Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیمرادی گفت: مبتلا شدن جامعه به بیماری کرونا می تواند فرصتی برای ارتقا و پیشرفت دانش و فناوری پزشکی باشد و البته کسانی که دست اندرکار توزیع ما یحتاج سلامت مردم هستند احتکار نکنند چرا که زراندوزی و مال طلبی از طریق به رنج افتادن مردم‌ ارزشی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام امان الله مرادی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان، اظهار کرد: ماه رجب فرصت ویژه ای برای دریافت برکات از جانب خداوند است چرا که در آن، حوادث مبارکی رخ داده است که یکی از آن ها میلاد امیرالمومنین(ع) یعنی مردی که جلوه تام الهی محسوب می شود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان افزود: بخشی از عمر مبارک حضرت علی(ع) در دوره ای بود که اسلام  و دین مرضی الهی در جامعه حکومت داشت و بخشی از تعالیم باقی مانده از حضرت، مربوط به زمامداری و کشور داری است و برای ملت ما این مجموعه تعالیم به طور خاص ارزشمند است چرا که ملت ایران به انقلاب و جمهوری اسلامی متنعم است.

کارگزار جامعه اسلامی باید خواست خدا را بر خواست خود و نزدیکان مقدم بداند

حجت الاسلام علیمرادی ادامه داد: تعالیم امیرالمومنین(ع) می تواند برای ما راهگشا باشد و بر اساس آن ها انقلاب اسلامی به سمت هدف خود که حاکمیت اسلامی در تمام شئون است حرکت کند و به آن نائل شود گه در این زمینه حضرت علی(ع) فرمایشات گهر باری دارند که توجه به آن ها می تواند ما را در دستیابی به این هدف یاری کند.

وی تصریح کرد: وقتی زمامداری جامعه در اختیار یک کارگزار اسلامی قرار گرفت باید مطابق اصولی رفتار شود تا دین به طور کامل حاکمیت پیدا کند که فرمایشات امیرالمومنین(ع) خطاب به مالک اشتر به منظور اصلاح امور وجود دارد که لازم است این سخنان مورد توجه قرار گیرد تا کسی که بر مسند یک مسئولیت در نظام اسلامی می نشیند شایستگی امور را به سمت صلاح پیش ببرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امیرالمومنین(ع) قبل از هر چیزی برای اصلاح امور به کارگزاران و دست اندرکان امور کشور اسلامی امر کرده اند که خود را اصلاح کنند یعنی صالح شوند تا بتوانند مصلح باشند که اولین شرط این کار این است که تقوای الهی را رعایت کرده و خدا را ناظر بر رفتار خود ببیند.

حجت الاسلام علیمرادی با بیان اینکه یک کارگزار اسلامی باید خواست خدا را بر خواست خود و نزدیکان خود مقدم بداند، عنوان کرد: کارگزار باید با قلب، زبان و دست دین خدا را یاری کند که در این صورت خداوند عهده دار یاری و عزت این شخص است.

کسی که در نظام اسلامی خدمت می کند باید مهار نفس خود را بکشد

وی در ادامه به دومین توصیه حضرت علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: کسی که در نظام اسلامی خدمت می کند باید مهار نفس خود را بکشد و نگذارد که نفس بر او مسلط شود چرا که نفس امر کننده به بدی است لذا حضرت علی(ع) به مالک می گوید که امیر نفس خود باش و نسبت به آنچه که نفس تو را فرا می خواند و حلال نیست، بخل بورز و تسلیم نفس شو.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان تصریح کرد: اصل دیگر این است که کارگزار در نظام اسلامی باید مردم را دوست بدارد و رحمت بر زیر دستان را بر جان خود بچسباند تا به آن ها آسیب نزند و فرقی نمی کند که این زیر دستان برادر دینی بوده و یا فقط در انسانیت نظیر آن ها باشند.

وی مطرح کرد: کارگزار باید مراقبت کند چرا که دوره خدمت او دوره ابتلای الهی و ماموریتی است از جانب خداوند تا انسان خیر خدا را به بندگان برساند و مواظب باشد تا به غرور دچار نشده و با در نظر گرفتن عظمت خداوند، فریفته دنیا نشود.

رضایت مردم محروم باید بر رضایت نزدیکان کارگزار مقدم باشد

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان اضافه کرد: اصل دیگر رعایت انصاف است، کسی که به موقعیت کارگزاری در هر سطحی از یک روستا گرفته تا یک استان و یا کشور رسیده است باید بین خدا، خود‌ و مردم به انصاف رفتار کند، خواص و نزدیکان خود را بر مردم مقدم نداند و حق کسی را ضایع نکند چرا که هر کسی به بنده خدا ظلم کند خداوند خصم او می شود و این مسئله فرصت خدمت را از کارگزار می گیرد.

حجت الاسلام علیمرادی اظهار کرد: کارگزار باید رضایت آحاد مردم محروم که دست شان به جایی نمی رسد را بر رضایت نزدیکان خود مقدم بداند چرا که همین مردم هستند که در بلاها و گرفتاری ها بیشتر کمک می کنند و کم خرج تر و شاکرتر هستند و توقعی ندارند.

وی با بیان اینکه عماد دین، آحاد مردم جامعه هستند عنوان کرد: کارگزار باید افراد عیب جو را از خود دور کند چرا که نزدیک شدن این قبیل افراد بداخلاقی را حاکم می کند و حضرت می فرمایند دورترین شخص به تو باید کسی باشد که به دنبال عیب های مردم است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کارگزار باید عیب های مردم را بپوشاند و از بین ببرد که اگر چنین کرد خداوند متعال عیب او را می پوشاند و اگر کسانی بدگویی مردم را می کنند به حرف سخن چینان نباید توجه کرد چرا که غالب آن ها خیانت کار هستند.

حجت الاسلام علیمرادی ادامه داد: اصل دیگری که  یک کارگزار باید مورد توجه قرار دهد این است که فرد بخیل را نباید طرف مشورت قرار دهد چرا که این افراد نمی گذارند کارگزار نسبت به مردم فضل و بخشش داشته باشد و هم چنین افراد زبون و ترسو نیز طرف مشورت قرار نگیرند چون روحیه فرد را تضعیف می کنند و نمی گذارند کارهای بزرگ انجام شود.

وی با بیان اینکه افرادی باید به کارگزار جامعه اسلامی نزدیک شوند که اهل تقوا، صدق و راستگویی باشند، بیان کرد: نیکوکار و بدکار نباید پیش کارگزار یکسان باشند چرا که اگر یکسان باشند نیکوکار نسبت به نیکی خود بی رغبت و بدکار نسبت به بدی خود گستاخ می شوند بلکه باید به نیکوکار پاداش و بد کار را تنبیه کرد و به مقتضای عمل هر کسی با او مواجه شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئول باید نسبت به زیر دستان و شهروندان، خوش بین باشد، نه خوش بینی توهمی و خیالی، بلکه باید به مردم‌نیکی کند و گره از کار مردم بگشاید
و به ویژه در خصوص حوادث اخیری که با آن مواجه هستیم دست اندرکاران بکوشند نیازمندی های پزشکی مردم را فراهم کنند تا مردم به رنج نیفتند و وقتی که مردم ببینند حاکمیت با تمام وجود دغدغه برطرف کردن نیازهای آن ها را دارد در مواقع خوف و خطر نیکی می کنند.

کرونا می تواند فرصتی برای پالایش معنوی و ارتقاء فناوری پزشکی باشد

حجت الاسلام علیمرادی عنوان کرد: مبادا چیزی که در توان مردم نیست به آن ها تحمیل شود، کسانی که دست اندرکار توزیع ما یحتاج سلامت مردم هستند احتکار نکنند و  کالاهای اساسی را به قیمت مناسبی که حاکمیت در اختیار آن ها قرار داده در اختیار مردم قرار دهند چرا که زراندوزی و مال طلبی از طریق به رنج افتادن مردم‌ ارزشی ندارد و این اصل بزرگی است که کارگزار به مردم خوش بین باشد و خوش بینی واقعی با نیکی به مردم و دور کرون غم از آن ها محقق می شود.

وی خاطر نشان کرد: از تلاش های دست اندرکاران سلامت مردم یعنی کادر پزشکی و پرستاری که مشغول رسیدگی به امر سلامت هستند تشکر می کنم چرا که این افراد در خط مقدم میدان جهاد فعالیت می کنند و مردم می توانند با مراقبت هاب پزشکی، صبر و بردباری و توکل بر رحمت خداوند از این بیماری به سلامت عبور کنند و این سختی و ابتلا موجب تحول معنوی و تضرع بیش از پیش در محضر حق تعالی می شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مبتلا شدن جامعه به این بیماری می تواند فرصتی برای ارتقا و پیشرفت دانش و فناوری پزشکی باشد و موحب تحولاتی شود که طبیعت را مسخر خود می کرده است البته کارگزارن باید با علما و دانشمندان هم نشین باشند چرا که این افراد کمک می کنند امور کشور به صلاح نزدیک شود و گرفتاری ها برطرف شود.

حجت الاسلام علیمرادی در پایان  مطرح کرد: با رعایت توصیه های حضرت علی (ع) به کارگزاران نعمت انقلاب و نظام می تواند مخفوظ بماند و ایران اسلامی در تاریخ به عنوان الگویی برای همه ملل جهان شوند و این مسئله مصداق عملی و بالاترین دعوت عملی ملت ایران برای حاکمیت اسلام در جهان است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری حجت الاسلام علیمرادی تواند فرصتی فناوری پزشکی امیرالمومنین ع نظام اسلامی حضرت علی ع خوش بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است