Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا یزاف گفت: پذیرش ولایت حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) توحید مطلق؛ عامل اکمال دین و چراغ پرفروغ هدایتگری به صراط مستقیم الهی است.

«علیرضا یزاف» تولیت آستان امامزاده محمد بن باقر (ع) کوی خواجه ها منطقه 2 شهر بوشهر در گفتگو با  خبرگزاری شبستان در بوشهر، با ابراز اینکه ماه رجب المرجب، ماه ولایت و طلیعه ورود به ماه رسالت است، اظهار کرد: پذیرش ولایت حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) توحید مطلق؛ عامل اکمال دین و چراغ پرفروغ هدایتگری به صراط مستقیم الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

فضائل و کرامات اهل بیت (ع) رحمت واسعه الهی است

این استاد دانشگاه اظهار کرد: ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺑﯽ‌ﻧﻈﯿﺮ ﻓﻀﺎﯾﻞ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﻫﻞ‌ﺑﯿﺖ (ع) ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻭ در مقابل دشمنان ﺭﺳﻮﻝ خدا (ص) ﻣﻮﺟﺐ این شده ﮐﻪ ﺭﻭﯾﺪﺍﺩ تاریخی و عظیم ساده زیستی و مردم داری زندگی ائمه هدی (ع) بر مدار حق طلبی و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم ﺍﺯ ﺟﻬﺎﺕ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ، ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﻭﯾﺪﺍﺩﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﺷﻮﺩ؛ و همچنین گرامیداشت و برپایی مجالس اهل بیت پیامبر اسلام (ص) و محافل انس با قرآن مجید از ﻣﻬﻢ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺷﻌﺎﺋﺮ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﺖ‌. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﯿﺎﻥ، ﺍﯾﻦ ﻋﺸﻖ ﻭ ﺍﺭﺍﺩﺕ ﻭ ﺩﻟﺪﺍﺩﮔﯽ ﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﺮﭘﺎﯾﯽ ﺍﯾﻦ ﺷﻌﺎﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﯾﻨﯽ، ﺩﺭ سطح کشور ما و حتی برخی از کشورهای اسلامی منطقه ﻧﻤﻮﺩ ﺑﺎﺭﺯﯼ ﺩﺍﺷته و دارد؛ زیرا فضائل و کرامات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رحمت واسعه الهی است.


 

 کسب مغفرت پروردگار با نیکی به محرومین و اطعام نیازمندان

این کنشگر قرآنی به اجرای طرح معنوی و حمایتی «افق» که شامل فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در آستان امامزادگان استان بوشهر است اشاره کرد و افزود: پاداش نیکی به محرومین و اطعام نیازمندان از موارد مهم نیکی به دیگران است که پیوسته موجبات مغفرت پروردگار و رحمت الهی را در بردارد، که در آیات قرآنی و روایات بر آن بسیار تاکید شده است و در آیات هشتم و نهم سوره مبارکه انسان در وصف ابرار چنین آمده است«وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا * إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا - آنان که غذای خود را با آنکه به آن نیاز دارند، به مسکین و یتیم و اسیر می دهند و می گویند؛ ما شما را برای خدا اطعام می کنیم و از شما پاداش و سپاسگزاری نمی خواهیم».

 

زکات؛ راهی برای رفع نگرانی در راه ماندگان

یزاف با اشاره به اینکه حضرت امیرالمومنین علی (ع) هزینه کردن مال برای در راه مانده را از مصرف هایی دانست که مایه بزرگواری در دنیا و شرف در آخرت است، ادامه داد: کمک به در راه ماندگان راه هایی دارد و یکی از آنها تاسیس یا اختصاص اماکنی برای راه نمایی و یاری به آنان است. از این طریق می توان نگرانی آنان را برطرف کرد. قرآن کریم در آیه شریفه شصت سوره مبارکه توبه، یکی از مصرف های زکات را همین دانسته است. و همچنین نیز پناه دادن، از دستورهای قرآنی است؛ که در آیه شریفه ششم سوره مبارکه توبه گفته شده و این از صفات الهی است.


 

راه اندازی امکانات پخش زنده مراسمات قرآنی در امامزاده

وی در ادامه گفت: فعالیت های قرآنی در محل آستان امامزادگان شاخص یکی دیگر از اهداف طرح معنوی و حمایتی «افق» است که در این زمینه و در بخش ترویج فرهنگ قرآنی؛ هیات امناء آستان امامزاده محمد بن باقر (ع) کوی خواجه ها منطقه 2 شهر بوشهر با نصب و راه اندازی سیستم های دیجیتالی پیشرفته و با امکانات پخش زنده مراسمات قرآنی و مناسبتی از طریق شبکه های سیمای رسانه ملی، اقدام نموده است. که تا کنون این آستان در تمامی رشته های فعالیت های قرآنی در بخش خانم ها و آقایان موفقیت های درخشانی داشته است.



 توجه اسلام به تعلیم و تربیت کودک

تولیت آستان امامزاده محمد بن باقر (ع) کوی خواجه ها منطقه 2 شهر بوشهر با اشاره به اینکه حضرت رسول اکرم (ص) در حدیثی گفتند«هر کس به فرزندش قرآن بیاموزد روز قیامت پدر و مادر، او را فرا می خوانند و دو جامه بر آن دو می پوشانند که از نور آن چهره های بهشتیان روشن می شود»، عنوان کرد: در تعلیم و تربیت کودک موضوعاتی مانند«معارف دین (عقاید، اخلاق، قرائت قرآن، دانستن احکام و انجام دادن عبادات)؛ ادب و مهارت های اجتماعی و دفاعی مورد توجه اسلام ناب محمدی (ص) است.

 

 کرامت و بزرگواری از عوامل مهم سلامت رفتاری است

یزاف در پایان ابراز کرد: کرامت و بزرگواری از عوامل مهم سلامت رفتاری است؛ از این رو در کنار مهرورزی به فرزند، باید روح بزرگواری را در او دمید. والدین در نهاد خانواده می بایست فرزندان خود را گرامی بدارید و به آنها شخصیت بدهید و آنان را خوب تربیت کنید که موجب مغفرت خود والدین می شود. لذا والدین باید بین فرزندانشان به مساوات عمل کنند.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: اجرای طرح افق ولادت امام علی علیه السلام روز مرد استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

سردار یحیی الهی  اظهار داشت: در راستای اجرای تدابیر و رهنمود‌های فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر اهمیت طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، چندین مرحله عملیات ضربتی جداگانه با حضور عوامل انتظامی استان، در سطح حوزه استحفاظی اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۴۷ خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر، ۳۳ سارق و چهار مالخر دستگیر شدند و ۲۳۵ کیلو و ۱۱۸ گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سردار الهی گفت: ۶۸ هزار و ۱۹۱ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، توقیف چهار دستگاه خودروی سبک قاچاق بر (شوتی) و چهار دستگاه کامیون و دستگیری ۹ نفر در این رابطه از دیگر اقدامات این طرح است.

وی گفت: در این طرح چهار نفر اراذل و اوباش دستگیر، ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری و ۹۶ مجلوب و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی نیز دستگیر شدند، ۱۵۸ دستگاه خودرو و ۳۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینک شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • فال انبیا فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی