Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@03:23:50 GMT

مردم موضوع مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۲۶۸۵

مردم موضوع مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیرند

حجت‌الاسلام شاکر با اشاره گفت: مردم باید موضوع مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیرند و نکات لازم را رعایت کنند.

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد با اشاره به اینکه در روایتی ارزشمند و گرانقدر بیان شده است نسبت فرد مومن به مسجد همانند نسبت ماهی به آب است گفت: وقتی ماهی از آب بیرون می افتد می خواهد که به سوی آب بازگردد چراکه زندگی اش وابسته به آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مومن نیز وقتی از مسجد خارج می شود منتظر فرا رسیدن اوقات اقامه نماز و بازگشت به مسجد است ادامه داد: در نشست مشترک شورای تأمین و کمیته پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونای شهرستان اردکان، عدم برگزاری نماز جماعت در مساجد به مدت یک هفته از تاریخ ۱۷ تا ۲۳ اسفند به تصویب رسید.

امام جمعه اردکان به نظرات کارشناسان مبنی بر لزوم پرهیز از تجمع و برگزاری اجتماعات در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره و عنوان کرد: وضعیتی پیش آمده است که پزشکان و دست اندرکاران تذکراتی می دهند و مردم نیز باید موضوع مقابله با این ویروس را جدی بگیرند و نکات لازم را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید توجه داشت بنا بر موارد مصوب شده؛ هیچ مسجدی در اردکان تعطیل نیست بلکه برای مقابله با ویروس کرونا، فعلاً یک هفته نماز جماعت برگزار نمی شود ابراز کرد: خواهشمندیم که آحاد مردم در این زمینه همکاری کنند تا جلوی چرخه انتقال گرفته شود، ویروس فراگیر نشود و خدای نکرده وضعیت شهر بحرانی نشود.

عضو شورای حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه ما بر این باور هستیم که دعا در کنار سایر عوامل در دفع این بیماری موثر است و دعا برای همه به خصوص افراد درگیر در این موضوع نباید فراموش شود تصریح کرد: فرد مسلمان نباید در هیچ شرایطی ناامید شود.

وی با اشاره به آیه پایانی سوره مبارکه یاسین اضافه کرد: وقتی ارتباط ما با خداوند تبارک و تعالی قوی باشد و در حد توان نیز توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم (که البته عمل به توصیه های بهداشتی نیز جزء دستورات دین مبین اسلام است) انشالله این مساله نیز حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاکر از مردم خواست تا در طی این ایام به نماز اول وقت یا جماعت با خانواده در منزل اهمیت بدهند و از فضای دعا و حرم ها که صدا و سیما پخش می کند، استفاده کنند و یادآور شد: انشالله خداوند تبارک و تعالی نیز کمک کند تا شر این ویروس منحوس از سر مردم ما، ملت ما و سایر مردم در هر کشوری رفع شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه همکاری همه مردم در کنترل این ویروس نقشی اساسی دارد خاطرنشان کرد: همان گونه که اگر فردی در یک خانواده به بیماری مبتلا شود همه اعضاء دست به دست هم می دهند تا این مشکل رفع شود؛ ما و همه همشهریان باید خود را جزء یک خانواده بدانیم و در این مشکلی که پیش آمده با همدیگر همکاری کنیم.

پایان پیام/680

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا پیشگیری از کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا امام جمعه اردکان ویروس کرونا شهرستان اردکان شبستان یزد اردکان کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسب تروجان

ویروس رایانه‌ای به نام استاکس‌نت محصول مشترک آژانس امنیت ملی آمریکا و یگان ۰۰۸۲ رژیم صهیونیستی است که هدف از ساخت این ویروس آلوده کردن رایانه‌های مراکز مهم ایران می‌باشد.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081670 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اسب تروجان
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت دولتند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ