Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@03:06:22 GMT

آمار فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به ۲ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۹۲۴۲

آمار فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به ۲ نفر رسید

دهقانی فیروز آبادی گفت: با درگذشت یکی دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی، تعداد فوت شدگان این بیماری در استان به ۲ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (۱۷ اسفند) به خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان، اظهار کرد: از ۱۵ اسفندماه دیگر نمونه ها به ترهان ارسال نشده است و در آزمایشگاه خراسان جنوبی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند با بیان اینکه آمار اعلامی امروز مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی از سوی سخنگوی وزارت بهداشت که تغییری نداشت بدون در نظرگرفتن آمار چند روز اخیر استان است، گفت: افزایش مختصری از مبتلایان به کرونا در این روزها داشته ایم که امروز در آمار اعلام نشده است اما در روزهای آینده به همین علت جهشی در تعداد مبتلایان به کرونا در استان خواهیم داشت.

 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: شهرستان طبس و سرایان اکنون علاوه بر شهرستان های بیرجند، قاین، فردوس و زیرکوه به موارد دارای مثبت کرونا اضافه شده است.

 

وی با بیان اینکه امروز یک فرد بالای ۹۰ ساله در بیرجند به آمار فوتی‌های کرونا در استان اضافه شده، افزود: نخستین فوتی یک بیمار مرد ۵۵ ساله‌ای بود که  چند روز پیش در بیمارستان ولی عصر بیرجند فوت کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند با تاکید بر اینکه هیچ فوتی اثبات شده دیگر مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی نداریم، گفت: طرح بسیج غربالگری کرونا ویروس  از امروز با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها در استان آغاز شده است.

 

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: در این طرح مراقبین سلامت در مراکز جامع سلامت و سایر روش ها با بیان پنج سؤال درخصوص اطلاعات خانوارها ، پاسخ ها را در سامانه آنلاین وارد می‌کنند.

 

وی از ایجاد نقاهتگاه هایی برای بستری افرادی که درمان های اولیه را پشت سر گذاشته اند خبر داد و گفت: این مکان ها مخصوص کسانی است که امکان اقامت و استراحت در منزل را ندارند .

 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر امروز شنبه (۱۷اسفند) اعلام کرد: تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیوع بیماری کرونا ویروس فوت رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خراسان جنوبي کرونا در استان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  کارشناس هواشناسی گفت: براساس الگوی نقشه های پیش یابی هواشناسی ، از بعدازظهر امروز با نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید، گردو خاک، وقوع رگبار ، رعدو برق، بارش تگرگ ، برخورد صاعقه و در ارتفاع تشکیل مه تا روز شنبه پیش بینی می شود.

زارعی با بیان اینکه با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه های فصلی قابل پیش بینی است، افزود: احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای شرایط موجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده گفت: براین اساس خودداری از سفرهای غیر ضرور، عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع ، خودداری از اتراق، چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیلها، پرهیز از فعالیتهای کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه های موقت و لایروبی کانالها و آبراهها و دهانه پلها، انتقال نهاده های کشاورزی به مکانهای مسقف و آمادگی نهادهای خدمت رسان مرتبط با مدیریت بحران توصیه می شود.


در شبانه روز گذشته سربیشه و خضری دشت بیاض با حداقل دمای 11 درجه سلسیوس بالای صفر خنک ترین و نهبندان با حداکثر دمای 35 درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شدند. 
تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین 16 و 28 درجه سلسیوس بالای صفر بود. 

دیگر خبرها

  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت