Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:02:19 GMT

اینجا کسی کرونا را جدی نمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۳۸۴۰

اینجا کسی کرونا را جدی نمی‌گیرد

به گزارش ایرنا، هفته اول اسفند بود که موضوع شیوع ویروس کرونا در برخی از مناطق کشور،به موضوع اصلی تبدیل شد و مسئولان شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت نیز از همان ابتدا تلاش کردند تا با برگزاری جلسات تخصصی و تصویب مصوبات لازم‌الاجرا، خود را برای مقابله با شیوع این بیماری آماده کرده و شرایط را برای پذیرش بیماران احتمالی، فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر چند که موضوع کمیاب شدن ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده بهداشتی همچون سایر مناطق کشور، در این شهرستان‌ها نیز مشهود است و کمتر داروخانه‌ای، ماسک و الکلی برای ارائه به مردم دارند ولی، فروش الکل و مواد ضدعفونی کننده در برخی از صنوف نظیر خواروبارفروشی‌ها، عطاری‌ها و حتی دستفروشان مشکلی است که تلاش شده با نظارت و برخوردهای جدی، با آن نیز مقابله شود.
طی این مدت هزاران ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران توسط نیروی انتظامی کشف شد.


با افزایش احتمال شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، تب شایعات نیز بالا گرفت، از یک سو اصرار مردم برای شنیدن خبر مربوط به تعداد مبتلایان به این بیماری و از سوی دیگر تلاش مسئولان برای ایجاد آرامش روانی، مردم را به نوعی دچار سردرگمی کرد تا جایی که بسیاری از مردم هنوز خطر ابتلا به این ویروس را جدی نگرفته‌اند.
هر چند که با تلاش فرمانداران ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت و با به تصویب رسیدن تعطیلی بسیاری از مراکز نظیر قلیان‌سراها، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی دولتی و خصوصی، سینما، کتابخانه‎های عمومی و مراکز فرهنگی و هنری و آرایشگاه‌های زنانه از تجمع مردم کاسته شد ولی اصرار در برپایی بازارهای روز که بنابر مصوبه کارگروه مقابله با کرونا، می‌باید تعطیل شود، نشان از این دارد که مردم هنوز خطر ابتلا به این ویروس راجدی نگرفته‌اند.
با وجود تلاش نیروی انتظامی، بازرسان اتاق اصناف و عوامل شهرداری، برخی از بازارهای روز در این شهرستان همچنان به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهند و مردم نیز با حضور در این بازارها، کالاهای مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند.


با وجود تصویب کاهش ساعت فعالیت مراکز خرید در شهرستان ورامین تا ساعت ۱۹ هر روز، باز هم کسبه به فعالیت خود پس از این ساعات ادامه می‌دهند و مردم نیز همچون روزهای عادی، با حضور در مراکز خرید، مایحتاج خود را برای شب عید خریداری می‌کند.
هر چند که آماری رسمی از تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های شهید مفتح و ۱۵ خرداد ورامین، زعیم و شهدای شهرستان پاکدشت و شهید ستاری قرچک در دست نیست اما، آنچه مسلم است، تمامی ۶۰ تخت مراقبت‌های ویژه این بیمارستان‌ها را بیماران مشکوک به کرونا اشتغال کرده‌اند و اگر مردم، مراقبت بیشتری از خود نداشته باشند، به این تعداد افزوده نیز خواهد شد.
بدون همراهی مردم، تلاش مسئولان بی‌نتیجه است
فرماندار ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: امروز تمامی مسئولان شهرستان تلاش دارند تا از شیوع این ویروس جلوگیری کنند ولی تا همراهی مردم نباشد، تلاش مسئولان بی‌نتیجه است.
حسین کاغذلو افزود: بیمارستان شهید مفتح ورامین از سوی دانشگاه شهید بهشتی برای بستری بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده تا بیماران مشکوک در همین بیمارستان تحت مداوا و مراقبت ویژه قرار گیرند.
وی تصریح کرد: هم اکنون تعدادی از بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا در بیمارستان شهید مفتح ورامین بستری می‌باشند که این زنگ خطری برای سایر مردم است که اگر مراقبت‌های لازم را به عمل نیاوند، سرعت انتشار این ویروس در مناطق مختلف شهرستان افزایش چشمگیری خواهد داشت.


وی تأکید کرد: تلاش تمامی مسئولان ورامین، جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است و تا همراهی و مشارکت مردم نباشد، این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب ختم نمی‌شود.
یک بیمار کرونایی در قرچک فوت کرده است
فرماندار قرچک نیز در خصوص اقدامات صورت گرفته در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: تا کنون یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان قرچک جان خود را از دست داده و ۳۲ نفر مشکوک به بیماری کرونا نیز شناسایی شده که از این تعداد، ۸ نفر جهت مداوا به بیمارستان‌های تهران اعزام شده‌اند.
بهمن خطیبی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا،نیروهای بهداشت محیط شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی بر نحوه گندزدایی اماکن عمومی نظارت داشته و آخرین دستورالعمل‌های نحوه ضدعفونی را ارائه می‌دهند.
وی گفت: بازدید از نحوه گندزدایی تمامی مراکز به‌ویژه مراکز بهداشتی و درمانی، نانوایی‌ها، جایگاه‌های سوخت، رستوران‌ها و دیگر واحدهای صنفی بطور مرتب انجام می‌شود.
بیمارستان‌های پاکدشت در آماده باش کامل به سر می‌برند
فرماندار پاکدشت با تأکید بر لزوم همراهی مردم با مسئولان و ممانعت از تردد بی‌مورد در شهر از آماده باش کامل بیمارستان‌های این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
هادی تمهیدی افزود: مقابله با شیوع ویروس کرونا، وظیفه‌ای است که نه تنها مسئولان، که مردم نیز باید در آن سهیم و شریک باشند و هر فرد، سهم خود را در این رابطه ادا کند.


وی تصریح کرد: امروز تمامی ارگان‌های دولتی، خصوصی، بخشداری‌ها، دهیاران، شهرداری‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی در آماده باش کامل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار دارند و به همین نسبت از مردم نیز درخواست می‌شود که تا با رعایت مسائل بهداشتی، تردد کمتر در سطح شهر، خودداری از حضور در مجامع عمومی و پرهیز از سفرهای غیرضروری، از شیوع این ویروس پیشگیری کنند.
تمامی بازارهای روز پیشوا تعطیل شده‌اند
فرماندار پیشوا نیز از تعطیلی تمامی بازارهای روز این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: هر چند که تمامی اماکن عمومی، ورودی ادارات و نهادها و محل تردد مردم به صورت روزانه ضدعفونی می‌شود، ولی تا زمانی که مردم این بیماری را جدی نگیرند، نمی‌توان به طور کامل آن را مهار کرد.
حسین عباسی اظهار کرد: وقتی برای حفظ سلامتی مردم نماز جمعه، زیارت قبور امام‌زادگان و تمامی مراسمات لغو می‌شود، مردم نیز باید این واقعیت را بپذیریند که تا آنان به خوبی عمل نکنند، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.
وی تأکید کرد: مردم باید خطرات شیوع این ویروس را به خوبی درک کنند و بدانند که اگر مراقبت‌های لازم را نداشته باشد، درگیری با آن همچنان  ادامه خواهد داشت.
شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک وپاکدشت با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا حسین کاغذلو بهمن خطیبی ورامین پیشوا قرچک هادی تمهیدی پاکدشت پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ورامین پیشوا قرچک پاکدشت ویروس کرونا ورامین پیشوا قرچک پاکدشت شیوع ویروس کرونا مقابله با شیوع بیماران مشکوک بازارهای روز بیمارستان ها شهرستان ها مردم نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد

سرهنگ محسن جمال‌زاده عصر ۱۰ اردیبهشت در نشست خبری با تشریح برنامه‌های حضور شهید گمنام در رفسنجان و انار اظهار کرد: پیکر مطهر شهید گمنام پس از حضور در یادواره شهدای انار و مراسم دعای ندبه کوهبنان، عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اولین مکان حضور پیکر مطهر به میزبانی هیأت دانش‌آموزی دختران حاج قاسم در محل حسینیه شهید زینلی رفسنجان است و یادواره‌های شهدای لطف‌آباد انار و شهر کشکوییه نیز عصر همان روز به عطر شهدا عطرآگین می‌شود.

دبیر ستاد استقبال از شهید گمنام در رفسنجان بیان کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی در محل امامزاده سید غریب رفسنجان به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، یادواره شهدای عیش آباد و مراسم عزای امام صادق علیه‌السلام در روستای داوران نیز جمعه شب میزبان پیکر مطهر شهید گمنام خواهند بود.

جمال‌زاده بیان کرد: پیکر مطهر شهید جمعه‌شب در محل حسینیه نخل قرار دارد و در این مکان ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی توسط هیأت کربلا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: صبح روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه مردم شهیدپرور خطه نوق در مسیر کاروان صادقیه و امامزاده سید جلال الدین اشرف پذیرای پیکر مطهر خواهند بود.

جمال‌زاده یادآور شد، مراسم تشییع پیکر شهید گمنام عصر روز شنبه از ساعت ۱۵ از محل میدان شهید سلیمانی به سمت میدان ابراهیم برگزار و پیکر مطهر در جوار حسینیه نخل به خاک سپرده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!