Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@11:19:35 GMT

موز ارزان می‌شود/ کاهش ۴۰هزارتومانی قیمت زنجبیل

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۲۵۱۲

موز ارزان می‌شود/ کاهش ۴۰هزارتومانی قیمت زنجبیل

خبرگزاری ایسنا: اسدالله کارگر در گفتگو با ایسنا دلایل گرانی برخی محصولات کشاورزی از جمله پیاز و لیموشیرین را تشریح کرد و گفت: گرانی برخی از میوه‌ها و صیفی جات مربوط به میادین میوه و تره بار مرکزی است؛ یعنی مغازه دار این محصولات را از مبداء گران خریداری می‌کند و با اعمال سود مصوب به دست مشتری می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی با شیوع ویروس کرونا صادرات محصولات کشاورزی منتفی شده بود و کشور‌هایی همچون عراق و روسیه مرزهایشان را بسته بودند، اما اخیرا صادرات از سر گرفته شده و به همین دلیل قیمت برخی محصولات نیز افزایش یافته است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی درباره تدابیر اتخاذ شده برای کاهش قیمت پیاز گفت: از هفته آینده پیاز از جنوب کشور و استان اصفهان به بازار‌ها ترزیق می‌شود و قیمت پیاز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان شود.

کاهش ۴۰هزارتومانی قیمت زنجبیل

وی با بیان اینکه اقدام اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در توزیع چند تن زنجبیل در سطح شهر باعث کنترل بازار این محصول وکاهش ۴۰هزار تومانی آن شده است، گفت: با به تعادل رسیدن زنجبیل قطعا قیمت باقی محصولات نیز در روز‌های آتی به تعادل خواهد رسید.

موز ارزان می‌شود

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه ۵۰ درصد موز کشور از ترکیه وارد می‌شود، گفت: با بسته شدن مرز‌ها به خاطر شیوع کرونا موز وارد نشد در نتیجه قیمت آن افزایش یافت، اما از روز‌های آینده موز از بندرعباس و چابهار به بازار ترزیق خواهد شد و قیمت آن به تعادل خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، چندی پیش زنجبیل، سیر و لیموترش به دلیل شیوع ویروس کرونا با افزایش قیمت بی سابقه‌ای مواجه شد که تنها لیمو ترش توانست از این چرخه خارج شود و از کیلویی ۵۰ هزارتومان به کیلویی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان برسد. اگرچه توزیع چندین تن زنجبیل در بازار توانست تا حدودی بر قیمت این محصول در برخی خرده فروشی‌ها اثر بگذارد، اما این مختص به همه خرده فروشی‌ها نشد؛ به طوری که در حال حاضر این محصول از ۶۰ هزار تومان تا ۱۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود و البته این روز‌ها لیموشیرین، موز و پیاز نیز به سرنوشت این محصولات دچار شده و افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه می‌کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت پیاز قیمت زنجبیل قیمت موز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار

فرارو- شاهین دنده‌ای امروز شنبه هشتم اردیبهشت با رشد قیمت پنج میلیونی روانه بازار شده و همین تغییر در ارقام پیشنهادی فروشنده‌های کوییک دیده می‌شود.

قیمت شاهین دنده‌ای در بازار آزاد امروز به ۷۷۰ میلیون تومان رسید و خرید کوییک دنده‌ای تیپ GX به‌طور متوسط ۴۵۰ میلیون تومان خرج برمی‌دارد.

شاهین اتوماتیک به‌عنوان گرانقیمت‌ترین سواری داخلی سایپا ۸۶۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و آنطرف معدود تیبا صندوقدار صفرکیلمتر موجود در بازار به طور متوسط ۳۹۷ میلیون تومان آگهی می‌شوند. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل ششم اردیبهشت هشتم اردیبهشت
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

340 میلیون تومان

340 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

445 میلیون تومان

445 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

445 میلیون تومان

450 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

455 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

595 میلیون تومان

595 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

765 میلیون تومان

770 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

865 میلیون تومان

865 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار