Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علیرضا مروجی شامگاه شنبه در نشست خبری بیان کرد: شمار بستری‌های مشکوک به بیماری کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون در این منطقه از مرز ۸۰۰ نفر گذشته است. 

وی افزود: به طور تقریبی از نمونه‌های ارسالی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد مثبت و همچنین بین ۴۰ تا ۶۰ نیز درصد منفی است، یعنی کرونا ندارند اما از ابتدا کسانی که به عنوان بیمار کرونایی بستری می‌شوند، درمان کرونا را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: جواب‌هایی که به این دانشگاه برمی‌گردد، ارزش اپیدمولوژیک دارد اما پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها از نظر انسان دوستی درمان آخر را از همان اول تجویز می‌کنند و جواب‌هایی که با تاخیر می‌آیند، هیچ تاثیری در روند درمان بیماران ندارد و آمار بیماران در دوران پس از کرونا آنالیز خواهد شد.

وی در خصوص موارد مثبت این بیماری در منطقه کاشان نیز تشریح کرد: قرار شده است در کشور موارد مثبت را دکتر کیانوش جهانپور به صورت استانی اعلام کند و سامانه نیز چون هم اکنون امور آن را انجام نمی‌دهیم، به روز نیست اما این مشکل به مرور برطرف میشود.

وی تصریح کرد: با تاسف برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برخلاف این قانون عمل کرده و موارد را در اختیار خبرنگاران می گذارد و به همین جهت مشکلاتی پیش آمده است.

مروجی اضافه کرد: مهمترین مشکل این بیماری فقط مرگ و میر نیست، چون حتی اگر ۲ درصد و یک درصد هم در نظر بگیریم، زیاد است زیرا حتی جان یک نفر نیز برای ما بسیار عزیز است.

به گفته وی، این بیماری در کنار مرگ و میر، موضوع ناتوانی‌هایی است که ایجاد و مردم را خانه‌نشین کرده و به هرشکلی غیبت از کار دارند و به همین جهت مهم شده است.

وی یادآور شد: ترس زیاد به باور روانشناسان تبدیل به بی‌تفاوتی میشود و بی خیالی بیش از حد نیز خوب نیست چون مردم توجه نمی کنند.

مروجی بیان کرد: می‌خواهیم با کمک اصحاب رسانه برخورد منطقی با این بیماری در شهر داشته باشیم، یعنی نه ترس زیاد و نه بی خیالی که به همه آسیب برساند.

نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در منطقه کاشان نیز بیان کرد: تمام موارد بستری در بیمارستان‌ها و همچنین فوتی‌ها نباید به عنوان بیماران کرونایی تلقی شود چون روزهای عادی نیز مردم به بیمارستان مراجعه میکنند یا بیمارستانها فوتی نیز داشتند. 

محمد توکلی، از راه‌اندازی ۶ درمانگاه شبانه‌روزی در منطقه کاشان خبر داد و گفت: در این درمانگاه ها، پزشکان بیماران را معاینه میکند و افرادی که شدید مشکوک به بیماری کووید ۱۹ باشند را به بیمارستان شهید بهشتی کاشان ارجاع میدهند.

وی تصریح کرد: این امر بار بسیار مهمی از اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان کم خواهد کرد و درمانگاه‌های تامین اجتماعی نیز تا ساعت ۱۲ آماده پذیرش هستند و بیماران مشکوک به کرونا را به بیمارستان شهید بهشتی ارجاع خواهند داد و اگر نیاز باشد، ساعت کاری این درمانگاهها نیز افزایش خواهد یافت.

نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در منطقه کاشان نیز به قدرت سرایت زیاد کووید ۱۹ اشاره کرد و اظهارداشت: این بیماری در آن واحد می‌تواند سه یا چهار نفر را مبتلا کند.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع کرونا را شکست خواهیم داد، افزود: نمودارهای ما در کشور به سمت امیدبخشی پیش میرود، تعداد مراجعات بالا، کار بهداشت و درمان را بسیار زیاد کرده است و کارکنان درمان دچار فرسایش می‌شوند.

نماینده وزیر بهداشت، خبرنگاران را افراد تاثیرگذار در جامعه دانست و بر اطلاع رسانی صحیح و شفاف در خصوص بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد و گفت: بخشی از اطلاع رسانی ضعف دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید جانفشانیها و رشادتهای کارکنان بیماستانها را به مردم اطلاع رسانی کنند، از آنان خواست رسالت خود را در تشویق و ترغیب خیران برای کمک رسانی به بیمارستانها انجام دهند.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث فرمانداری ویژه کاشان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مردم ماسک و دستکش‌های آلوده را  در زباله قرار بدهند، از شهروندان خواست زباله‌ها را بین سات ۲۱  تا ۲۴ شب بیرون بگذارند تا از سوی کارگران شهرداری جمعآوری شود.

جواد مزروعی همچنین از تعطیلی تمام مرکزهای گردشگری خبر داد و گفت: این مهم به علت آن است که شاید خود مسافر مشکوک به بیماری کووید ۱۹ باشد و احتمال سرایت آن به مردم را دارد  و اگر مسافر سالم باشد، شاید  در این منطقه آلوده شود.

وی همچنین در مورد کمبود ماسک با توجه به نیاز روزانه ۵۰۰ هزار ماسک تشریح کرد: روزانه به طور تقریبی ۲۰۰ هزار ماسک برای ۲۳ شهرستان در اختیار استان اصفهان قرار می‌گیرد، در صورتی که در شهرستان کاشان روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک توزیع می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث فرمانداری کاشان تصریح کرد: درتلاش هستیم تعداد شرکت‌های تولیدی ماسک را در این منطقه را افزایش دهیم.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

سامانه تلفنی با خط تماس فوری به شماره ۳۱۱۳ آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می‌کنند علایم مشکوک به بیماری ویروسی کرونا دارند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان کاشان ویروس کرونا اصفهان کاشان بیماری کووید ۱۹ مشکوک به بیماری منطقه کاشان علوم پزشکی کاشان نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین

جلوخانی مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بوده و در گوشتخواران اهلی، وحشی و انسان و غالبا از طریق گزش با بزاق آلوده ایجاد می‌شود وحیوان هار علایمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ به دنبال دارد.

جلوخانی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در روستا‌ها را موثرترین اقدام در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد و افزود: این اداره کل ضمن ایمن نمودن این دسته از دام‌ها، در صورت رخداد کانون‌های احتمال هاری، به بازدید و اقدامات میدانی مثل نمونه‌برداری از دام مشکوک به هاری و ارسال به آزمایشگاه مرجع ملی، واکسیناسیون اورژانسی متعاقب گزش، مراقبت فعال در کانون و واحد‌های موجود در شعاع کانون بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی و ضدعفونی جایگاه دام مشکوک به هاری و آموزش و ترویج را به مرحله اجرا درمی‌آورد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین از دامداران خواست در راستای کنترل بیماری ضمن همکاری با تیم‌های دامپزشکی، از تماس سگ‌های نگهبان با سگ‌های بلاصاحب از طریق حصارکشی مناسب خانه و دامداری جلوگیری به عمل آورده و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند و یا با شماره گویای ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند