Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور: یک سکوی ساده نمایش، چند شخصیت عروسکی و ۲ جوانی که قلبشان برای کودکان وطن می‌تپد. «احسان سامانی منش» و «آرش صادقیان حقیقی» همزمان با بسته شدن مهدکودک ها و خانه های بازی در تماشاخانه شان را نبستند و با اجرای نمایش های زنده اینترنتی فرصت تماشای نمایش کودکانه را برای همه کودکان کشور فراهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانی منش یا به قول بچه های مهدکودک عمو احسان  که چند سالی می شود در مهدهای کودک، جشن ها و مناسبت های کودکانه نمایش عروسکی اجرا می کند تماشای نمایش را از جمله لذت بخش ترین برنامه های تفریحی و آموزشی برای بچه ها می داند.

او درباره نیت خیر و چاره اندیشی خلاقانه برای روزهای خانه نشینی کودکان می گوید: «علاوه بر فعالیت در مهدهای کودک برنامه ریزی مشخصی برای ماه آخر سال داشتیم و قرار بود نمایش های متعددی در پایتخت اجرا کنیم که با توجه به شرایط فعلی همه برنامه ریزی ها به هم ریخت. فکر کردم چرا باید این نمایشنامه ها روی میزم خاک بخورد؟ حالا که مدرسه تلویزیونی راه افتاده است چرا نمایش تصویری نداشته باشیم؟ »

پلی به دنیای خیالی کودکان

گروه نمایشی «پل» که عمو احسان آن را مدیریت می کند هر هفته یک تا ۲ نمایش را از طریق فضای مجازی برای کودکان اجرا می کند. به قول سامانی منش کرونا نتوانسته درهای این تماشاخانه را ببندد. او می گوید: «اسم گروهمان را پل انتخاب کرده ایم تا پلی باشیم بین دنیای تخیلی کودکان و دنیای واقعی. خوشبختانه استقبال کودکان و والدین برای ما دلگرم کننده بود. حالا با انگیزه بیشتری کار را دنبال می کنیم. »
این خانه نشینی اجباری اگر مدیریت نشود می تواند برای کودکان مخرب باشد. کودکی که از بازی با همسن و سالانش محروم شده است یا امکان استفاده از فضاهای عمومی به خصوص بوستان و مراکز تفریحی را ندارد کسل و منزوی خواهد شد. عمو احسان معتقد است که باید این روزها بیشتر حواسمان به فرزندانمان به خصوص گروه سنی ۳ تا ۶ ساله باشیم. چون آنها هنوز درک درستی از محیط اطراف و وقایع جامعه ندارند.  

قصه های مبارک و عمو نوروز

نمایش‌های عروسکی اینترنتی عمو احسان تا زمانی که ویروس کرونا در شهرمان باشد ادامه خواهد داشت. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال این نمایش ها حال و هوای نوروزی پیدا می کند. او می گوید: «از والدین می خواهیم با ما در ارتباط باشند. نمایش های ما موضوع محور و بر پایه آموزش های اخلاقی و روانشناسی است. اگر پدر و مادری دوست دارد مشکل فرزندش را از طریق نمایش گوشزد کند می تواند با ما در ارتباط باشد و ما با هدایت روانشناسان این موضوع را به نمایش تبدیل خواهیم کرد. »
بچه های طرفدار نمایش های عروسکی می توانند بعد ازدیدن نمایش گروه پل با الهام از موضوع نمایش نقاشی بکشند و برای عمو احسان ارسال کنند. شماره ۰۹۳۶۹۶۴۵۷۰۰ برای ارتباط با این گروه نمایشی است. صفحه  گروه نمایشی پل را با نام poltheatergroup@ در اینستاگرام، دنبال و نمایش‌های زنده کودکانه را تماشا کنید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4


 

کد خبر 490369 برچسب‌ها منطقه ۵ نمایش همشهری محله کودکان كرونا در ايران تئاتر - عروسکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۵ نمایش همشهری محله کودکان كرونا در ايران تئاتر عروسکی نمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارگردان نمایش «تشریفات ساده» گفت: داستان این نمایش در یک شب سرد بارانی در ناکجاآباد می‌گذرد و محور آن کشف رمز از پرونده قتلی معماگونه است.


سعید امیرسلیمانی در خصوص چگونگی شکل‌گیری ایده این نمایش افزود: من در سال ۱۳۸۵ زمانی که فیلم «تشریفات ساده» از «جوزپه تورناتوره» را در شبکه ۴ دیدم، داستان فیلم به دغدغه اصلی من تبدیل شد و می‌خواستم با بیان این دغدغه، یک نمایش هدفمند را به مخاطب ارائه دهم.


وی گفت: نمایش «تشریفات ساده» برای مخاطب بالای ۱۲ سال مناسب است و علاوه بر مخاطب عام، می‌تواند برای علاقه‌مندان به حوزه‌های روانشناسی و ادبیات نیز جذاب و مفید باشد.


نمایش «تشریفات ساده» تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه ماه حوزۀ هنری استان اصفهان، واقع در خیابان استانداری به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا+عکس
  • برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا