Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:48:13 GMT

ربات پرستار در یزد رونمایی شد 

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۹۳۹۶

ربات پرستار در یزد رونمایی شد 

این ربات پرستار قابلیت خدمات توزیع دارو، ضد عفونی و اطلاع‌رسانی به بیماران را دارد. 

همچنین این تیم تحقیقاتی با ترکیبی از رشته‌های کامپیوتر، مکانیک و برق موفق به ساخت رباتی شدند که قابلیت کار در فضای بیمارستانی و مراکز خدماتی را داراست و برای هر بخش با نرم افزار مجزا و تجهیز بر حسب سفارش قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این ربات با دوربین و نرم‌افزار متصل به شبکه کنترل قادر است با  انتقال دارو به تخت بیمار، نکته‌های پزشک را از طریق مانیتور به  بیمار انتقال دهد.

همچنین این ربات بهترین وسیله برای محیط‌های ایزوله خواهد بود تا در کنار کادر درمان خدمات مناسب‌تری به بیماران ارائه شود. 

در این جلسه مقرر شد در یک ماه ۲ دستگاه از این ربات برای ضدعفونی محیط و اطلاع‌رسانی به بیمار در بدو ورود به مرکز درمانی ساخته و برای اجرا تحویل شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۸۱ نفر خبر داد.

ابراهیم سلمانی روز شنبه به ایرنا گفت: این آمار تا ظهر امروز /شنبه/ به ثبت رسیده و آزمایشات این تعداد مثبت بوده است.


 

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد

 به گزارش تابناک، آژانس جاسوسی اوکراین (GUR) روز دوشنبه اعلام کرد که مدیریت پلتفرم پیام‌رسان تلگرام تعدادی از ربات‌های رسمی این آژانس را مسدود کرده است. به گفته این آژانس ربات‌های مذکور مخالف تجاوز نظامی روسیه به اوکراین بوده‌اند.

 آژانس جاسوسی اوکراین در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شد، گفت: «امروز، مدیریت پلتفرم تلگرام به طور غیرمنطقی تعدادی از ربات‌های رسمی مخالف تجاوز نظامی روسیه به اوکراین از جمله ربات اصلی اطلاعاتی را مسدود کرد.» همچنین در این بیانیه قید شده که «با توجه به این که تلگرام ربات‌های رسمی ما را مسدود کرده است فکر می‌کنید اطلاعات شخصی شما در امان هستند؟»

 ربات یک برنامه نرم‌افزاری است که می‌تواند به تنهایی دستورالعمل‌هایی را که برای آن تعریف شده‌اند، اجرا کند. ربات‌ها برای انجام وظایف خاصی برنامه‌ریزی شده‌اند. این نرم‌افزارها می‌توانند مکالمه با افراد را تقلید کنند یا حتی محتوا جمع‌آوری کنند.

 اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام که در دبی مستقر است و یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌آید، توسط پاول دوروف روسی‌الاصل تأسیس شد. دوروف در سال ۲۰۱۴ پس از رد درخواست‌های دولت روسیه برای بستن جوامع مخالف در یک پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر، این کشور را ترک کرد. پس از اینکه روسیه در سال ۲۰۲۲ به اوکراین را حمله کرد، تلگرام به ابزاری برای دولت‌های مخالف و موافق جنگ و محلی برای ارسال و دسترسی به اطلاعات فیلتر نشده درباره جنگ تبدیل شد. تقریباً تمام رسانه‌های بزرگ، نهادهای دولتی و شخصیت‌های دولتی در روسیه و اوکراین کانال‌های محتوایی را در تلگرام دارند.

 رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، ویدئوهای روزانه خود را در این اپلیکیشن منتشر می‌کند. نیروهای مسلح او در این ویدئوها نسبت به حملات هوایی هشدار می‌دهند و تحولات میدان نبرد را مستند می‌کنند. از طرف دیگر کرملین فعالیت‌های ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را در تلگرام اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد