوان روز جهانی زمین پاک شناخته می‌شود تا یادآور این نکته باشد که همه ما باید به فکر حفظ و نگهداری سیاره خود باشیم. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر به همین مناسبت اقدامات این شرکت را در راستای حفظ محیط زیست تشریح کرد.

سعید بیگی در گفتگو با خبرنگار شهر، با بیان این که اقدامات زیست محیطی شرکت ساماندهی به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود، گفت: بخش اول اقدامات نظارتی شرکت است که در قالب اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری در حیطه فعالیت‌های صنفی انجام می‌شود. براساس این بند از قانون، شهرداری موظف به جلوگیری از مزاحمت مشاغل و کسب‌هایی است که با انتشار دود و آلودگی باعث آلودگی هوای شهر‌ها می‌شود.

وی افزود: شرکت ساماندهی با نظارت و مراقبت در وضع دودکش‌های اماکن و کارخانه‌ها با اتخاذ تدابیری همچون تعطیلی و انتقال واحد آلاینده از بروز آلودگی در شهر‌ها جلوگیری می‌کند. در همین راستا اجرا و یا بهبود سیستم‌های کنترل آلودگی در برخی از صنایع از جمله کارخانجات مالیبل سایپا، زمزم، خوشگوار، بستنی پاک، لبنیات پاک، گروه صنعتی بهشهر نیز پیگیری شده‌است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان این که بیش از ۵۴۰ پرونده شکایتی و یا اطلاعیه در خصوص مزاحمت‌ها و آلودگی‌های مشاغل بررسی شده است، گفت: از پرونده‌های بررسی شده، برای حدود ۳۵۰ عدد از آن‌ها رای کمیسیون بند ۲۰ در این خصوص صادر شده است.

بیگی درباره پیگیری و اجرای آرای صادره واحد‌های صنفی آلاینده تصریح کرد: اجرا آرای واحد‌های دارای رای و صدور رای برای واحد‌های فاقد رای در رسته‌های ضایعات فروشی در سطح شهر تهران پیگیری شد. همچنین درباره واحد‌های کارواش هم برای کنترل خروجی فاضلاب این واحد‌ها در راستای کاهش آلودگی آب (سطحی و زیرزمینی) و خاک اقدامات لازم برای پیگیری و صدور آرای بند ۲۰ انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به این که اقدامات توسعه‌ای بخش دیگری از اقدامات زیست محیطی شرکت است، اظهار کرد: شرکت ساماندهی اقدام به ساخت ۱۵ جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون ۴ جایگاه به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ جایگاه دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره اهمیت زیست محیطی ایجاد جایگاه‌های سوخت بیشتر در شهر عنوان کرد: این اقدام می‌تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای شرکت، ایجاد تصفیه‌خانه پساب بازار پرندگان است که با به‌کارگیری آن، علاوه بر کاهش آلودگی، امکان استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب فراهم می‌شود.
به گفته بیگی، برای رعایت هرچه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در بازار پرندگان، نماینده اداره حفاظت محیط زیست تهران در این مجموعه مستقر شده است تا تعاملات لازم برای بهبود شرایط زیست محیطی انجام شود.

بیگی همچنین به انعقاد تفاهم نامه با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای اجرای برنامه چهار ساله چهارم شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی و عملی برای رؤسا و کارشناسان ساماندهی مناطق ۲۲ گانه برای افزایش سطح اطلاعات و آشنایی با سیستم‌های کنترل آلودگی و همینطور دوره‌های آموزشی برای اصناف و ادارات ساماندهی سایر شهر‌ها در موضوعات بند ۲۰ مثل تبریز، ساری، رشت، بروجرد، اراک، شیراز و ... هم از دیگر اقدامات شرکت ساماندهی برای حفظ محیط زیست بود.


وی در پایان از انتشار ۳ جلد کتاب آموزشی در خصوص موارد مرتبط با بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها خبر داد و اظهار کرد: کتاب گردش کار بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلد یک کتاب تمهیدات تخصصی و کتاب ملاک عمل ساماندهی مشاغل و اصناف عناوین این سه کتاب بود که به منظور بهبود و کاهش مزاحمت‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی و به همت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر منتشر شد.

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال