Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی و سفید عصر روز شنبه به تبادل اتهام علیه یکدیگر به دلیل بن‌بست سیاسی که این رژیم از یک سال پیش به دلیل عدم موفقیت در تشکیل کابینه با آن مواجه است پرداختند.

نتانیاهو در کنفرانس خبری درباره بحران سیاسی و همچنین تلاش‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا گفت که برخی تلاش می‌کنند که نتایج انتخابات را ربوده و علیه آن کودتا ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشاره وی به گانتس، رقیب انتخاباتی‌اش که در تلاش است به تشکیل کابینه بپردازد.

نتانیاهو افزود که گانتز و لیبرمن (رهبر حزب اسرائیل بیتنا) تلاش دارند اراده رای دهندگان را از طریق ربودن آرای عمومی و به کمک قوانین با اهداف مبهم از بین ببرند.

گانتز و لیبرمن قصد دارند از طریق تصویب قانونی مانع از تصدی پست نخست وزیری توسط نتانیاهو شوند.

نتانیاهو اضافه کرد که هرگز تسلیم نخواهد شد و تلاش‌های برای تشکیل کابینه راستگرا ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی و سفید نیز گفت که اسرائیلی‌ها بار دیگر اعلام کردند که دوران نتانیاهو به پایان رسیده و نتانیاهو به دنبال قربانی کردن هر چیزی است تا بار دیگر در قدرت باقی بماند.

گانتز در سخنانش تاکید کرد که به زودی کابینه قدرتمندی را تشکیل خواهد داد.

در انتخابات هفته پیش ائتلاف راست‌گرا به مرکزیت حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» حائز ۵۸ کرسی و ائتلاف چپ‌گرا به مرکزیت حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» (در صورت ائتلاف لیست اعراب) حائز ۵۵ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

با این حال هیچ‌کدام از این ائتلاف‌ها حائز اکثریت ۶۱ کرسی کنست نخواهند بود و در صورت عدم پیوستن حزب اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن» به یکی از این دو طرف، بن‌بست سیاسی و معضل عدم تشکیل کابینه در تل‌آویو ادامه خواهد یافت. دو انتخابات قبلی نیز به همین دلیل به نتیجه نرسید و به برگزاری انتخابات سوم منجر شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود

اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل از موافقان حمله به جنوب غزه، نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.

اخیراً در مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس غزه، پیشنهاد‌هایی برای تبادل اسرا، برقراری آتش‌بس و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از غزه مطرح شده است که برخی وزرای اسرائیلی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست